grimiss: det är mycket känslor nu men tar man bort känslorna finns det inte mycket som talar för att modo ska undvika kval. malmö är inte heller bra men kan iallafall luta sig mot att dom har spelat med ett halvt lag i tio matcher. hv är inte heller bra men har bra mycket högre tak än modo.
vad har modo att komma med? finns inget man kan peka på och säga att det där kan modo ta fasta på för att undvika kval. vill geniunt höra hur folk tänker där
Framnäs: Tycker Rundblad var bra idag oxå vad har hänt!
Näsen däremot hade ingen bra dag, han som är så tacklingsrädd trivdes nog inte idag... Pinsamt i vissa lägen
Men i stort en bra match, vi är inte bättre... Hoppas det räcker mot Malmö och att vi inte känner av den här matchen och det blir mellanmjölk på lördag...
Agerar inte Gradin så är det allsvenskan känns det som. De flesta bottenlagen har agerat och fått fart på grejorna vi gör oss av med våran tilltänkta ledande spelare och har ingen ersättare 😂. Bara där blir man förvånad.
Smurfen: Hatar när folk upprepar det mantrat. Alla ser att vi inte imponerat rent defensivt och ser väldigt allsvenska ut, men så ska man måla upp bilden av att chockartat bra lag... Jag säger då det.
{10015}: Så länge jag slipper höra ”bästa nykomlingen bla bla” det håller inte längre. Vi måste ha poäng om vi vill spela i högsta ligan nästa år. Oavsett spelarmaterial, vad hinken ska värva eller hur Karlin ställer upp laget.
Det finns bara ett jävla sätt att göra detta på, sluta titta matcherna och gå i idé till Maj månad.
Fast då vaknar man väl upp till att Timrå tagit SM-guld och löven tagit ett steg upp. Nä fy fan, gav mig precis ännu mer ångest.
{10015}: haha och du var väl inte ens med på tiden vi torskade mot Leksand? Förlust mot Timrå borta och resultat som är kassa (men inte sämst möjliga) ....kom igen. Är alla Modo fans numera lika stadiga som foppas fot?
Gavelo: lugn och fin, vad hade du förväntat dig? 2-1 mot ett hett Timrå borta är ingen katastrof, vi var klart närmare en poäng än vad jag hade förväntat mig.
NuMo: Bra insats ikväll från Lehtinen, Rubins och Berg. Ger samtliga 4/5 i betyg. Sämre insats av Niederbach, Bernhardt och en osynlig Aagaard (det är ju derby för fan!). Ger samtliga 1/5 i betyg ikväll, och ja, jag vet att dansken fick ett poäng efter 45 sek.
Bad_Brett: Jag tror vi slipper kval, men skulle det bli så borde vi definitivt ta IKO. Vi har trots allt varit överlägsna jämfört med de andra bottenlagen i inbördes möten.
Costanza: vi har gått dåligt på sistonde men ändå, 2-1 borta mot Timrå och inte sååå långt ifrån att stjäla poäng är inte fy skam. Åker vi ur iår är det ju inte för att vi förlorade mot Timrå borta.
bollan123: Karlin fattade till sist o bänkade Nieder till förmån för Södergran, sen tappa han huvudet igen o satte in honom i jakten på kvittering??? Byte mellan TJ och Nieder vore nog det bästa som kunde hända oss just nu. Allsvenskan är Niederbachs nivå för dagen
snowden: frågan är ju hur en trupp som är otroligt beroende av lagkänsla och sammanhållning skulle fungera om han började bänka folk i hög utsträckning?
Dundee: Bra analys. Timrå ska ju vara bättre. Är inte så grinig. Vi kör på bra med våra allsvenska killar. Gillar gänget vi har och de kör hårt. Förut hade jag gnällt som faan, men vi älskar MoDolirarna idag och står bakom dem.
{9315}: Finns massvis med spelare som är betydligt mycket bättre än Oregan och Hutsko. Finns nog 15-20 spelare i allsvenskan som skulle vara bättre alternativ.
vad har modo att komma med? finns inget man kan peka på och säga att det där kan modo ta fasta på för att undvika kval. vill geniunt höra hur folk tänker där