Strålman tillåts åka långsamt genom tre zoner för att skapa ett insiktat handledsskott innan någon hinner ikapp honom. Målvakten skall såklart ta det, men det var ingen lätt räddning.
NuMo: förvånande att sjökvist mitt under match låter sig intervjuas och dessutom erkänner att båda är fel. men han förstår väl själv att det är lika bra att komma ut före alla skriverier i media
MorganaLefaey: Oregano är ju sorglig att se tyvärr. Hamnat helt fel. Nu hade han nå sargdueller där han såg ut att verkligen försöka. Men förlorade varenda en...
{9315}: jag börjar allvarligt tro vi skulle gjort det bättre om vi bytt ut den formationen mot mannberg o övriga som fick lämna framåt. Kanske lite överdrivet, men med tanke på att det är dessa 3 som ska leda laget så kan jag inte vara annat än besviken. Oregan verkar dessutom vara vekare än de flesta. Förstår inte hur han överlevt på mindre ytor.
Bad_Brett: Helt rätt, dom måste bort och ersättas. Reagan aspererar på sämst någonsin , alla kategorier. Bryt hans kontrakt nu under uppehållet och låt EJK spela tills vi hittar en ny. Hinken i alla ära men Sampo Svenningsson o Reagan är han sämsta värvningar hittills. Reagan ser ut som en otränad Barbapappa, ett stort skämt
Oregan skulle nog må bra att få hjälp av sam och södergran i fysiken och sargspelet samt defensiven. Där kan han få ha mycket puck istället. Lite som sam/woods spelade i ha.
Nu när tredje kört fast lite kan man ju prova att bryta lite i den kedjan.
Kanske walli istället för södergran i tredje då jag tycker han är en bättre avslutare. Södergran/AP spelade väl tillsammans stora delar förra året med och "kan" varandra.
{7639}: Oregano ska åtminstone få credd för att han lägger icing i trängda lägen. Med Rååma kan det bli drop-passningar snett bakåt i banan när resten av laget är på väg till båset.
Varför är en straff det ultimata straffet? Jag tar ju hellre 2 minuter i anfallszon istället varje gång, känns som att en straff är enklare att ta än 2 minuter av konstant press(i ett bra pp)
{10015}: Tror rätt få tränare håller med. När vi inte haft någon målskytt på straff i match tar mam gärna någon som är duktig på träning. Sedan gäller det att skapa ett riktigt tävlingsmoment på träning så det blir mer matchlikt med anspänning.
NuMo: Vår förstakedja måste vara en av de sämsta vi har haft. Helt galet hur de gång på gång lyckas spela fast sig i egen zon när man tror att situationen är över. Rååma är den största syndaren, men långt ifrån den enda.
Tycker vi tagit över matchen. Ett tag spelade vi PP trots att det vara spel fem mot fem. HV satsar helt på sina spelvändningar och kontringar. de har inget gemensamt tryck i vår zon någon längre tid.
Man får hoppas att det är en tendens.
Fast nu har de haft ett par chanser med etablerat anfallspel bara jag sa det.
erjo: Vi verkar inte ha så vassa straffläggare i laget, men O'reagans sätt att åka med pucken vid straffen tyder på att han antagligen har visat att han har självförtroende på straffar tidigare. Annars åker man inte Conny Strömbergsvängar mot mål så där.