Superbra utveckling på matchen. Vi har kravlat oss iväg, sakta och ganska säkert.
Nu gäller det ifrågasatta. Sista tio där det gäller att vara ödmjuk, ställa upp för varandra och ändå i varje individ, se sig som matchvinnare, hela vägen in i kaklet.
NuMo: Jag kanske har fel nu men brukar inte Freddan Andersson tjata om att ha folk på kassen, slå in pucken och gå på returer. Modo spelar med 3 spelare på blå när vi är i anfallszonen och det andra 2 i ett sarghörn.
Vikingmodo : Det är skönt att både Gästrin, Hermansson och Hallin levererar nu för att annars vore det ännu jobbigare att se Lucas göra det så bra i Brynäs. Skönt att han inte känner att han bränt sitt rykte här. En spelare jag alltid kommer hålla högt.
Gavelo: ingen av de 3 förtjänar spela i en fjärdekedja. De förtjänar bättre. Däremot skulle Swett/Måns/Mattsson/Larsson kunna spela en fjärdekedja. Vi rullar ju alltid på 4 kedjor oavsett så och med PP/BP får de sin speltid oavsett
Willow: Ja skillnaden mellan HA och SHL har aldrig vart större. Skillnaden är extremt och därför skulle man vilja se Modo som degraderat lag vara betydligt aggressivare och visa vilka som är van med tempot.
Vargen: Helt ärligt så tycker jag att man kan sätta ihop en kedja med Hermansson - Gästrin - Falkenhäll och vila 4:e kedjan någon match, vore kul och se vad dom 3 skulle kunna göra i en sådan här match.
Sjukt att domarna släpper en sjuk hakning så Löven får behålla pucken och göra mål. Välförtjänt, men sorglig insats av domarna igen. Dock blir det inte sämre än Rönningens utvisning idag.