Saleva: I så fall blev finnen rädd när han såg Dahlén för han var tydligen tvungen att skydda sig med armen uppe när han utan ambition att sakta in brakade rakt in i Dahléns huvud
Nucky: är det någon som kan bekräfta att det är Holmström som har huvudansvaret för defensiven? Har bara hört rykten om det men inget verifierat på det vad jag kan hitta
Saleva: Möjligt, har sett situationen en gång i pausen bara. Tycker inte man ska vara på en spelare som gjort mål bara. Det händer rätt ofta faktiskt. Framförallt bör man inte håna en skadad spelare - Nog för att jag ofta pratar om kanelbullar också men inte när han knappt kan ta sig av isen själv.
Greenwolper: Ja ni har ju bullfest hela laget efter varje förlust. Bullfest eller träna, bara att välja. Syns vad era killar valt, många bullfester blir det
Nucky: Jag tror att laget är bättre än vad dem hittills presterat, det har har låst sig, och det går inte att sparka 20 spelare. En vass center hjälper föga om alla andra fortfarande är dåliga, men det hjälper kanske till att höja alla andra. Alla måste höja sig till sitt rätta jag. Jag tror laget har det i sig, se på Skellefteå-matchen. Men den förändringen jag vill se är att alla höjer sig, och förlorar man så gör man det med näsblod och krigaranda, och allt annat, lite mer jäklar anamma. En förändring som tar bort den här loser-mentaliteten, som visar allvar! Finns det en annan lösning så blir jag gärna överbevisad, tro mig.
Tarasov: Det håller jag definitivt med om, han själv är ju ytterst ansvarig för att ha värvat in coacher och spelare, kort och gott han är ansvarig för det sportsliga resultaten så han bör nog titta sig i spegeln.
Sen måste coacherna också fundera på varför deras material som i sanningens namn inte ska vara ens i närheten av så här dåligt inte alls levererar och fungerar, det är coachernas ansvar.
Sen måste spelarna förstå att allt börjar med att alla gör jobbet rätt och fullt innan man kommer börja vinna matcher på mer regelbunden basis.
Ranta är typexempel idag på en spelare som inte gör hemjobbet och då kommer laget att förlora matcher.
Bad_Brett: Ja men då blir det knepigt att springa ner och skälla nu. Det bygger också på att chefen har koll på läget. Möjligen kan Ranta petas men frågan är om det hjälper laget.
Walle2: Nog löser Björn de där tids nog. (hatar att man måste tänka sig för när man skriver om löven) vissa matcher ser lite ”uddlösa” ut men i övrigt har ni startat starkt.
Greenwolper: Tragiskt omogen du är, även med dessa uttalanden så känns du även intelligensbefriad.
Kan väl inte vara roligt att nån får en smäll och kanske även en hjärnskakning. Jag skulle aldrig håna nån som har blivit skadad och ligger kvar på isen.
Tarasov: Att vara lite rädd för sin chef höjer definitivt produktiviteten. Man ska hela tiden ha i bakhuvudet att en tvivelaktig arbetsinsats kommer få konsekvenser. Är man skicklig behöver man inte ens säga detta, utan det ska vara en vibe i luften.
Gavelo: Ok kan skrika/skälla, att komma och vara tydlig och konkret är inte samma sak. Som sagt han har byggt laget så han kanske bör utvärdera sig själv i första hand.
OMP: Vad kan göras? Vi har inte råd att både byta ut ledning och fylla på med spelare. Att sparka Karlin vore dessutom helt meningslöst när materialet är åt helvete för svagt. Karlin har tidigare, liksom ifjol fått sina lag att överprestera så det vore märkligt att byta ut honom mot någon som Ante K som egentligen aldrig lyckats med nånting.
Det vi kan göra är att skicka Holmström som ändå siktar på en roll som huvudtränare nästa säsong och antingen värva hans ersättare eller lyfta upp exempelvis Svelander från J20. Sen barskapa kontot så mycket man vågar för att värva spelare. Ju fler ju bättre. En vass center är ett måste som kan få det att lossna för nån av våra forwards som i princip alla just nu trampar vatten.
Costanza: alla fina roller vi har i båset idag, nån har defensiven, nån pp, nån tar timeout, var är röda tråden i det? ibland är det bättre att bara låta grabbarna köra. Som roger melin brukade
Tarasov: Definiera skrika? Sällan man hört någon förutom feminister försöka argumentera genom att skrika, att tala högt är inte att skrika och jag är relativt 100% säker på att ingen i Modos organisation skriker till varandra.
Greenwolper: Är det nån som har koll på vilket lag vi mönstrade mot SAIK? Det var en match vi hade bra inställning i, men vill minnas att man gjorde om i uppställningen till matchen efter.