pdy: Som jag förstått det känner man lite med Bengtsson, för att han blev plötsligt sjuk. För innan han fick stå över där ett tag var klubben nöjd med just honom på backsidan, inte så mycket de andra. Därför tror man väl att det där var de egentliga styrkeförhållandena spelarna emellan, att han helt enkelt kan bättre men avbrottet strulade till saker.
Men OP är inne på en grej också, att spelarna med kontrakt vill ha en större stomme att bygga vidare på än att det bara ska bli just dem. En grupp som vet var de har alla nånstans.
Blir dock förvånad om Persson kommer hålla sig kvar. Han har inget att skylla på att han gör dåliga avvägningar.
Janne G: Kovács skulle säkerligen kunna slå poängrekordet i HA, men är i ärlighetens namn inte säker på att det är vad AIK behöver. Titta hur det har gått för VIK efter att man lastade alla pengar på Komarek.
Jag tror det vore en fullständig katastrof att göra Kovács till fixstjärnan i ett lag. Han är en fantastisk hockeyspelare, men han behöver ramar och regler.
Med det sagt, så hoppas jag att det stämmer. HA börjar bli en allt mer urvattnad liga och det behövs profiler.
är det nån som vet vad tanken med persson och bengtsson är? Har reagerat lite på att dem inte tackats av, det kan väll inte va så jävla illa att dem kommer att behållas?
Tarasov: Törnkvist är borta sedan länge, De är helt orealistiskt med Kovac till AIK, massa skriverier, dessutom är ju han lite lite otydlig och svår att ha koll på, en karaktär, skulle förstås vara en dröm, kanske om 3-4 år
jonsson: Kovac var en av SHL’s absolut bästa spelare, faktum är att han nog teoretiskt är närmare NHL än HA. Han koller inte spela i Ha på länge om en någonsin.
Modano: Olsson gjorde ändå 13 mål och är en extremt god ambassadör för Modo hockey, inte den bästa hockeyspelaren och helt klart kort som du säger, men i en 4e kedja så är det svårt att hitta något direkt bättre på HA nivå.
Sen har Modo spelat Hallin, Gästrin och Hermansson denna säsongen, 3st 17-18 åringar som inte var tänkta att ta en startplats men som gjorde just det så visst fyller vi på med juniorer alltid.
Dock är vi helt överens om att jag också vill ha bort Hinken. Fredrik Glader kändes mer spännande än Hinken tyvärr.
Framnäs: Ja det är en viktig nyckel, i alla fall att få behålla betydligt fler än ifjol. Men det gäller att behålla rätt spelare och komplettera med spelare som passar in så vi får en bra balans i laget.
jonsson: Känns helt orimligt att AIK ska köpa loss två år. Och om de gör det så vinner vi förmodligen på det, då de gissningsvis hade kunde nyttja pengarna på ett bättre sätt.
Tuppen: OP säger att det blev en kalldusch att inte nå finalen, när klubben sagt att man var bra nog att studsa tillbaka till SHL direkt:
"Det blir ju som tvärt, liksom, vi hade ju en större målbild och ett högre krav på oss själva, så ja, det blev ju tvärt på nåt sätt. Liksom, det blir ba 'vad fan ska jag gö imorrn?' Klart att det är surt och en besvikelse, både från fans och ledning. Och spelarna, ja, vi hade ju en hög förväntan på oss och har inte levt upp till den vare sig under säsongen eller nu när vi åkte ut då, så nej, det var surt!"
OP menar att det inte vore så bra att ha samma spelaromsättning nu igen om klubben ska göra det bättre framöver:
"Hoppas att vi kan behålla rätt så många ändå, så att vi kan ha nånting att bygga vidare på, fast det vart som det vart nu då. För jag tror nog att det kan vara en nyckel till att ta sig framåt. En trygg grupp, det komma vi långt på."
