Thors 22: Den stora hjälten var väl Swetlikoff framför mål som gjorde något så kopiöst ovanligt som att verkligen skymma målvakten. Inte flytta sig när skottet kommer och stå på sidan av för att hoppas på en styrning. Mitt framför målvakten så denne inte såg ett skit.
Robin Ztorken L: Nu när tränarna ser att det här inte funkar, att vi lyckats med ett ynka skott i perioden hittills, vad är det som gör att man inte vill ge istiden till Falkenhäll?
Gavelo: spela pp känns ganska meningslöst, som allt annat. Hur kan vara så menlöst fortfarande efter all kritik och interna samtal och genomgångar? Är det ingen som lyssnar på någon länge? Karlin tappade det totalt men inget, absolut inget, har blivit bättre med Fredrik/Rhodin, mer än boxplay
Bad_Brett: Kanske vore bättre om vi missade slutspelet om vi skulle råka vinna en kvartsfinalserie så är det väl risk att Modo ger Freddan ett 3 års kontrakt
DrCox: alltså jag dödförklarar härmed hela Modos försök att vända på skutan från när firma hinken/Karlin tog över. Den har uppenbarligen levt på konstgjord andning länge men nu saknas helt puls på liket. Skål!
Zource: Jag tycker inte att vi gör något direkt för att förbättra situationen. Granberg vinner teken i offensiv zon bak till Norén som får utmärkt skottläge, han tar pucken avvaktar en stund, sen drar han ner mot sarghörnet och halvvägs dit så skjuter han 1,5 meter utanför och pucken går i sargen och ut ur zonen.
Det är så signifikant med vad Modo är denna säsong.
Vargen: Ja det går inte att vara 35 och otränad som Rundblad till synes ser ut att vara. Klart det blir pannkaka. Tror egentligen alla förstår att en ny kapten måste utses
Alla vet att det finns kvalité där inne någonstans, men ska det behövas perfekta förutsättningar för att utvinna det så håller det inte. Då är man rätt slut, tyvärr.
Robin Ztorken L: Jag tycker det är en skamfläck på vår identitet att vi haft Rundblad som kapten i tre säsonger nu. Inte en enda gång har han uttryckt att han brinner för MoDo, inte utanför isen, inte på isen.
JoJo2613: Jag menar att man inte ska spela på 7 backar, det skapar bara kaos, mer kaos! Jag är av uppfattningen att Falkenhäll är ett piggare alternativ än många andra. Granberg som 1a center är helt obegripligt. Sen varför spelar man med Bella och Anderson samtidigt på isen i PP? Det är de sakerna jag menar..
HalvHund: Den är säsongen är död finns ingen anledning åka och se några fler matcher med ett lag där ingen ställer krav,bryr sig eller blir förbannad efter en förlust.
Bad_Brett: Olofsson har hela säsongen sett ut som att han vill vara någon annanstans, likt Rundblad. Dom är nog samma skrot och korn, riktiga energitjyvar
Gavelo: Får hoppas att Leksand åker ur och Kalmar går upp. Då finns det förhoppningar till nästa säsong om truppbygget sköts ordentligt. Jag vill inte ha Kelleher i laget faktiskt. Skeppa redan nu!
Vargen: Ja den här säsongen är nog bara att ge upp, det är för mycket som är för dåligt. Men jag skulle gärna se en bra huvudcoach redan nu som kan komma in och börja arbetet med nästa säsong.
Framnäs: Jag börjar känna mer och mer att Olofsson är en energitjuv som förstör stämningen i hela laget. Hur ofta har vi sett honom mana på lagkamraterna eller dela ut en tackling för att få igång laget? Salle blev kallad gamnacke men han hade Forsbergs inställning i jämförelse.