1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505331 inlägg · 4102 ämnen

MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08

1000759 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Skellefteå 2008-03-08
Paddan: Nån AIK:are som blev kvar, med en sista rökhandgranat? Eller var det kallhyra på detta 'hotell'?
Kommentera

Paddan: Fast Svarten hade ju något uttal om att Modo inte räds någon, för räds man någon så kommer man aldrig nå framgång. Personligen hoppas jag verkligen Modo väljer Frölunda roligt med något nytt i kvarten så jävla tråkigt med samma lag 2 år i rad. Men blir det Timrå så är det bara aceptera det med.
Kommentera

Salle: Tja, om det är Svarten som skött rangordningen så bör det väl inte bli Timrå som MoDo väljer, för Svarten trodde ju att det inte skulle gå att upprepa fjolårets magiska stämning runt matcherna.

Sedan är det väl ytterst sällan som uppföljaren är lika bra eller bättre än föregångaren.
Kommentera

Frisco: Nä jag tittade bara på bilden, Frisco.
Kommentera

Salle: Nu har du bara läst rubriken Salle.
Kommentera

MorganaLefaey: Skulle varit en länk med som visade vilka vi hade plus och inte emot i förra inlägget. Men här kommer den.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article2011842.ab
Kommentera

knaskamilla: När man går igenom de 4 lag som ligger på den nedre sidan så har vi faktiskt bara plus mot ett och det är Timrå. Är övertygad om att laget sett slutspelet som viktigare än möjligheten att få en gratisbiljett till CL och att man därför spelat på det sätt man gjort medvetet eller omedvetet för att få möjligheten att välja Timrå.

Det borde inte bero på att man hoppas på mer publik då det troligast är snudd på slutsålt i alla matcher i slutspelet ändå. Utan på att man tror sig ha en fördel i att möta dem på sportslig nivå. Jag är däremot osäker.  Derbystämning skapar extra pirr i kroppen både för spelare och publik vilket gör matcherna än mer oviss. Sen som någon skrev så har Timrå revansch att utkräva vilket lär sporra dem ytterligare liksom att de faktiskt fått tillbaka finnarna och hynning.

Hade varit trevligt om modo hade behållit sin formtopp som man haft i stället för att avsluta på det sätt man gjort. Men man vet också hur man slutade säsongen i fjol och hur det gick då. Men det är knappast någon garanti.

Nu får man hoppas på att lite spelare kommer tillbaka och att man gör bra ifrån sig samt då att man kommer slippa MIF och LIF i serien nästa säsong.
Kommentera

Jaha. Noll noll och en tredjeplats, nästan ett antiklimax. Nu ska det bli intressant att se vilka som blir våra kvartsfinalmotståndare.

Fast först: sömn.
Kommentera

Bissett19: L Booooork.
Kommentera

zigge:

Denna säsong:
Leif Boork
Olof Östblom
Thomas Thelin
Fast de två sistnämnda var ju anställda som hjälptränare inför säsongen.

Däremot kommer det att presenteras en ny ansvarig för KS imorrn.

Nästa säsong är ju lite mer oklar.

Vem tränar Modo nästa säsong?
Kommentera

Bissett19: Hur många tränare ska Ni ha på lönelistan nästa säsong? Hur många har Ni nu?
Kommentera

Bissett19: "Tror inte Lückner vill ta över ett allsvenskt lag nästa säsong...."???

Krixan är våran Kung!
Kommentera

Salle:

Bara att hoppas att Leksand-Mora,MIF-Rögle lägger så mycket kraft att spöa varandra att man glömmer energin när man ska möta Brynäs.Som det känns just nu är det våran chans:))
Tror inte Lückner vill ta över ett allsvenskt lag nästa säsong.....

Förresten,hur är det med Krizan?
Kommentera

Bissett19: Vi är på samma sida när det gäller Backe. Men Ahonen har väl aldrig några bra dagar???
Sen är vi helt ense även när det gäller finalen.

