1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 546440 inlägg · 4161 ämnen

MoDo Hockey - Juniortråden

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
Bad_Brett:

Själv tänkte jag: Vafan, blir det inte utvisning den här gången heller, innan jag förstod att jag förstod.

Loob måste ju prata och då blir det nog en del gibberish emellanåt.

Costanza: Jag gillar Josefin!

Bad_Brett: De vilar bara, Brettan! Sen gillar jag sås. Kryddig Bea och annat galet.

NuMo: Loop var väldigt imponerad av att inte Juustovaara vände hem för att försvara när det var avvaktande utvisning. Svartvadet-klass på den analysen.

dempa: Jo tack... lite skillnad gentemot Rundblads och Berglunds såsande. Och då spelade de lång match i går...

dempa:

Härlig uppföljning i den avvaktande utvisningen.

dempa: Du och jag hade nog hängt med..

Costanza: ruskigt tempo det är

Silly: Ingen saknade honom mot Löven. Vill MoDo dominera framöver måste de köpa och bänka halvfigurer.

Bad_Brett: In & Kötta, som MoDo måste lära sig.

Vargen: Hävelid verkar förstå vikten av ta sig in framför mål.

Silly: Utgår från att vi kommer vila honom de 4-5 första matcherna, är ändå en ganska stor omställning att komma från en så lång turnering.

Silly: Borde inte vara sliten fysiskt, kanske psykiskt.

Costanza:
Gästrin kommer att komma tillbaka med dålig form.
(Ganska lite matchtid)
Sedan brukar det oftast ta 2- 3 veckor innan spelare från JWM är tillbaka i bra form.
Dom är ganska sliten efter den urladdning som blir under en sådan här tunering.
Den sliter regält på dem...

Vilken jävla fest dom kommer ha om dom blir världsmästare, Det var länge sedan nu!

NuMo: Inte så negativ

Costanza:

Junior VM- Nu besudlar vi den matchen i den här tråden tycker jag.

Modo4321: Ja, Milton Gästrin tycker jag varit bäst i MoDo, men detta är ju en högre nivå. Sen vet vi inte form och roll och annat.

Vargen: Är faktiskt lite förtjust i Eric Nilsson men jag förstår vad du menar. Han har inte vart superbra men inte gjort bort sig heller. Hoppas verkligen Lucas är 100% frisk nu så han inte går av efter halva matchen.

Chamez: Absolut är han det. Det kan vara så, och jag må uppfattas som biased men mot ett så tungt lag som Tjeckien tycker jag det är fel att inte spela en sån som Milton, särskilt i en final, som är stark i närkamper och inte minst laglojal.
Eric Nilson har ju inte briljerat direkt, och då är han supertunn i jämförelse.

Vargen: Undrar om det är så att Sverige vill ha så mycket fart i spelet och det är därför han petas? Har inte stenkoll men Wilson Björck är väl lite rappare än Gästrin. Sen har inte Milton spelat i den bästa kedjan så han har inte visat sitt bästa heller.

Modo4321: Tre Kronor har postat lineupen, så det stämmer.

Vargen: Fyfan vad tråkigt om det stämmer… just i finalen också.

Sigge: Inte så konstigt att han är kall med tanke på den obefintliga chansen han fått och omgivning. Man väljer att peta en av de tyngsta spelarna mot det tyngsta laget i turneringen.

Vargen: Jag gillar Gästrin men tyvärr har han inte alls kommit upp i nivå den här turneringen. Ganska väntat att han blir petad

Tarasov: Gästrin petad i finalen trots att han varit med på massa intervjuer med media inför ikväll och sa att man ”måste kolla”. Trist som fan.

Vargen:
Önskar dig en angenäm upplevelse. Tyvärr i en fas av livet där jag behöver prioritera sömn.

Vargen: Men vi slaktade ju Mora och har tagit in 6p på Löven!?

Kom ihåg att ställa armet på 02:30 inatt, så att ni inte missar JVM-finalen.

Alfons Freij och Felix Öhrqvist om Milton i Aftonbladets artikel om personligheterna i Juniorkronorna:

”En väldigt fin person som är skön att hänga med och gillar att surra. Fan, alla gillar att surra – men det är ju bra. En väldigt snurrig kille också, ibland vet han inte vad han heter. På isen är han väldigt drivande, får saker att hända. Han tar för sig och lyfter hela femman framåt, en otroligt viktig ledande spelare. Att försöka stoppa honom som back är inte det lättaste, han är både snabb och stark. Om det inte finns plats att ta sig igenom, så gör han det ändå.”

KryptonitKasper: Skojade bara 😉

Tuppen: Själv gillade jag förra gången då man sade att man ville vara ett topplag för då har man alltid möjlihet att gå upp. Givetvis kan vi gå upp i år, även om vi inte är favoriter. Det vore löjligt att hävda att vi inte kan gå upp pga Hinken, när Hinken redan tagit upp oss en gång. Han är dessutom den enda som lyckades förra sejouren.