Vikingmodo : Väldigt meckigt att ta sig till Visby. Tänk om det blir Visby istället för Umeå. Hoppas verkligen att det blir Glada Hudik. Det är tillräckligt långa resor som det är.
Men kan vi få en grym backsida på plats nu inom kort ?
DrCox: Går Visby upp kommer spelschemat garanterat göras att bortamatcher för ett lag på Gotland spelas onsdag och fredag alternativt fredag och söndag. Så gör man bort bägge bortamatcherna direkt
Zource: Det lär krävas att dom tänker till när dom lägger våra bortamatcher Mot Visby det funkar inte att ha Visby borta på Onsdagen och sedan ha hemmamatch på Fredagen får det lär väl knappast gå några Färjor sent på kvällen om matchen börjar 19.00?
det skulle funka om vi har Visby borta och två dagar senare Oskarshamn borta för att ta ett exempel.
M Horava: Jag börjar bli lite trött på nordamerikaner nu. Ser hellre Modo värvar grovjobbande svenska spelare med fokus på defensiven. Det kommer garanterat bli mycket bättre. Jag var först tveksam till Caderothvärvningen men ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag det.
grimiss: Om han ser arrogant ut. Aggerar arrogant och nonchigt på isen. Är dryg i intervjuer. Arbetar sämre än En död fisk. Kan man då inte sluta sig att han är en dålig hockeyspelare för den lön han har?
Tarasov: Ja, jag vill också ha Plato, men vet inte riktigt var han ska få plats när vi har Larsson, OP och eventuellt Alba. Så därför prioriterade jag andra BIK:are.
Bad_Brett: Jag skulle vilja se AJ Vanderbeck i MoDo. Han gör poäng i HA, både i serienlunk och slutspel. Förstår faktiskt inte varför Hinken inte högg mer på honom innan deadline day.
DrCox: Har funderat lite på något som kanske inte skulle vara heeeelt orealistiskt:
Adam Werner, Jakob Hellsten
Eero Teräväinen – August Berg Oskar Wahlberg – Victor Berglund Hugo Hallin – Olle Vainio
Åke Stakkestad – Oliver Eklind – Emil Alba Lukas Wernblom – Milan Sundström – Elton Hermansson Emil Larsson – Erik Karlsson – Tyler Kelleher Sebastian Ohlsson – Arvid Caderoth/Jakob Bjerselius – Oscar Pettersson
Säkerligen är några av spelarna orealistiska eller har gjort klart med andra klubbar, men hade Hinken kunnat sätta ihop någonting liknande hade jag känt mig hyfsat nöjd, även om jag såklart helst av allt hade velat ha Bella på bänken.
Några kommentarer:
- Om vi kan få in en Teräväinen eller motsvarande, kan förhoppningsvis pressen på Berglund bli mindre. Känslan är att han är som bäst när han inte har några förväntningar på sig, som första hösten i Luleå eller återkomsten i MoDo.
- Om vi värvar Alba så hade Stakkestad och Eklind varit perfekta kedjekamrater
- Jag räknar med att både Hermansson och Hallin kommer ta jättekliv, och det är väl rätt troligt att även Malcom kommer ta en ordinarie plats. Milan känns given som andrecenter.
- Om Kelleher stannar, så vill jag se en honom i en kedja likt den jag postade. Dvs tillsammans med en powerforward som kan gå i tung trafik och en hårt jobbande tvåvägscenter som alltid spelar för laget.
Sedan behövs det såklart ett par backar till, men jag tror laget jag postade hade varit riktigt starkt...
Vikingmodo : Nej det borde inte gå att tappa men skulle Visby lyckas vinna denna match så lär inte Hudik har nån överdrivet skön känsla när dom åker till Gotland för match 3 och 4
Men OP är inne på en grej också, att spelarna med kontrakt vill ha en större stomme att bygga vidare på än att det bara ska bli just dem. En grupp som vet var de har alla nånstans.
Blir dock förvånad om Persson kommer hålla sig kvar. Han har inget att skylla på att han gör dåliga avvägningar.