Hinken har nu 49 dagar på sig att hitta en Center. Visserligen är det en ganska död marknad, men ifall vi inte löser en toppcenter så kommer vi inte ha någon chans i kvalet.
Keriksson: För att det krävs kontakter och extra arbete för att få fram en sån som Ang. Hinken vill bara dricka kaffe och få spelare till sig från Foppa eller nån agent. Därför kommer det bara floppar på löpande band.
Sigge: Ja vi kommer vara underdogs, men det är inte omöjligt. Men vi behöver få in mer spets, som kan leverera i en tight kvalserie. Woods kommer exempelvis inte hålla i ett kval, han klarar inte det fysiska i en vanlig grundseriematch.
Dwight: Problemet är att MoDo har minst/sämst spets av alla lag i serien. Så vi kommer vara underdog oavsett vilka det blir i kvalet. Men mirakel har ju skett förut. Vi får helt enkelt spela som Leksand gjorde mot oss när det begav sig.
Lär ju bli Linköping vi får möta, känns inte direkt toppen om man kollar på vilket lag de har på pappret. Men det positiva är att de kommer ha en mycket större press än Modo.
SPOODI: Precis det jag skrev, vi har inte spelarmaterial för att undvika kval, ellr vinna över det lag vi möter där. Vi är klasser sämre än HV, LHC och Malmö. Vi kan vinna nån enstaka match här och där men inte mer.
Efter halva serien spelad och vi är lika dåliga nu som i september, vad tror du skull få fart på skiten nu, när det redan är för sent???
Robin Ztorken L: jodå högstanivån är bra men lägstanivån är helt sinnessjuk låg. Höjer vi lägstanivån så klarar vi ett kval helt övertygad. Städa bort misstagen bara och lite bättre skärpa i avsluten så
{7426}: nästa swishkampanj hoppas jag går till nån mcklubb som kan slänga ut sportchefen från kansliet då idioten inte verkar fatta hur man sköter sitt jobb.
Keriksson: Vi har inte spelarmaterial för att, vare sig, undvika kval eller vinna mot något lag väl där. Det enda som kan rädda oss är att Hinken får arschlet ur vagnen och agerar, vill säga överträffar sig själv.
Han har sytt ihop ett gäng legoknektar som skiter fullständigt i hur det går , samt överbetalde mätta hemvändar, läs Olofsson främst. Övriga hemvändare håller allsvensk klass, inte mer.
Hinken ska inte bygga vår allsvenska lag heller för den delen, han måste bort, helst igår!
Costanza: Min kommentar satte visst fart på LHC! Vi kommer få möta ett lag som är oerhört räddare att åka ur än vi är för ja. Jag räknar med att Modo kvalar.
Costanza: Det måste ju vara värt att låta OP eller någon annan breddspelare köra över motståndarnas bästa spelare. Man ska inte underskatta effekten av att ha några Hanson-bröder i laget.
Det måste finnas ett mellanting mellan att ge hjärnskakningar och åka runt med handväska. Vill se blödande näsor, krossade läppar, blåtiror och annat som visar att det åtminstone gör förbaskat jävla ont att ta poäng mot oss.
För övrigt får ni ett förslag på ett bra TIFO av mig: