Bernhardt blir alltsomoftast ett rundningsmärke i egen zon man mot man.
Med hans storlek så måste han komma närmare spelaren innan det är för sent så att han får grepp på den, för skridskoåkningen har han inte med sig där de börjar runda honom.
Costanza: tre minuter och vi har redan släppt tre frilägen :-) Karlins prat med spelarna går in i ena örat och ut i det andra. Är det ingen som lyssnar på ledarna längre???
SPOODI: Man undrar hur en expert kan tro att Jasek är den leftare som vänder om och skjuter. Borde inte Kronwall ha en aning om att Jasek är rightare??
bollan123: Med tanke på att det var en back som kom fri så är det med rätt stor säkerhet en forward som inte plockade upp honom, men jag förstår att gärna vill gnälla så visst var Bernhardt inne.
Saleva: Tråkigt med Nässén men hoppas i alla fall att vi kommer laddade till tusen och gör en gedigen insats i kväll. Vi måste vinna denna match till varje pris, sett till tabellen. Första sju matcherna har vi varit helt odugliga, oinspirerade och iskalla, det är dag att vända det tillståndet nu, annars kan det vara för sent!!
Klarar vi inte det nu finns inte kapaciteten helt enkelt. Kanske är så att vi inte är bättre helt enkelt, hoppas att bli överbevisad. Lycka till nu boys
{7426}: Har sagt åt Tarasov att radera mina inlägg om de är för dumma i alla fall. Kommer nog att sova då matchen spelas. Killen behöver avlastas ibland.
Tarasov: mest minnesvärt från Luleåmatcherna förra året var berg vs omark. Det var rätt kul fram tills dess att berg rev av honom hjälmen och vi fick spela bp i slutskedet av matchen.
Jag vill se Olofsson bomba in lite pp-mål, hoppas han spelar ikväll!