1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505313 inlägg · 4102 ämnen

MODO Hockey - Timrå IK 2012-01-05

1454863 · » Till forumet

Sv: MODO Hockey - Timrå IK 2012-01-05
Icing-Ove:Eller lobotimi....
Kommentera

Nybbe:

Som supporter skall du vara full varje match. Vid varje baklängesmål dricker du lite till. Sen ordnar sig allt.... 

Kommentera

Nybbe:Tror det är bättre att vet det i god tid innan och inte efter sista omgången av Elitserien.
Kommentera

Icing-Ove:NI som har erfarenhet om KVAL ,hur klarar man det?
Kommentera

bj21:Ja det visste jag iofs redan. Jag har inget förstånd! Kul, grymt kul och vilken match de gör.
Kommentera

bj21:

Du skulle sett den live ;-)

Kommentera

Paddan:

Riktigt,han hade problem innan, men han sträckte till det värre vid 1-0

Kommentera

Jaha så var man hemma igen. Tänkte avsluta kvällen med en Jura Superstition.

Har haft lite svårt att samla tankarna efter kvällens match. Grymt viktigt att vi vann men hade vi gjort det mot något annat lag än Timrå? I anfallszon spelade ju Timrå som om de inte ville göra mål! Tveksamt om något annat lag i serien givit oss den fördelen. Det kan mycket väl ha varit seriens två sämsta lag som spelade ikväll. Hoppas jag har fel.

Ikväll är det visst JVM-final. Hur småkronorna ska kunna vinna den övergår mitt förstånd. Jag spelar in och ser matchen imorgon. God Natt!

Kommentera

Mesig presskonf. ingen tränare avgick.

www.webben7.se/autoplay/9929-presskonferens_efter_modo_hockey__timra_ik.aspx

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Ja dom är i sånt behov att spara att när pucken åkte ut i TIK-båset så kastade man inte tebax den på isen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mano: Han kanske är långsam i duschen, sista kustbussen mellan ÖVIK och Timrå avgick 2210 från örnsköldsviks station.. Varje krona räknas.
Kommentera

Fann det en smula intressant att Jonte Hedström stormade ut direkt till omklädningsrummet efter slutsignal. Tacka för matchen låg inte på hans agenda just då.

Kommentera

Paddan: True that.
Kommentera

Till skillnad från Petter Rönnqvist tror jag inte att Ridderwall skadade sig i samband med 1-0 målet, utan att det hände efter att mindre än halva matchen hade spelats. Då började han få någon form av känningar och stretchade och stod på alla fyra efter nästan varje avblåsning. Men efter 1-0 målet såg det ut som att han tog sig åt undersidan på låret, ungefär som om det vore någon form av muskelbristning.
Kommentera

NikkiNine:

Det är ju såklart möjligt att de ger sig tusan på att nå slutspel och gör en storsatsning nu när det är tveksamt om det nuvarande laget kommer klara det.

Jag har ändå svårt att tro på detta rykte. Det känns som att det alltid dyker upp den här typen av rykten vid den här tiden på året.

Kommentera

Kul grej med Red Men förresten! :)

t.co/LipTRcWn 

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Det är väl inte omöjligt att man fått tag på någon extern sponsor, det brukar ju lösa sig på det viset då och då, så chansen finns ju. Fast det skulle fortfarande behövas någon stabil defensiv back också. Men både och är ju förstås inte fel, om det vore möjligt.
Kommentera

NikkiNine:

Just ja, det är ju januari nu. Ut och köp lite. Nagy och Suchy! 

Kommentera

Bad_Brett:

Det är trots allt bara en tre-fyra månader. Nog har Näslund och Forsberg de pengarna liggandes ;-)

Kommentera

Poffa:

Det är inte helt otänkbart att Nagy skulle gå med på detta om vi förutsätter att han trivdes här. Det skulle nog vara bra för hans karriär att gå till MoDo (och för hans förhandlingssituation inför nästa säsong).

Men det motsvarar ändå 170 000 kr i månaden. Finns verkligen de pengarna, om dessutom en back ska in också?

Kommentera

Poffa:

Vore helt fantastiskt och helt oförklarligt om vi kunde sporta följande kedjor:

Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Nagy-Schremp-Madsen

Fy fan. Det skulle kunna vara tre förstakedjor i Elitserien.

Kommentera

Bad_Brett: Ryktet säger $ 25 000 i månaden. Får vi Nagy för den summan är det ett kap.

Men som sagt, jag tror verkligen inte på detta.

Kommentera

yngwie:

Det låter ju helt otroligt i sådana fall. Nog för att det skulle behövas en målskytt, men inte kan det väl finnas pengar till en sådan spelare? I sådana fall är det säkerligen någon annan som får lämna.