Oj vad kvalserien kommer att bli intressant. Derbyn i överflöd är ju den spontana känslan och då "glömmer" man ju nästan MIF-Rögle-matcherna.
Kommentera

Salle: 
"Och framförallt en sämre målvakt"

Där är jag absolut inte med dej,Backlund varvar verkligen,idag "kastade" han in tre puckar.
Ahonen har ju heller inte rosat marknaden direkt.Men det känns som två likvärdiga målvakter,tror även statistiken visar det.
Som jag ser det har inget av lagen ngt att hämta mot Modo.

HV-Modo i final.

Men vad fan,det är ju Kvalserien som kommer få all uppmärksamhet denna vår.....:))

Kommentera

Bissett19: Hahaha! Jo, jag håller med. ;O)
Kommentera

NuMo:

Oki.
Fast Frölunda har ju ett gäng lirare som alltid vaknar till när det vankas slutspel.....
Fast det är nog ett tufft val för Harald....Tror ändå att Timrå är lite svagare än Frölunda,speciellt på backsidan/målvaktssidan-
Men då har jag inte räknat in derby karaktären,Timrås revanchlusta från i fjol,plus lillebrorkomplexet.

Så det kanske går på ett ut......:0
Kommentera

NuMo: Ja det ska bli riktigt intressant imorgon. Tror precis som dig att Harald väljer Frölunda p.g.a att vi kan vara väldigt revanschsugna. Fast det vet man ju aldrig med TIK som dom uppträtt vissa gånger denna säsong. Nåja, spännande kommer det iaf bli imorgon.
Kommentera

Bissett19: Frölunda har ett sämre lag en TIK. Och framförallt en sämre målvakt även om "Backe" inte är nån stjärna i mina ögon. Inte att det blir en lätt resa att möta VF men i böst av sju så.

Att sedan (dessutom) TIK skulle bli bättre än vad dom egentligen är i en kvartsfinalserie emot MoDo pga derbyhets och revanschlusta har ju sin inverkan.
Kommentera

Bissett19: Jag svarar för mig. Frölunda har ju knappast rosat marknaden denna säsong. TIK är otroligt revanschsugna och det är onödigt att bjuda på den fördelen. Vi kan räkna med att dominera i vår egen arena klackmässigt om vi möter Frölunda, vilket vi inte kan om Timrå kommer. Då kan arenan faktiskt te sig som bortaplan just eftersom timrås har en bättre klack helt enkelt. (Modo vinner ju bara klackduellen när de är i E-On arena.) Men det skulle liks förb... inte förvåna mig om det blir timrå och kanske är det lika bra att ta det på en gång.
Kommentera

Salle:

Varför tror du Harald väljer Frölunda?
Kommentera

Salle: Bra fråga:) Hockeyligans sida är alldeles för rörig för att förstå sig på.
Kommentera

Frisco: Står det i Hockeyligans eller Svenska Hockeyförbundets bestämmelser... :-)
Kommentera

Salle: Det står i tävlingsbestämmelserna att det högs placerade laget i ska möta det lägst placerade i semi.
Kommentera

Hemma efter god mat och gott dricka i gott sällskap. Dock en liten bitter eftersmak från matchen nånstans mitt i.

Men det är ju fortfarande ett fall framåt med oavgjort emot Solna-tattarna från Västerbotten än förlusterna i slutomgångerna emot VVS-laget från Dala-Norra förra säsongen.
Och det där med tredjeplatsen löste ju sig då med...

Sen kommer det bli lite spännande imorrn (fast idag) när tränarna skall välja motstånd direkt i Sportspegeln.
Även om HV71 kan välja Djurgården så har jag  ju svårt att se att dom undviker SAIK. Annars tar "klöbben" sig an Stockholmarna. Så det lutar väl åt att Harald väljer mellan Timrå och Frölunda. Och då faller valet sjävklart på Indianerna. Eller?

Timrå slår ju ut FBK så vi kan ju få chansen iår igen. Att visa vem som är liten och syster vill säga.

