Dream Team: Jo jag pangade in en hundring i andra perioden på noll mål under tre perioder, vilket gav 28 gånger pengarna, alltså 2800 kr i vinst. Du förstår att dessa två tröstmål för oss bägge känns mindre värt än 3000 kr i vinst...Jag satt nästan och hoppades på 0-0 , även om Modo behöver poängen, men när timrå gjorde 0-1 så var jag lika glad nära Modo gjorde 1-1 som om jag förmodligen skulle bli om resultatet blev 0-0 =)
Känslan är att så fort det "händer någonting" som skapar lite energi och känsla så glömmer de bort att vara nervösa och spelar bra i några byten.. Vi borde kanske skicka in nån för att ta en fight så fokus blir på något annat än "vi kan förlora vi kan förlora vi kan förlora"..
73Sjöbba: När det kommer till enögdhet, då ska nog ni TIKar vara tyst. Men det är ju på något vis vårt jobb som supportrar. Men att sitta hemma med en lyx som repriser och inte kunna erkänna att domaren gör sitt jobb är ju bara patetiskt. Är man på match och vill försöka påverka domaren så fine. Men vad tjänar du på att inte våga säga sanningen hemma?
shinzawai: På tal om norskarna. I början av säsongen tyckte man lite att det var synd för dem att få dras med Svarten. Nu går tankarna till el capitano. Stackar'n.
Kan någon förklara varför hyndorna gnäller på domaren och kallar dem okunniga? Första hade han blåst, och jag tror knappast att någon vän av hockey vill att man ska få göra mål efter avblåsning. Det kan leda till ett rätt märkligt spel. Andra målet är det ju uppenbart att han står i målgården och styr den. Hur kan man ens sänka sig till den nivån att man ger sig på domaren trots att det är uppenbart att de gjort sitt jobb?
Wayne Gresky: Alltså, mer skitnödigt spel än det här kan icke gå att finna. Molinder säjer i paus att man försöker jobba med sitt självförtroende hela tiden, och visst, gör man mål så händer det nog saker. För Timrås vidkommande lär det vara tämligen status quo. Men i övrigt är det knappast äckllig disciplin vi får se prov på. Det är två lag som på inga sätt vill vinna, ännu mindre förlora. Att vi fått se mål ö.h.t är ju en mindre bragd.
Wayne Gresky: varför står vi inte upp med backarna på offensiv blå när vi har pucken i deras zon, varför checkar vi med alla 3 forward sammtidigt å vid hemjobb åkar alla forwards breve varandra i en klunga, varför trilskas vi med att fortfarande men att i desperation försöka slå sarg ut och pucken hamnar alltid hos deras back som står på blå, tycker både green och morten sett bra ut, enström sabbar i den kjedjan, frågetecknen är många och jag undrar om horava ser de på samma sätt eller om han bara kör på??
Wayne Gresky: Vi är med! Modo kör dessutom med någon konstig minut per minut-momentum. Istället för den vanliga komma ut som ett lag efter perioden-logik. Det svänger verkligen för killarna i självförtroende just nu.
Berka: Ja jag frågar mig också hur taktiken ser ut? Hur många solklara 3-2 har vi bjudit på? 10 stycken? Det handlar ju om att gå bort sig totalt när motståndaren har pucken under kontroll. Helt ofattbart. Lika ofattbart som att det fortfarande är oavgjort...
Björn W: För långa byten på 2:a kjedjan. Enström är nog den mest vilsna mäniskan i egen zon jag någonsin skådat, maken till värdelös spelare , jag får kramp
spud: På 80-talet hade vi åtminstone vett att förlora med tvåsiffrigt...hade jag tänkt skriva. Sedan blev det Gary Glitter för Andreas Molinder. Bizarroworld.