ante08: Är det VM i handboll? Så länge Sverige lägger sina matcher samtidigt som MoDos matcher kommer den sporten aldrig att kunna etablera sej bland folket :)
S-vikaren: Jag har förhoppningar om att Hallonet kan driva upp tempot i PP. Näsén har tyvärr gått från att vara fullständigt dominant och smart i passningsspelet till att bli klappkass
Gusse: Berg var lysande innan skadan och fullständigt värdelös efter, dock gjorde han en godkänd match mot Mora så kanske kanske är han på väg tillbaka mot något som kan liknas en form.
Ja deras PP är bra, men samtidigt tycker jag inte dom övertygar rent spelmässigt. Påminner om när vi hade vår svit på 16 raka, vi var inte bäst i alla matcher men vann ändå.
Första var ju Almtuna rejält mycket bättre och 2-1 ledning var lite snålt. I andra får löven väldigt psykologiska mål, lite slumpmål efter 10sek så är det kvitterat sedan utnyttjar de sina PP:n.
Men spelmässigt inte övertygande på nått sätt, man kan ju tycka att serietvåan borde dominera mer spelmässigt mot Almtuna.
Rytter: Var läser du det? Inget på varken MoDos hemsida eller allehanda. Nygren i mål och modo i tveksam form.. Såg nu att det var släppt på swe hockey
Rytter: Helt ärligt tror jag inte löven som lag betraktat tillhör topp6, däremot har man ligans ganska klart skickligaste spelare och det är ju dessa spelare och deras individuella prestationer som vinner matcherna. Ta en spelare som Fortier, han är ligans mest kompletta forward och kan vända matcher helt på egen hand, man skulle kunna likna honom vad Molin var för oss För några år sedan.
modomille: Varför magstarkt, det är ju bara att sluta titta på vad det står för namn på tröjorna och ist titta på prestationerna, Krüger håller jag en bra bit ner på listan, har inte alls övertygat alls i allsvenskan.
Gavelo: Eller ja övertygat var kanske fel ordval, Kruger har inte varit så dominant som man nog trodde innan seriestarten med tanke på hans meriter, men en kanonspelare givetvis på denna nivån.
S-vikaren: Hutchings bjuder in Almtuna i matchen igen med en onödig utvisning. 3-4 i PP. Sen kan man undra varför Hutchings har en tröja i löven och inte William Eriksson. Hur tänker Kenttä?
För forumets vetskap, jag har några skinnfåtöljer och en soffa i biorummet, har nästan alltid haft min plats i ena fåtöljen under säsongen men har sedan en tid flyttat över till soffan för att man kan ligga, har börjat inse sambandet med förlusterna och soffan så nu har jag flyttat arslet tillbaka till förföljer igen.
Det är 4 år sen vi förlorade mot dom hemma och tror vi har 8 raka segrar, oftast med klara siffor.
Dags att komma tillbaka på vinnarspåret och inte tillåta konkurrenterna komma ännu närmre i tabelltoppen.