Nybbe:
Som supporter skall du vara full varje match. Vid varje baklängesmål dricker du lite till. Sen ordnar sig allt....
Paddan:
Riktigt,han hade problem innan, men han sträckte till det värre vid 1-0
Jaha så var man hemma igen. Tänkte avsluta kvällen med en Jura Superstition.
Har haft lite svårt att samla tankarna efter kvällens match. Grymt viktigt att vi vann men hade vi gjort det mot något annat lag än Timrå? I anfallszon spelade ju Timrå som om de inte ville göra mål! Tveksamt om något annat lag i serien givit oss den fördelen. Det kan mycket väl ha varit seriens två sämsta lag som spelade ikväll. Hoppas jag har fel.
Ikväll är det visst JVM-final. Hur småkronorna ska kunna vinna den övergår mitt förstånd. Jag spelar in och ser matchen imorgon. God Natt!
Mesig presskonf. ingen tränare avgick.
www.webben7.se/autoplay/9929-presskonferens_efter_modo_hockey__timra_ik.aspx
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Fann det en smula intressant att Jonte Hedström stormade ut direkt till omklädningsrummet efter slutsignal. Tacka för matchen låg inte på hans agenda just då.
NikkiNine:
Det är ju såklart möjligt att de ger sig tusan på att nå slutspel och gör en storsatsning nu när det är tveksamt om det nuvarande laget kommer klara det.
Jag har ändå svårt att tro på detta rykte. Det känns som att det alltid dyker upp den här typen av rykten vid den här tiden på året.
NikkiNine:
Just ja, det är ju januari nu. Ut och köp lite. Nagy och Suchy!
Bad_Brett:
Det är trots allt bara en tre-fyra månader. Nog har Näslund och Forsberg de pengarna liggandes ;-)
Poffa:
Det är inte helt otänkbart att Nagy skulle gå med på detta om vi förutsätter att han trivdes här. Det skulle nog vara bra för hans karriär att gå till MoDo (och för hans förhandlingssituation inför nästa säsong).
Men det motsvarar ändå 170 000 kr i månaden. Finns verkligen de pengarna, om dessutom en back ska in också?
Poffa:
Vore helt fantastiskt och helt oförklarligt om vi kunde sporta följande kedjor:
Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Nagy-Schremp-Madsen
Fy fan. Det skulle kunna vara tre förstakedjor i Elitserien.
Bad_Brett: Ryktet säger $ 25 000 i månaden. Får vi Nagy för den summan är det ett kap.
Men som sagt, jag tror verkligen inte på detta.
yngwie:
Det låter ju helt otroligt i sådana fall. Nog för att det skulle behövas en målskytt, men inte kan det väl finnas pengar till en sådan spelare? I sådana fall är det säkerligen någon annan som får lämna.
Grattis, vi var ÄGDA!
Ja ja det var roligt så länge det varade i ES.
Lycka till i fortsättningen.
Jag menar det verkligen.
spud:
Det är alltid en avvägning man måste göra, men det är bra att skjuta även om det inte blir mål. Är man aktiv så kan man få riktigt bra chanser på returer. Tycker det är positivt att man vill skjuta mycket.
Jag håller med dig om Ahnelöv, han har växt in bra i det här laget.
20 matcher kvar, elva trepoängare ger oss 79 poäng. Go get it!
spud:
Absolut. Ahnelöv har verkligen höjt sig under säsongen. I övrigt tycker jag att Lehtivouri gjorde sin bästa match på länge samt att Byström går från klarhet till klarhet.
Men som sagt, skärpan måste upp om det ska bli poäng mot Luleå. Sedan struntar jag egentligen i om de skjuter 50 eller 5 skott.
Redigerad kommentar
NikkiNine: Jag tycker det ser ut som att spelarna inte tror att avsluten ska resultera när de skjuter. De vräker iväg puckarna men tror inte riktigt på att det ska bli mål.
Ahnelöv är en riktigt bra back i detta lag. Han kommer mer och mer.
spud:
"Vi måste våga tro på spelet och att vi kan avgöra själva."
Men det var ju precis det som hände. Puckarna gick inte in till en början men vi fortsatte att köra på och till slut fick vi utdelning och vann.
Gbg:
Ska vi glädja oss åt att Växjö och Linköping vann? Det ökar chanserna för slutspel, fast samtidigt skulle det kännas bra om Växjö kunde halka ner under kvalseriestrecket.
I övrigt delar jag inte Nikkis uppfattning. Vi kunde vinna tack vare att vi är överlägsna Timrå på alla punkter, men ändå blev det nervöst. Ska vi ha en chans mot Luleå måste skärpan upp, annars kommer vi åka på livsfarliga kontringar hela tiden.
Gbg: Fan lite sorgligt är det ändå.
Jag anser att det var TIKarnas chans detta. Att få en bra nystart efter tränarbytet, de har ju rapporterat om ett enormt go i laget en enorm förändring på träningarna. Av det blev det? Inget. Detta var en betydligt hårdare smäll för TIKarnas huvuden än någon annan match.
För oss då? Ja inte var det bra.. Vi spelade hyffsat emellanåt men vissa huvuden måste fräschas upp. Vi måste våga tro på spelet och att vi kan avgöra själva.
Bad_Brett:
Om den där skott-täckningen av OKT var med flit så var det fan bland det rappaste jag sett! :)