1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505319 inlägg · 4102 ämnen

Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108

1331450 · » Till forumet

Sv: Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Wayne Gresky:

Behövdes inte. Sparkapital. :-)
Kommentera

zigge: Bara bänken.
Kommentera

Lumber Jack: Haha, ja spelar inte AIK finns ju inget att bevaka för Fjoll-journalisterna!
Spelade OKT öht igår, elr satt han bara på bänken?Jag såg honom inte i spel.
Kommentera

Gustafsson: Inte bara överleva tills de hinner yngla av sig. Diverse bidrag gör det till ett karriäralternativ för förståndshandikappade i Sverige att skaffa så många barn som möjligt.
Kommentera

Lumber Jack: Skjut mer backhand, Danielsson!
Kommentera

Känns hur spännande som helst.

Poffa: Radion stod på igår och Bosse bildoktorn hade en teori om att p.g.a att människan numer ej har någon naturlig fiende så lyckas även idioterna överleva tills de hinner yngla av sig. Jag tror att han har en poäng där.
Kommentera

Poffa: Ser på SVT-Text att Danielsson smackade in 2-1 med en backhand. Förmodligen Elitseriehistoriens hårdaste.
Kommentera

Jag anser detta vara en riktigt bra match och Modo spelar kanske sitt bästa spel för säsongen. Vi tar rätt beslut, vi är på tå och vi åker massor med skridskor.

I tredje perioden förväntade jag mig en anstormning av SkAIK men den kom aldrig riktigt, samtidigt som Modo spelade väldigt kontrollerat och stabilt. Ut med pucken ur egen zon och sedan ställa upp och dominera blålinjen när anfallen kom.

Bra tryck i FC i kväll. SkAIK-fansen gjorde sitt och Modo-klacken var starkare än på länge. Fullsatt, samtidigt som det flödade en del öl och sprit, så blev det riktigt bra fart på publiken.

Mest patetiskt? Jo, den SkAIK-supporter som stod och pekade upp mot oss på etage 4 och ville att vi skulle komma ner, så han fick "skära halsen" av oss. Så tydde iaf jag hans tecken. Samma idiot kastade för övrigt sin flagga mot en matchvärd utan bestraffning. Den typen av mentala kalhyggen får gärna stanna hemma.

Kommentera

Blizzard: Det var en gång för länge, länge sedan. Tolv pojkar var ute och gick och hittade en frusen sjö. Bla bla bla
och så bestämde man att Hadelöv ska utvisas.

Jag ids inte leta reda på regeln utan det ar bara vad jag har i mitt lilla huvud,.
Kommentera

supertrött: berätta bara hur regeln var.
Kommentera

supertrött: Nu söker ju Hadelöv aktivt upp Nagy och dessutom förstärker han ju situationen och det borde domaren se.
Att Nagy åker ut för Charging är ju det mest bisarra i situationen.

Angående icke-utvisningen så såg jag sista minuten nerifrån sargkanten med lite MoDo-folk. Dom hade hört att SAIK hävdade att det var Hadelöv som bytte ut och att det var en 6:e utespelare som kom in.    Jo Tjena!

Redigerad kommentar

Kommentera

Faaaaan, vad trevligt. Vi har fortfarande inte sett MoDo förlora under en match då vi bokat bord i restaurangen. Bara synd att omgivningen blir så suddig och att alfabetet fladdrar förbi när man försöker skriva! Får tacka Poffa för det trevliga smakprovet på en "An Toras Mor" 

Kommentera

Blizzard: Har väldigt lite likhet med att sträcka ut benet för att fälla en motståndare tycker jag.
Kommentera

supertrött: FBK fick bortdömt idag för man stod i målgården och täckte synen, han blev aldrig störd i sitt rörelse mönster dock störd i sikten.

Det dom sa på Cplus var "man får inte stå i målgården och täcka målvakten eller störa honom"
Kommentera

spud: Jag tror nog att man måste störa målvakten i sitt naturliga rörelsemönster. Att Hadelöv sticker ut ett ben för att hindra en motståndare räknas knappast till detta.
Kommentera

supertrött: Och därmed stör han Hadelöv och utvisningen är lika korrekt som en utvisning där någon förstärker/söker utvisning. Svårt fall och hur domarn än gör så gör han lika mkt fel som rätt.
Kommentera

spud: Hadelöv har aldrig rätt !

