Huring : Hade låtit EXAKT likadant i alla arenor i Sverige (med undantag för hovet kanske, där hade det väl blivit skottlossning eller något istället). Jag håller med om att det blir fånigt när det är solklara situationer, men det förvånar mig inte alls.
Vi har tydligen lärt oss spela BP? Tog bara 40 matcher typ - men just nu ser det ju rakt av bra ut! Visst, ett insläppt, men för några matcher sen hade det ju fan varit 10.
Men lugn nu, tacklingen tar i huvudet inget snack om saken. Sedan så her ju Timrå spelaren ner huvudet, men tacklingen tar klockrent i huvudet. Så 5 min är det automatiskt det ska det vara vid huvudskada.
Man kan ej vara så blind att man ej tycker det tar i huvudet.
Huring : vad skulle han gjort i det där läget? Ögonkontakt med dvärgbacken som väljer att försöka göra ett avgörande pass istället för att flippa mot sargen och ta tacklingen. Omdömeslöst av er spelare
Tyvärr är det Rindell som dräller till det för sig själv, missar pucken och sedan böjer sig ner efter den och blir sjukt låg. Vad ska Niderbach göra, med dagens regler så ja är det nog en femma, för ett par år sedan hade det varit en krock bara.
{5647}: OK, då kan jag bara ana att du inte tittar på svensk hockey särskilt mycket. Det här är helt enligt riktlinjerna. Jag kan inte minnas att något liknande dömts till annat än matchstraff på flera år.