Hur är det i semi förresten. Möter bästa kvarvarande grundserielag det sämsta eller får dom välja mellan de 2 sämsta?
Kommentera

Cyklob: det är väl då det inte brukar bli så.
Kommentera

ajon: Jag tycker endå att det var ganska klart tidigt att Modo skulle vällja Timrå jag i fjol i alla fall. I år är jag faktiskt inte lika säker, men eftersom alla säger att det blir Modo-Timrå igen så blir det väll så med.
Kommentera

Cyklob: det är ju bara att hoppas att dom på hockeysnack är mer förbredda i år än förra året.
Kommentera

ajon: Jo jag minns dom klart och tydligt, höll mig även i från hs under ett längre tag då. Tycker det gick till en hel del överdrift. Men det är väll för som jag sa nedan jag ser inte Modo-Timrå som ett derby utan som en vanlig match.
Kommentera

Cyklob: undra om HS Pallar ett derby igen. Minns mun huggningen förra året. i Gästböckerna
Kommentera

Sedan är jag väll en av få som inte ser Modo-Timrå som något derby heller utan jag ser det som vilken match som helst. Folk vill så gärna förstora upp det hela osv, men var man med på Sundsvall-Timrå tiden då vet man vad som är derby och inte.
Kommentera

Wayne Gresky: Nä man börjar ju undra, om det är med flit man spelat så dåligt för att man ska kunna få möta timrå igen. Men vi får ju se i morgon väljer grabbarna timrå så har vi ju svaret :). Personligen så hoppas jag på lite matcher mot Frölunda roligare med nytt lag i slutspelet.
Kommentera

Cyklob: Man undrar nästan om vi vill möta Timrå igen. Det oavgjorda resultatet gjorde ju Timrå valbara...Och det kändes inte som om viljan att vinna var så där överdrivet stark.
Kommentera

Ja det var en riktigt bedrövlig insatts av grabbarna idag, fan efter sådana här matcher publiken borde få pengarna tillbaka. Och formen ser ju verkligen lovande ut inför slutspelet .................! Nu blir det väll Timrå igen som står för motståndet om man får tro alla.
Kommentera

"Tränaren Per-Erik Johnsson hade lämnat åtta (!) ordinarie spelare hemma, däribland hela den fruktade ”Bergskedjan” med Anders Söderberg, Mikael Renberg och Fredrik Öberg."

Fan, jag måste ha haft fel på synen då jag tyckte att jag såg både Antos och Fredrik Öberg på isen för Skellefteå.
Kommentera

hellge: Beror väl på om de använder sig av GI-metoden eller inte. Men en pizza och en öl går väl alltid ner.
Kommentera

Paddan:

Hur mycket tar de in i Timrå?
Kommentera

I och med kvällens fullsatta arena (ja i varje fall officiellt) så blev vi också trea i publikligan i elitserien med i genomsnitt 7012 åskådare per match i Swedbank Arena.
Kommentera

Wayne Gresky: Vet inte om jag orkar vänta två månader på svar, utan jag får väl skicka mail till Fredrik istället. Då brukar man få svar nästan på en gång.
Kommentera

Paddan: Du kan ju lägga in en kommentar om saken i ditt nästa förbättringsförslagsmail till Jerry. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Jag undrar hur man tänkte, eller OM man tänkte, när man placerar ett två decimeter högt och två meter långt reklamklistermärke för Volvia mitt i synfältet för de som sitter på de första platserna på rad noll, sektion 203. Blockerade effektivt bort halva målet vid restaurangen, om man inte satt så rakryggad man kunde och sträckte på halsen.
Kommentera

källan: Det är den känslan man fick under matchens gång. Slöare gäng har jag aldrig sett fastän man kunde knipa 2a platsen. Förstår inte hur man tänker om det var en plan man hade, men kan inte se att man spelat som man gjorde om man inte ville bli 3a.
Kommentera

Visst fan blir det Timrå i kvaten igen.
Kommentera

oscaaaar: nä men hade lhc förlorat så hade vi klarat de.. nu blev ju inte fallet så...
Kommentera

Berka: Det skulle inte blivit någon andra plats än om dom fått 3 poäng för lhc har mkt bättre målskillnad :/
Kommentera

Wayne Gresky: Nä de va en hemsk tillställning från modos sida! Jag menar.. möta ett b-gäng utan något att spela föroch utan första femma... De borde man vinna med 10-0 men modo spelar just nu som fit__or och klarade inte ens av att göra ett mål när man vet att seger kan innebära 2:a plats... bedrövligt
Kommentera

1000759 · »