Men för att vara lite seriös undrar jag detsamma som du.
Har jag fattat rätt så får man vara i målområdet om man inte stör målvakten och det gör han ju inte förrän Hadelöv sticker ut benet.
Kommentera

Gustafsson: Vad säger den där regeln egentligen? Får man som Nayg gör gena genom målvaktsområdet hursomhelst? eller har Hadelöv rätt till området och därmed rätt att göra som han gör?
Kommentera

Era jäklar, släpp taget om oss, vi vill till slutspel ;-)
Kommentera

Gustafsson: Äh, Hasse kör ju på halvfart.
När han börjar fullfölja till 100 procent finns det få som trampar in i Modos zon :)
Kommentera

Gustafsson:

Bra jobbat, YouTube-kungen!

Jag noterar att Susse är uppe i +8 nu, solklart bäst bland forwards i laget, där ingen annan har bättre än +3. Hedman är fortsatt sämst med sina -9.
Kommentera

Björn W:

Just det, det är inte förrän på torsdag. Jag kan inte tänka klart för tillfället, har inte känt en sådan här eufori sedan guldet tror jag. Den här segern känns så fruktansvärt viktig, framförallt mot lagmoralen.
Kommentera

Bad_Brett: Precis, på torsdag möter vi Brynäs hemma. 100% fokus på det.
Kommentera

Björn W:

Nej, nu skärper man sig och vinner mot Brynäs! Det verkar vara ett rejält go i laget för tillfället. Kom igen nu! På tisdag kan vi ligga sjua!
Kommentera

spud: Hoppas att du köper kallingar av taskig kvalitet, för ditt eget bästa. :)
Kommentera

Sawchuk: Tycker Pikkarainen har spelat upp sig rejält i defensiven sedan SSK-matchen då jag såg Modo senast.

Fullsatt, vinst och bra Modospel, det blir inte mycket bättre än så.

Men snälla Modo slappna inte av nu, det vore så jäkla typiskt om man nu efter två raka vinster mot två topplag skulle tappa allt mot bottenkonkurrenten Bynäs.
Kommentera

Fan på Torsdag ska vi ta över slutspelsplatsen av BIF.
Kommentera

bisterfinnen: Tydligen hade inte skellefteå alla hästar i stallet.
Kommentera

Berka: Sådärja. Nu blir det en fransktunisisk sötnos, tyvärr utan video.

Människor som pratar om slutspel och dylika gräddbakelser ska dock fortfarande ha ett rejält kalsong- eller trosryck. Grovt fiberbröd och väckarklockan på 7:00 imorgon är vad som gäller.

Kommentera

NuMo: Störtskön kämpaseger!!
Kommentera

MorganaLefaey:

Bra match!

Sundström, Nagy, Ritchie, Tarkki, Timander, Eriksson, Pikka, Danielsson får extra plus.
Kommentera

Bad_Brett: Jag drog korken efter 1-0.

Fyfan vad skönt! Nu jävlar ska en insats som denna vara en miniminivå. Vi ska UPP
Kommentera

Grattis! Spöa upp de däringa lappjävlarna! Charles röda mule ser extraordinär ut ikväll
Kommentera

MorganaLefaey: Susse har en avgörande roll igen. Det ser bättre ut än för någon match sedan.

Härligt. Då gick vi om timrå. AIK ser ut att förlora.
Kommentera

Bad_Brett: Grattis Modovänner!
Kommentera

spud:

Whew. Puls i 180. Jag behöver alkohol, det här fungerar inte mer.
Kommentera

spud: Fan han kommer ju ut på isen när han som ska byta inte ens kommit till halva plan. Blir det mål nu är det skandal
Kommentera

Bad_Brett: De får ju inte göra det.
Kommentera

spud:

VAFAN!?!? KOLLA PÅ JUMBOTRONEN!!!

Fyfan vad jag är upprörd. Först utvisningen och nu detta. Sju man på banan, sedan låter de Skellefteå snacka ihop sig och vila sina bästa spelare, innan man blåser av utvisningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Orkar vi spela på så lite folk denna sista period?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

MEN HERREGUD DOMAREN!
Kommentera

Bad_Brett: Hadelöv ska ju ut istället. Fan fan fan
Kommentera

Sawchuk:

Han är nog borta till nästa match ska du se.
Kommentera

Bad_Brett:

Dags att plocka bort Per "säkerhetsavståndet" Hållberg innan han ställer till det.
Kommentera

Vi får ju inga anfall längre. Vi lämnar bara över pucken när vi kommer in i zon. Detta kommer bli svettigt.
Kommentera

Bad_Brett: Hmm! Glass.

Nu skulle det vara skönt med ett mål igen.
Kommentera

Sawchuk:

Verkligen. Jag blir helt galen på hans loja blindpassningar.

MoDo backar hem lite väl mycket just nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hahl Bundy:

Skröder har varit bedrövlig idag.
Kommentera

1331450 · »