{10015}: Besvikelsen är ju enorm. Lika bra å inse att vi spelat bort chansen att undvika kval. Allt annat är ju bonus. Nu hoppas vi på 3p så du får en bra helg!
friberg: Jag vet inte exakt vilka andra du syftar på, men många av de andra JVM-aktuella har ju haft en större roll redan förra säsongen. Sen tycker jag att Lucas är anmärkningsvärt stabil defensivt jämfört med många andra. Han är mer av en centerdosa.
{10015}: Tycker du? Det är flera spelare som har utmärkt sig mer på seniorhockeynivå. Men det är som du säger, målen och assen kommer säkert snart. Han är väldigt spelskicklig.
friberg: LP är en jäkligt smart spelare men ingen målmaskin. Om man jämför med andra spelare som kommit upp så är LP bra defensivt. Det offensiva spelet är han inte riktigt redo för än.
friberg: Med det spelet han visat upp bör målen komma förr eller senare. Nu får väl jag inte säga det men jag imponeras av det jag ser av honom. Trygg med pucken och placerar sig alltid rätt i banan. Osynlig har han absolut inte varit och är ju en omställning att gå från J20 till SHL.
Att han gick först av alla svenskar i årets draftkull blir allt tydligare när man ser honom på isen.
{7426}: Visste ni att Paul LaDue är MoDos kanske sämste boxplay-spelare? -10, ingen annan spelare är sämre än -7. LaDue hinner spela 3:54 per insläppt mål, Norlinder 7:14...
Men hoppet finns även där. Han verkar ha svårt och han verkar behöva en kemi med någon annan. (Ja, jag vet vem vi tänker på, med det är så jäkla uttjatat, som spilld mjölk.)
Sam har heller inte levt upp till det jag vill se från honom.
Manny: Är det någon som vet när LP ska börja producera? Draft #35 och har varit osynlig sen han kom till seniorhockeyn. Han måste komma igång med ett par mål och assist snart, annars vet jag inte varför han spelas i Topp 9.
hockey_21: Där sa du något. Tycker han åker och gömmer sig nästan? Jag vet inte, som att han har scenskräck eller något. Aagaard är inte alltid så finessfull men han SYNS i den kedjan i alla fall.
Det ser bra ut med Jasek den här kvällen och jag noterar ett flertal bra saker och en del avgörande positivt den här matchen.
Det har inte bara varit en tekning.
Inte så långt ifrån ett mål heller där han kom in helt perfekt med fart i anfallszonen. Det var spelintelligens som han visat allt för få gånger hittills.
Jag hoppas hellre att han börjar spela som vi förväntade oss än att vi tvingas ersätta honom med ett annat frågetecken.