Rip Kirby: Jag satt på läktaren då MoDo spöade TIK med 8-1. Ni hade tunga skador dock, men jag kunde ändå knuffa till Sundsvalls-kollegor bredvid mig som var rätt sura. Hockey är kul!
{7639}: är jäkla nyfiken på vilket modo vi får se imorgon, om det blivit omedelbar skärpning från i lördags eller om det fortsatt ser ut som det gjorde då
{7639}: Tar vi tre poäng imorrn så kan vi hamna 3:a från 13:e. Kul serie detta! Ser nu att Frölunda och LHC möts samma dag så matematiken fallerar än en gång..
Heyerdal: skulle nog tro att tidigaste O'Regan är klar är mot Malmö på lördag. Sen så kan vi inte förvänta oss allt för mycket av honom i början heller.
{9315}: Om Ruohomaa blir borta ett bra tag gäller det att lasta pengar på en riktig klasspelare. Vi får hålla tummarna på att Oregano kan ta en förstacenter roll och så tar vi in Justin Bailey på kant (om han inte får förlängt med Sharks). Blir då en förstakedja med Bailey - O'regan - Ranta.
När Ruohomaa kommer tillbaka flyttas Oregano ut på en kant och Ranta ner till andra för att förstärka den.
{10015}: jag väljer som så ofta att se det positivt om han är borta länge. såklart inte positivt så sett, men glaset halvfullt ändå.
han har inte varit bra hittills, oregan kommer denna vecka, bör åtminstone bli +-0 när han kommit in i spelet, och hinken köper säkert en spelare till. när roma kommer tillbaka senare under säsongen så blir modo ännu starkare.
dessutom "positivt" att det sker tidigt när camperna fortfarande är igång, bör komma ut en del spelare på marknaden inom en vecka
Robin Ztorken L: Samtidigt tolkade jag Karlins kommentarer som att det rent generellt aldrig är bra att en spelare kliver av direkt, snarare än att han kommenterade den specifika skadan
Tarasov: om Ruohomaa nu är borta så tror jag ärligt att man inte gör om för mycket, tror dom fortsätter med AP i första och EJK center i 4e för att inte splittra andra och tredje kedjorna.