Sigge: Nej, och jag har varit inne på att anledningen till det är troligtvis att Olle inte är fokuserad. Blir genomskinligt under matcherna när man ser hans kroppspråk och särskilt när man jämför med Lassi som är ultrafokuserad.
Att han inte kan utveckla sitt spel under så många säsonger i AHL, en liga som riktar in sig på att utveckla spelare till att bli NHL-mässiga säger sitt.
Tycker det känns sansat. Ingen av oss sitter väl med nerverna utanpå skjortan och i alla fall jag själv reagerar knappt på ett insläppt mål, knappt när vi gör mål.
Självklart så hoppas jag att "juniorerna" nu visar att de vill och att de lyckas med det.
Men de kommer inte att få många minuter i kvalet, så stor impakt har de inte gjort.
KB: Det är ändå märkligt hur Olle lyckats bli ännu sämre nu än i fjol. Zacke har inte fått ordning på någonting i hans spel. Fortfarande lika yvig, osäker och haffsig.
{9742}: Sjukt märklig match! Modo vilar massa spelare och tar in kleti och pleti inför det viktiga matcherna, men vad vinner vi på att bli överkörda sista matchen innan det viktiga matcherna? Modo kunde spelat j20 och vilat hela laget så hade A-laget inte åkt på en överkörning ?! Nä märkligt, onödigt , tråkigt, ge oss fredag!
NuMo: Olle och Eltonius hade kanske varit ett bra par i HA, vilket var tanken. Nu kom Olle in med självförtroendet i botten efter att ha spelat i AHL:s absolut sämsta lag och har aldrig riktigt haft möjligheten eller tagit chansen till att få spela upp sig. Han hade behövt starta om i HA redan efter ifjol.
Sigge: Du verkar inte riktigt komma ihåg Mike Morrison. ;) Den enbende storken gjorde kanske någon räddning med sitt stödjeben när han inte hann flytta sig.
Men det är lite tragiskt med Olle. han har ju gjort bra matcher och varit matchavgörande.
Men det verkar som han blir sämre och sämre med tiden.
Det är konstigt eftersom målvakter nuförtiden nästan mer handskas med matematiska vinklar och sannolikhet än riktiga räddningar.
DrCox: nja, egentligen inte, Pudas har nån skada, oklart omfattning. De som ”vilar” har nån skavank. Viktigt match att försöka vinna så hoppas de spelar med bästa materialet.
Sigge: Kan tycka han borde ha dubbelreggat någon. Men i övrigt så fanns det väl verkligen absolut ingenting att värva? Eltonius är en habil HA-målvakt som vi kan plocka vid akut läge iaf.
NuMo: Utan att blanda in Näséns privatliv så har han ju alltid haft problem med fysiken. Att killen inte lärt sig tacklas och ta emot en tackling är hans eget fel.
{10015}: Bjurö var inte bra han heller... Minns inte om det var han eller vem det var som inte klarade av att stoppa en enda styrning? Så fort pucken styrdes minsta lilla gick den in. Eller var det Reideborn? När Alsenfelt var hos oss var har riktigt riktigt dålig också. Släppte väl in första skottet på mål 3 matcher i rad. Sjukt att vi haft både Alsenfelt och Reideborn här, och dom va klappkass. Sen har båda varit SHLs bästa efteråt...
Tror HV lätt kan offra match 1 genom att skicka Tikka för att skada Lassi så vi måste spela med Olle. Speciellt med tanke på Blomkvist, men så sjuk i huvudet kan han väl inte vara?
KB: Verkligen taggad på Gästrin. Tycker helt ärligt att han både tagit för sig mer och allmänt sett lite bättre ut än LP, om man jämför vad de hunnit uträtta.
Hallin har nog några år innan han är SHL-mässig. Han är inte bra defensivt ens i J20 ännu.
Gavelo: Olle kan vara den sämsta målvakten jag sett i MoDo. Vi har ju haft Dackell mm i HA, men med Olle är det verkligen 75% chans att får han pucken någon annanstans än mitt i magen släpper han det.
Harnebring den köttenbullen är inte så bra på att dömma han. Öhlunds lilla hund. Hur kan någon som bli fasthållen åka på fasthållning haha. Tur totalt meningslös match
{10015}: Näsén kommer ju inte gå in på 6 backar oavsett. Bra om några får spela upp självförtroendet, men lägger egentligen noll värdering i den här matchen inför kvalet.