Trilske: I podden kunde ingen av dem svara på varför Berna inte levererat som man hoppats, själv tycker jag det är såklart. Han har i 2 år nu dominerat allsvenskan och har provat Shl tidigare utan att lyckas, detta är kanske sista chansen att visa vilken bra spelare han är och jag tror att han har enorma krav och förväntningar på sig själv som tyvärr hämmar honom lite, det lilla gör så mycket i en bättre liga som Shl. När han kan släppa kravbilden på sig själv och släppa lös så kommer han vara en väldigt bidragande back i Shl med 100% säkerhet.
Tarasov: Har en väldigt dålig magkänsla. Hoppas den är fel. Men tror det kan bli en upprepning av Oskarshamnsmatchen, dvs att vi får lite stolpe ut och sen rinner det iväg. Brrrr.
{5647}: Långt ifrån den nivå dom är värvade för att hålla. Men hur länge ska man ge dom? Som jag sa lagen under agerar redan. Och snart är smekmånaden över tycker vi gått ner oss på slutet och då är vikten av en första kedja ännu mer viktig. I mina ögon är det våran 4e kedja just nu sett till spelet och produktion. Jag tycker tom 4e kedjan gör mer nytta och tror ej dom skulle göra ett sämre jobb en våran 1a kedja vi har idag.
Kul att Bernhardt avlossar, synd att det var vid sämsta tänkbara tillfälle bara.
Pelle tyckte väl att han gör lite väl många misstag (i jämförelse med Näsén) själv tycker jag att det varken blir hackat eller malet i sättet han bidrar, dvs lite för mediokert än så länge. Sitter nog lite mentalt.
Alltså Rantaa blir bara sämre och sämre Och Orégan blir ej bättre heller. Hur länge ska ledningen tycka att detta duger? Dom skall vara vårat offensiva hot men som det känns nu så är Ejk vassare och förtjänar spela mer en någon av dessa tom op skulle kunna vara en uppgradering. Ska vi fortfarande hänga med övriga lag och ej rasa ihop totalt i serien så bör man göra något åt detta. Hv och Oskarshamn må ha startat sämre en oss men dom kommer äta sig ikapp eftersom dom gör åtgärder. Bättre åtgärda nu innan det är för sent.
Bad_Brett: Båda nämnda behöver någon extra medstuds och några kassar. Känns som spelartyperna som får det att lossna extremt om det skulle hända men jag tycker nog Bernhardt varit sämre än vad Ranta varit, även om båda har varit klart underkända hittills. Vi vet att det finns mer att hämta ut ur Bernie och jag skulle bli förvånad om det här är Ranta's max.
Fast när beslutet på isen kvarstår handlar det ju oftast att man inte kan bevisa att det ska dömas bort, här har man ju väldigt tydliga bilder på vad som händer.
Vi belönades antagligen av en kompensation där på slutet, även om det är otroligt vad färjestadarna tappar benen då får de får en klubba mot utsidan av låren/höften. Vips! Så fungerar ingen av benen.
Blev själv extremt förvånad att domarna inte ens hade tänkte ringa på det där målet, utan att kunna regelboken till 100% kändes det som ett rån. Domarna hatar ju inte att ringa heller.
Sen hörde man det där visselhornet från situationsrummet och förstod att det nog var kört.
Ja slagit in två
Kontringpassningar i mitten. Sånt som händer men hade ranta gjort det hade folk kastat sig på tangentbordet