{10015}: Jag köper det Karlin eller om det var Hinken som sa att det inte alltid är helt lätt att få en allsvensk klubb på övre halvan att låna in en talang om det bara är kortsiktigt, dom bränner ju ett lånekort på det. Men visst är det helt värdelöst att spela i ett lag som helt saknar spelide
Röda dagar : Beror också lite på vad man menar med extra kilon. ishockeyspelare skall tydligen träna rätt mkt utanför isen, frågan är hur nödvändigt det är.
Bad_Brett: absolut att de spelare du nämner är starka profiler och kommer vara evigt inskriven i historien. Däremot ser ju spelet annorlunda ut nu än 2007. Farten är mycket högre vilket gör att spelarna måste vara mer vältränade för att orka med
Gavelo: Exakt. Men lite Dömekebab har aldrig skadat heller. Seriöst. Jasek må ha finare magrutor och mer välkammat hår, men jämför med Krizan, Döme och Blatny... Vilka jäkla profiler de var. Spelare man älskade, även om de tog några shots före matchen och hade 15 kilo överflödigt bukfett. Jag minns att jag var kritisk mot detta då, men om jag hade vetat hur det skulle bli istället hade jag uppmuntrat grabbarna till att fira varje seger med öl och kebab.
Domsjö: Jag gillar inte hur dagens fjompar till hockeyspelare ser ut. En riktig hockeyspelare kör en Döme och köper dubbla kebab efter match.
Inte undra på att spelarna inte vinner några närkamper ifall de lever på proteinpulver och sojabönor.
Roligaste var när vi skulle springa milen med jobbet. Kollegorna häcklade mig för att jag drack bärs varje dag på lunchen och sa " du lär få krypa i mål med den där kosten". Laddade upp med 250 gram oxfilé, pommes och 3-4 rejäla glas med rödvin ett par timmar innan och fullkomligt krossade alla kollegor med sina tvåtusenkronorstajts, hi-tech-klockor och specialskor. Tror jag var 5-10 minuter snabbare än nummer två. Dvs dessa töntar som gång på gång skulle lägga ut bilder från sina träningspass på Instagram med fräsiga kommentarer som "Klockan 5 på morgonen? Inga problem! #FitForLife".
Rip Kirby: Vem är det på bilden? Hur kan en ishockeyspelare ha så smal axelbredd? Nog för att jag inte är i min livs form, men känslan är att jag hade vunnit en sargduell mot den där spagettiliraren.
Tarasov: Tarasov. Vi tror alltid på seger oavsett motståndare och självklart släpper det för Olofsson nu. Tycker du inte att det finns tillräckligt många som inte tror?! ;-)
Bad_Brett: mot vilket annat motstånd som helst imorgon hade jag trott att Modo skulle vinna. Men Skellefteå är väl kanske Modos mardrömsmotstånd nr ett
{7426}: Får inte glömma bort att man möter ett sjukt bra lag. Att Skellefteå bara gör 1 mål på Modo låter bra. Men jag tror det är större chans att F! Kommer in i riksdagen!
Sigge: Jag tror faktiskt, tro det eller ej, på solklar vinst imorgon. Ryktet säger att laget är trött på gnäll och att förlora och tänker inte ta på sig någon offerkofta. 5-2 blir slutsiffrorna.
Målskyttar. Pierre Hedin Magnus Gästrin Tommy Pettersson Duracell Micke Skröder
Tarasov: Vi kommer ut övertaggade och gör 1-0. Sen glömmer man bort att försvara och SAIK kvitterar fort. Efter det rinner det iväg och matchen slutar 1-7
Framnäs: Fruktansvärd känsla inför matchen imorgon. Skellefteå kommer från några risigare insatser och nu får man tagga igång till norrländskt motstånd. Allt under 0-7 får anses som godkänt.