Tycker studion gjorde en hel del intressanta analyser, t.ex när de visade skillnaden hur Ranta och Rindell valde att ta smällen.
Sedan ligger det ju en hel del i det som både Nicklas och Almen säger, Niderbach kan inte avbryta och svänga undan där, då får Rindell öppengata att ta upp pucken.
Alla var överens om att det var Rindell ansvaret låg på.
Kulltorp: så är det! Kommer säkert bli avstängning också. Dehär hade varit en jättefin tackling om Rindell hade tagit sitt ansvar. Tacklad rakt framifrån och ser honom komma också. Hoppas inte han blir skadad dock
Rht: Jag håller inte alltid med Wikegård och ogillar tacklingar i huvudet, men här har ju inte Niederbach ett val. Hålla ned arm och axel för att han måste stoppa Rindell från att få bära puck.
Trist om det blev skada, men jag ser inte Nieder agera på annat sätt. Han gör ju sitt bästa för att inte skada till och med.
Rht: Visste att Wikegård skulle försvara tacklingen. Vettefan om det där blir en avstängning. Ser inget fult överhuvudtaget nu när vi fick se bättre bilder.
JonteD: Seriöst Jonte, varför denna nivå? Du brukar ju vara en ganska trevlig prick på HS så detta inlägg känns inte riktigt som du. Kom tillbaka som den vanliga JonteD ok?
KB: somna på soffan i första paus. Ser när jag vaknsr att det står 3-1. Så har inte vågat slå tillbaka till hockeyn på tvn. Får vänta tills matchen är slut så jag inte förstör ledningen och se de två sista i efterhand.
JonteD: Du, dricker man sådär många gravöl såhär tidigt så har man nog missbruksproblematik. Jag hörde att Timrå Kommun är lite överbelastad gällande sånt, men du kanske kan få hjälp i någon närliggande kommun?
SPOODI: Han gav Malmö ett mål i förra matchen också, så det kändes bra att han bjöd även oss. Hållander är bra offensivt, men spelar naivt defensivt. Vi tackar också Dahlen för att skita i defensiven vid 2-0.