NuMo: I det läget av matchen tycker jag att man kan göra det. Jag dör såklart inte av att man inte gjorde det, men jag blir lite konfunderad av signalen att inte göra det. Det kan dessutom ge dem en rejäl boost att gå högre i draften.
SPOODI: Tycker vi gör en otroligt stabil match. Tycker egentligen enda gången vi går ned oss lite är innan 4-1. Men jag tror vi gick ned oss för HV slutade tametusan spela helt och hållet och då följde vi med lite i gamnackstempot vilket gjorde att vi till slut gick vilse då vi inte spelade helt fokuserat.
{10015}: Men hur seriöst är det att slänga in grabbarna och låta dem lattja lite på isen typ ett byte? Finns en betydligt större uppsida i att låta våra PP-enheter fortsätta spela på och eventuellt få in en till puck. Sen att de slår av på takten efter ett tag är vad det är.
NuMo: Nu svarar du inte på min fråga. Så du tycker påriktigt det är en risk för SHL-kontraktet att spela juniorer i powerplay i 5-1 ledning med två minuter kvar av matchen? Det är dessutom Europas fjärde bästa junior ur årskullen vi pratar om.
NuMo: Jag repeterar det igen. Vi leder med 5-1 med två minuter kvar av matchen och spelar powerplay. Du tror att vi riskerar extremt mycket genom att slänga in två juniorer och att släppa in fyra mål i powerplay?
NuMo: Vi spelar powerplay och det är två minuter kvar av matchen. Vad är oddsen att vi släpper in ”ett par mål”? Du verkar tro att det är legoknektar vi slänger in men det är faktiskt toppjuniorer som gör sitt bästa.
Och för den delen ingår det i yrket som hockeyspelare att hantera insläppta mål. Du verkar vara som Karlin och bara se det negativa.
NuMo: ? Okej, specifiera vad vi går förlust på. Milton och Hugo får lärorik speltid med herrlaget, scouter får upp ögonen och laget har vunnit matchen. Jag snackar alltså sista två minuterna.
Dålig känsla av coacherna.