Jag är inte övertygad om att Freddan är rätt, snarare att vi borde söka någon bättre, men at göra oss av med Sundell och Karlin var ett måste som det hade utvecklat sig.

St Louis låg väl sist i hela NHL vid den här tiden och vann Stanley cup på våren.

Tuppen: Jag håller med om att målet i någon mening alltid ska vara SHL när MoDo spelar i HA. Det är väl inget kontroversiellt i sig.

Men problemet är att väl att du resonerar som om den här målsättningen skulle existera i ett vakuum. I praktiken gör den inte det.

Du har väl själv noterat tonläget som varit hela säsongen, där det varit uppenbart att man inte ens varit nöjd med en andraplats, eller ens efter 2/2 vinster mot Kalmar. Och då pratar vi ändå om ett lag som gick in i säsongen med en tydligt eftersatt backsida, vilket till slut mynnade ut i sparkade tränare och en förening som beskrevs som en "dokusåpa".

Själv var jag beredd att ta ett steg tillbaka och justera kursen något om det hade gynnat klubben, men den hållningen kändes det som att man var ganska ensam om.

I det här läget känns det rätt naivt att tro att man kan köra full kravbild och ändå förvänta sig lugn från supportarna. Det resonemanget fungerar nog betydligt bättre när man harvat på i HA ett par år och hunnit bygga upp ett visst tålamod, ungefär som förra gången vi gick upp. Men dit är det ju ett par år bort, minst, innan man kan landa i ett "äh, vi gjorde det bra, men vafan, inget fiasko" även om det redan denna säsong lär låta så från vissa, kanske främst från dem som varit mest drivande i att sparka MK och som plötsligt verkar se glaset som halvfullt.

Trilske: Det kommer alltid vara knepigt att gå upp direkt då man troligen kommer att få byta ut större delen av laget vilket innebär att de andra lagen har ett försprång. De är mer samspelta och är före i rekryteringen av nya spelare. Men MoDo ska ändå kunna vara med och slåss om att gå upp, så länge de har en välskött ekonomi.

Jag tycker inte att det är kört för oss att gå upp i år.

Det vore märkligt om MoDo skulle ha målsättningen att klara sig kvar eller bli topp 8. Med en sådan målsättning borde man hålla igen på budgeten år 1 för att andra året öka budgeten genom sparat kapital och tredje säsongen lägga på ytterligare kapital till budgeten.

Fiasko var nog kanske fel ord, "ovärdigt" var nog ordet jag sökte för ett lag med så tydliga "ta sig tillbaka direkt"-ambitioner, avseende numerären på backsidan. Även om vi börjar se en ljusning...

Tuppen:

Fast det är ju där man hamnar, "klubben lovade ju".

Men om man siktar så högt måste man ju åtminstone säkerställa att förutsättningarna finns där från start.

Nu var ju den här SHL-satsningen mer eller mindre redan dömd på förhand när man inte ens gick in i säsongen med komplett trupp (och t.o.m. lyckats ha ännu numerär nu på slutet med sverre borta).

Det är ju ett smärre fiasko för ett lag som gått ut så hårt i sin målsättning.

Jag tycker det är en självklarhet att målet ALLTID ska vara att gå upp till SHL om MoDo ligger i HA. Det innebär inte med automatik att det är ett fiasko om man inte lyckas.

Bara för att klubben har målsättningen att gå upp direkt så kan man inte ta det som en garanti att så sker. Det finns fler lag som har den målsättningen.

Jag kommer ihåg när MoDo åkte ur mot Leksand, Leksand var totalt utspelade i den matchserien men lyckades ändå vinna.

Zource: 2 mål och MVP, hur bitter är du?

Vargen: Blir väl Lettland i kvarten.
Som tog ju poäng mot Kanada så farligt att tro det ska gå allt för lätt.

MorganaLefaey: Gästrin får mer speltid nu när man ska stänga ner och får chansen att visa hur underskattad han är tycker jag. Backar upp väldigt bra och tar ansvar.

Vargen: har ju hänt förut om man säger så.
Lillkronorna dominerar gruppspelet för att sen tro de är bäst o åker ut innan finalen

JoJo2613: Sverige visar definitivt guldpotential denna match. Därför lär man haverera mot typ Slovakien i kvarten.

Helvete vad värdelösa domarna är i denna match. Är ju förfan nästan sämre än HA domarna.

Vargen: har tyvärr mer förtroende för junisvm laget än för modo. Men sett bättre ut ändå nu på slutet o kan man inte tända till mot löven så mot vad...

JoJo2613: Smart passning av Berglund. De flesta hade lagt den på benskyddet där.

MorganaLefaey: Man blev just påmind om att Stenberg är med.

Vargen: 2 öppna kassar precis men inget mål ännu i 5 mot 3.

JoJo2613: Kul att toppa detta med Löven på lördag. Fin hockeyvecka.

Monno: anerikaner som är skenheliga som få.
Nu kan man avgöra detta.

Monno: Jävlar vad det körs nu

« · 2964290 · »