Modo Hockey - Skellefteå AIK 20110108
Spelade OKT öht igår, elr satt han bara på bänken?Jag såg honom inte i spel.
Poffa: Radion stod på igår och Bosse bildoktorn hade en teori om att p.g.a att människan numer ej har någon naturlig fiende så lyckas även idioterna överleva tills de hinner yngla av sig. Jag tror att han har en poäng där.
Jag anser detta vara en riktigt bra match och Modo spelar kanske sitt bästa spel för säsongen. Vi tar rätt beslut, vi är på tå och vi åker massor med skridskor.
I tredje perioden förväntade jag mig en anstormning av SkAIK men den kom aldrig riktigt, samtidigt som Modo spelade väldigt kontrollerat och stabilt. Ut med pucken ur egen zon och sedan ställa upp och dominera blålinjen när anfallen kom.
Bra tryck i FC i kväll. SkAIK-fansen gjorde sitt och Modo-klacken var starkare än på länge. Fullsatt, samtidigt som det flödade en del öl och sprit, så blev det riktigt bra fart på publiken.
Mest patetiskt? Jo, den SkAIK-supporter som stod och pekade upp mot oss på etage 4 och ville att vi skulle komma ner, så han fick "skära halsen" av oss. Så tydde iaf jag hans tecken. Samma idiot kastade för övrigt sin flagga mot en matchvärd utan bestraffning. Den typen av mentala kalhyggen får gärna stanna hemma.
och så bestämde man att Hadelöv ska utvisas.
Jag ids inte leta reda på regeln utan det ar bara vad jag har i mitt lilla huvud,.
Att Nagy åker ut för Charging är ju det mest bisarra i situationen.
Angående icke-utvisningen så såg jag sista minuten nerifrån sargkanten med lite MoDo-folk. Dom hade hört att SAIK hävdade att det var Hadelöv som bytte ut och att det var en 6:e utespelare som kom in. Jo Tjena!
Redigerad kommentar
Faaaaan, vad trevligt. Vi har fortfarande inte sett MoDo förlora under en match då vi bokat bord i restaurangen. Bara synd att omgivningen blir så suddig och att alfabetet fladdrar förbi när man försöker skriva! Får tacka Poffa för det trevliga smakprovet på en "An Toras Mor"
Det dom sa på Cplus var "man får inte stå i målgården och täcka målvakten eller störa honom"
Men för att vara lite seriös undrar jag detsamma som du.
Har jag fattat rätt så får man vara i målområdet om man inte stör målvakten och det gör han ju inte förrän Hadelöv sticker ut benet.
När han börjar fullfölja till 100 procent finns det få som trampar in i Modos zon :)
Bra jobbat, YouTube-kungen!
Jag noterar att Susse är uppe i +8 nu, solklart bäst bland forwards i laget, där ingen annan har bättre än +3. Hedman är fortsatt sämst med sina -9.
Just det, det är inte förrän på torsdag. Jag kan inte tänka klart för tillfället, har inte känt en sådan här eufori sedan guldet tror jag. Den här segern känns så fruktansvärt viktig, framförallt mot lagmoralen.
Nej, nu skärper man sig och vinner mot Brynäs! Det verkar vara ett rejält go i laget för tillfället. Kom igen nu! På tisdag kan vi ligga sjua!
Fullsatt, vinst och bra Modospel, det blir inte mycket bättre än så.
Men snälla Modo slappna inte av nu, det vore så jäkla typiskt om man nu efter två raka vinster mot två topplag skulle tappa allt mot bottenkonkurrenten Bynäs.
Människor som pratar om slutspel och dylika gräddbakelser ska dock fortfarande ha ett rejält kalsong- eller trosryck. Grovt fiberbröd och väckarklockan på 7:00 imorgon är vad som gäller.
Bra match!
Sundström, Nagy, Ritchie, Tarkki, Timander, Eriksson, Pikka, Danielsson får extra plus.
Fyfan vad skönt! Nu jävlar ska en insats som denna vara en miniminivå. Vi ska UPP
Härligt. Då gick vi om timrå. AIK ser ut att förlora.
Whew. Puls i 180. Jag behöver alkohol, det här fungerar inte mer.
VAFAN!?!? KOLLA PÅ JUMBOTRONEN!!!
Fyfan vad jag är upprörd. Först utvisningen och nu detta. Sju man på banan, sedan låter de Skellefteå snacka ihop sig och vila sina bästa spelare, innan man blåser av utvisningen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Dags att plocka bort Per "säkerhetsavståndet" Hållberg innan han ställer till det.
Nu skulle det vara skönt med ett mål igen.
Verkligen. Jag blir helt galen på hans loja blindpassningar.
MoDo backar hem lite väl mycket just nu.
Redigerad kommentar
Behövdes inte. Sparkapital. :-)