NuMo: Behöver ej vara superstars för förstärka detta lag. Och Adam Werner som Lhc plockade in är ju ej nån superstar men helt ok målvakt. Samma med Dickow känns inte rättvist mot Lundberg att lasta på han denna börda helt fel tid att göra det. Så tror nog vi skulle må bra av att få in nån med lite mer rutin. Sedan är Inte OEE nån shl målvakt säkert en duglig allsvensk keeper byte med något allsvenskt lag kanske?
Angående forwards så har ju våra kära Hinken surrat om detta sedan September men vi får se.
NuMo: Med tanke på Lehtinen inte mått bra på länge och verkar vara väldigt osäkert kort så skulle man kanske kollat upp lån eller så. Dickow sitter ju fast i HV tex kostar säkert inte skjortan.
Båda förstamålvakterna är borta. Skadade? Jag vet inte om Lehtinen?
Men i så fall. Vad skulle han ha gjort sen förra matchen? Svara gärna. De har ju en reservplan angående målvakter vad jag vet. Inga så bra som förstauppsättningen, men det har väl inget lag. Det vore konstigt.
NuMo: Såklart. Min poäng är att det kräver mer disciplin mot Luleå än mot tex Lif. Lättare att vinna mot botten konkurrenter fastän man slarvat. Hej å hå där satt den!
NuMo: Jag tror nog lag som ligger i botten försöker reda ut denna säsong först. Det är ju bara titta på Rögle som gör tränar ändringar Linköping ändrar dom med och byter målvakter HV har också värvat gjort förändringar för i år. Det är det jag hänger upp mig på Gradin lever i någon dröm värld. Han sa ju i en intervju det värsta han varit med om var när vi åkte ur och allsvenskan ville han inte tillbaka till. Kanske dags att vakna då Gradin och göra något.
Det behövs både forwards backar och målvakt nu. Men nej finns inga spelare konstigt alla lyckas utom han det börjar bli parodi faktiskt.
Dundee: jag vågar lova att Gradin har en plan a för shl och plan b för HA. Jag tycker def det behövs en rejäl rannsakan av sportchefsarbetet men att han rekar spelare för nästa säsong är väl helt normalt ? Hur tusan ska han lyckas bättre nästa säsong om han inte är ute i god tid ?