Den här veckan kan avgöra ifall vi får spela slutspel eller kvalserie till våren.
Tisdag - Timrå (b)
Torsdag - Linköping (h)
Lördag - Växjö (b)
Söndag - Skellefteå (h)
Snacka om viktiga matcher. Känns också rimligt att vi behöver göra resan från Växjö (typ 100 mil) lördag natt (matchen börjar 18.30) medan Skellefteå bara behöver resa från Skellefteå till Örnsköldsvik, ungefär en fjärdefel av distansen som Modo behöver resa. Optimalt.
zigge:
Ja, det syntes tydligt. Jag tror givetvis på seger ikväll. MoDo är mycket bättre än Timrå.
NikkiNine:Efter att sett (delar) av matchen igår, kan man lättare smälta torsken i lördags. FBK är i toppform!
Varför går inte MoDo väldigt stärkta ut av att ha legat sist i serien?? :-(
Petey21:
Å andra sidan gick alla resultat med oss för någon omgång sen.
Berka: Med Luongo i mål så gäller det ju att undvika viktiga matcher så gott det går...
Överskattad är bara förnamnet..
Lumber Jack:Modo i ett nötskal.
skulle modo så värva luongo och vancouvers 2 första femmor så skulle dom ändå inte vinna streckmatcher!
Jag är verkligen glad att jag aldrig for och såg matchen ikväll. Jag har ända sedan matchen mot Växjö bestämt mig för att börja hushålla med besöken i FC. Alla besvikelser börjar att ta på en! Och att läsa om kvällens match gör ju inte att längtan tillbaka ökar. Varför ska det vara så jävla svårt att vinna en streckmatch på hemmais? Ska vi ha någon chans mot Linköping på torsdag så krävs väl att vi förlorar på tisdag och att Linköping vinner. Jag blir bara mer irriterad desto mer jag tänker på det. Undrar hur förbannad jag varit om jag varit på plats ikväll?
NuMo:
Jag tycker att Färjestad gjorde MoDo dåliga. MoDos försvar har varit en hönsgård hela säsongen och det utnyttjade de på bästa sätt. Samtidigt försvarade de sitt eget mål bra genom hela matchen.
Är såklart besviken över att alla våra konkurrenter vann, men i övrigt är det inte mycket att diskutera. Man kan inte begära att de ska vinna alla matcher, speciellt inte mot regerande mästarna.
yngwie: I flera matcher i rad har vi öst på med skott mot mål. Just nu ligger vi under med 39-17!
matchen från Modohåll har varit totalt menlös och man har dragit på sig flera onödiga utvisningar.
Fan vad tråkigt. Vi blir utklassade och beror det på att färjestad är överlägsen så kan vi lika gärna lägga av nu på en gång.
Bad_Brett:
Njae nån porrstjärna har jag för mig?
Skitmål!!!!
henkelainen:
Jag förmodar att det hände utanför bild, efter att han spelat iväg pucken.
Gustafsson:
Det sönderryckta spelet kan emellertid vara till MoDos fördel. Färjestad har spelat med hög fart och haft mängder med chanser i powerplay, men ändå står det bara 2-2. Jag är försiktigt optimistisk.
NuMo:
Du vet att Brynäs alltid förstör för MoDo. Det spelar ingen roll om de är bra eller dåliga, så fort Brynäs är inblandade så går det åt pipan.
Hmm? Det verkar räcka att jag ser på en match för att oturen skall inträda. Under powerbraket slog jag över till timråmatchen, varvid timrå gjorde mål på en gång.
NuMo:
Är det bara jag som ogillar att Danielsson alltid envisas med att ta en sväng bakom motståndarmålet när han forecheckar? Det känns som att motståndarna har börjat sätta detta i system för att skapa kontringar.
PÖCK! Det var som fan.
Vi kan faktiskt vinna mot Färjestad.....kanske.
Bad_Brett:
Klart som fan att Färjestad gör säsongens bästa match mot Modo. Är du förvånad?
Gustafsson:
Mm, jag har nog inte sett något annat lag i år spela så bra. Jag blir mycket förvånad om vi tar poäng ikväll.
Perioden känns helt intetsägande. Jag är glad att jag inte tillhör de som lider på läktaren.
Poffa:De anlitar väl inte samma bolag som Goa Göbbar gjorde?
Störting Always, eller vare Delayed Tours OY ?