Kommentera

Poffa: Och då räknar du bara mittenfingret trots allt.
Kommentera

yngwie: Läste det på Twitter. Jag tror det när det står på åfficijella.
Kommentera

Poffa:

Ryktet om att Nagy är klar, kan det verkligen stämma?
Kommentera

Råkade sjunga "Sämre än Sundsvall" i slutet på tredje. Så många fingrar har jag nog aldrig sett på en Timråit. De hade väl 7-8 fingrar var, per hand.
Kommentera

InVinoVeritas: Kul om vi värvar back, men jag sprang i princip på Macke, Peter och Perra på väg ur ur ladan. Så han var på plats.
Kommentera

Grattis, vi var ÄGDA!

Ja ja det var roligt så länge det varade i ES.

Lycka till i fortsättningen.

Jag menar det verkligen.

Kommentera

Icing-Ove:

Stabilt spelat helt klart av han. Riktigt skön seger! Sen att dagcenter kom för att hjälpa Timrå från läktarplats roade.
Kommentera

Ingen Näslund på plats i FC ikväll, ute på värvarresa... Det är jävligt hysch hysch om vad som händer, men jag har lyckats luska ut att det är 3 spår man jobbar med just nu. Detta betyder inte att det är 3 spelare gång utan det är en back man jagar fn. Pengar verkar alltså finnas.
Kommentera

NikkiNine: Nu skrev jag väl inte att man ska sluta skjuta, utan att det måste ändras lite i skallarna på spelarna. Dvs att de måste tro på sig själv, att deras avslut faktiskt kan rendera i mål eller mållägen. Som det är nu är det lite för "defensiva" skott. 
Kommentera

Karl-Johan, du är en vinnare. Bra 11:27 minuter!
Kommentera

spud:

Det är alltid en avvägning man måste göra, men det är bra att skjuta även om det inte blir mål. Är man aktiv så kan man få riktigt bra chanser på returer. Tycker det är positivt att man vill skjuta mycket.

Jag håller med dig om Ahnelöv, han har växt in bra i det här laget.

20 matcher kvar, elva trepoängare ger oss 79 poäng. Go get it!

Kommentera

Hahaha Daniel Larson gjorde en riktigt jävla tavla på den avgörande straffen..
Kommentera

spud:

Absolut. Ahnelöv har verkligen höjt sig under säsongen. I övrigt tycker jag att Lehtivouri gjorde sin bästa match på länge samt att Byström går från klarhet till klarhet.

Men som sagt, skärpan måste upp om det ska bli poäng mot Luleå. Sedan struntar jag egentligen i om de skjuter 50 eller 5 skott.

Redigerad kommentar

Kommentera

NikkiNine: Jag tycker det ser ut som att spelarna inte tror att avsluten ska resultera när de skjuter. De vräker iväg puckarna men tror inte riktigt på att det ska bli mål. 

Ahnelöv är en riktigt bra back i detta lag. Han kommer mer och mer. 

Kommentera

Nu tar jag mig en Schremp-Cocktail. Skål för den gyllene Räkan!
Kommentera

NikkiNine: Ja du hade glömt Tellans sedvanliga tavlor när du tippade;-) Han verkar verkligen vägra hålla nollan:-P Nä men:-)
Kommentera

spud:

"Vi måste våga tro på spelet och att vi kan avgöra själva."

Men det var ju precis det som hände. Puckarna gick inte in till en början men vi fortsatte att köra på och till slut fick vi utdelning och vann.

Kommentera

Gbg:

Ska vi glädja oss åt att Växjö och Linköping vann? Det ökar chanserna för slutspel, fast samtidigt skulle det kännas bra om Växjö kunde halka ner under kvalseriestrecket.

I övrigt delar jag inte Nikkis uppfattning. Vi kunde vinna tack vare att vi är överlägsna Timrå på alla punkter, men ändå blev det nervöst. Ska vi ha en chans mot Luleå måste skärpan upp, annars kommer vi åka på livsfarliga kontringar hela tiden.

Kommentera

Gbg: Fan lite sorgligt är det ändå. 

Jag anser att det var TIKarnas chans detta. Att få en bra nystart efter tränarbytet, de har ju rapporterat om ett enormt go i laget en enorm förändring på träningarna. Av det blev det? Inget. Detta var en betydligt hårdare smäll för TIKarnas huvuden än någon annan match. 

För oss då? Ja inte var det bra.. Vi spelade hyffsat emellanåt men vissa huvuden måste fräschas upp. Vi måste våga tro på spelet och att vi kan avgöra själva.

Kommentera

NikkiNine: Gött, du fick nästan helt rätt! Vinst, så skönt!
Kommentera

En av säsongens säkraste segrar. Totalt överlägsna i tre perioder. Gött!!!
Kommentera

4/4 derbyvinster!
Kommentera

NuMo: Helt underbart!
Kommentera

Vallin: FAN! Jag vågade inte ens hoppas på mål trots öppet mål.
Kommentera

Bad_Brett:

Om den där skott-täckningen av OKT var med flit så var det fan bland det rappaste jag sett! :)

Kommentera

Monno:Oj oj vad nära kvittering
Kommentera

Vallin: Typ sluta med tavlor med jämna mellanrum?
Kommentera

1454863 · »