Sigge: Det krävs förmodligen ett mindre mirakel för att vi sak kunna vinna denna match vi brukar inte direkt har lätt att vinna i Timrå när vann vi senast en seriematch i Timrå?
JonathanF: Han jublar alltid extra mycket när han gör mål mot MoDo. Gissar att han är besviken över att inte Hinken har jobbat hårdare för att locka tillbaka honom.
Det skulle dock vara hemskt om det blev Örebro som vi fick möta i kvalet och Karlkvist sköt ut oss. Dock så tror jag att alla Modo supportrar redan insett att Karlkvist inte bryr sig ett skit om Modo, speciellt sedan han firade framför klacken förra året. Vi hjälpte han utvecklas och ta steg i sin karriär men inget mer än det.
Hv har en för bra målvakt för kval, så tror också vi har störst chans mot Malmö eller Örebro. Helst Malmö då jag inte orkar se Karlkvist mer än 4 matcher.
Fast har Näsen ens varit så dålig de matcher han spelat? Händelse blev dock värre och fick kanske större påverkan när det framgick att det inte var en olycka.
SPOODI: Är nog svårt för alla i laget. Det måste vara väldigt svårt veta hur man ska bete sig efter en sådan här sak. Tror det behövs lite grabbig jargong för att få ihop stämningen i ett omklädningsrum, men att dra burdusa skämt kan säkert kännas opassande när man vet vad ens vän går igenom.
Kanske det vore bäst att sjukskriva honom i 5-10 matcher för att separera denna hemska händelse från omklädningsrummet.
Som ni säkert vet är Näsén min absoluta favoritspelare i MoDo, så det smärtar att komma med ett sådant förslag.
Sanny påstod ju i veckans podd att HV förtjänat att vinna tidigare (när man stod på 0p) men att man inte gjorde det mot oss.
Så man verkar ju ha spelat hyfsat i tidigare matcher, däremot var man ju inte bra mot oss även om man försvarade sig bra.
Inget lag som direkt skrämmer iaf, med ranta i laget hade vi nog luckrat upp försvaret redan i första vilket nog hade lett till en helt annan matchbild.
Sigge: Hur är det här möjligt? Vi gjorde vad vi ville i 40 min och ren bonnröta gjorde att HV fick med sig 2-0. Borde varit typ 4-1 till oss som bortalag inför sista. Finns liksom inte på min världskarta att FBK ska kunna ligga under mot det där bonkagänget.