1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505343 inlägg · 4102 ämnen

MODO - HV71 071016

926527 · » Till forumet

Sv: MODO - HV71 071016
scim: Om du vill kan jag dra en vits.
Kommentera

Poffa:

Det var väl inget kul svar.
Kommentera

scim: Vad information om befolkningen har med saken att göra, förstår jag inte. Men visst, vill du att jag ska skriva dit det så är det inga problem.
Kommentera

NuMo: Jaa, Martin Wilde förtjänar verkligen ett SM-guld.
Kommentera

Poffa:

Så här kan du skriva i din presentation:
Främsta intressen: Demografi, flygplatser och fester.
Andra intressen: MoDo Hockey
Kommentera

supertrött: Man får hoppas på comeback, så fort skadorna gått över. Tänk dig själv. Världens kyligaste bästa modoback tillsammans med världens förde detta bästa hockeyspelare i Modo.
Kommentera

NuMo:
Jag vill att Peter Forsberg och Lars Jansson ska få ett guld.
Kommentera

scim: Ta inte i så du spricker nu scim. Jag tror på poffa. Speciellt med tanke på att han enligt egen utsago skulle njuta lika mycket av ett SM-Guld om vi hade köpt in samtliga Färjestadsspelare, sparkat samtliga Modoiter och spelat hem SM-guldet med de spelarna, utan ett uns av hemvävd klubbkänsla fast i Modos namn. Huvudsaken är ju att man får vara med på festen i Ö-Vik.
Kommentera

scim: Visst, men det gör inte helheten till någonting negativt.

Om man väljer att fokusera på enskilda moment under kvällen så kan man naturligtvis känna ett styng av avundsjuka, men sett till helheten så är jag inte ett dugg avundsjuk.
Kommentera

Poffa:

Du säger det själv, det roligaste med Gideå var när vi åkte därifrån.
Kommentera

scim: Jag tyckte den var rolig, jag. Framför allt återkomsten till Övik när vi togs för spelarbussen.

För sista gången, jag är inte ett dugg avundsjuk. Jag är som sagt väldigt nöjd över att jag för en gångs skull valde rätt. Om du sedan inte vill inse detta, därför att du önskar att andra ska känna som du gör så är inte det mitt problem.
Kommentera

Poffa:

Eh, ja vadå, vad kan man kalla Gideå-vistelsen om inte ett långt antiklimax? Vi åkte dit, väntade i två timmar, och sedan var vi tvungna att vända om till Övik.

Dessutom gillar ju frisco att retas med dig just pga du är avundsjuk, och du döljer det inte särskilt väl.
Kommentera

scim: Om du läser tråden så ser du att det var Frisco som började snacka om Gideå.

Personligen är jag bara nöjd över att jag för en gångs skull valde rätt när jag stannade hemma.
Kommentera

knaskamilla: Äh, sånt kan man ju lyssna på hur länge som helst... ja eller tills promillen hamnar på en lite mer normal nivå.
Kommentera

Paddan:

En sak som HADE varit jobbig hade varit att lyssna på en ramsa om klacklösa skor hela vägen till Linköping.
Kommentera

Poffa:

Vad jag vet så skulle du också åka ner till Linköping, men när det visade sig att det inte fanns några biljetter tillgängliga så stannade du med flera hemma.

Jag stannade hemma för att jag hade ryggvärk och inte ville belasta ryggen med flera timmars bilåkning, samt att jag inte hade någon biljett när jag tog beslutet under matchdagen. Men jag kan lugnt erkänna att jag är jävligt avundsjuk på de som var på plats. Detta trots att jag engagerar mig betydligt mindre i laget än vad t.ex. du gör.

Hade du inte varit avundsjuk så förstår jag inte varför du tvunget måste påpeka hur mycket roligare det var att stå på en flygplats i två timmar jämfört med att åka minibuss så fort någon ens nämner Linköpingsmatchen.
Kommentera

För egen del så tyckte jag det var en lysande möjlighet att se matchen i Swedbank Arena och eventuellt få partaja bort natten. Sånt där resande är jag inte så mycket för, det är så jobbigt med klacklösa skor.
Kommentera

scim: Nej, jag tog ett beslut grundat på de förutsättningar jag hade för att fara samt vad jag trodde skulle hända om de vann. Jag var inte ens nära med min gissning.

Varför stannade du hemma?
Kommentera

Poffa:

Så du tog alltså ett medvetet beslut grundat på något som du blev varse efteråt? Är du Saidas okände son?
Kommentera

scim:

Jag tycker att du verkar vara klok, trots din låga ålder.
Kommentera

scim: Du jämför ju äpplen och päron. Det som hände efter matchen har aldrig hänt i Öviks historia förut. Det ville jag inte missa. Hade det funnits en möjlighet hade jag naturligtvis helst sett matchen på plats och sedan kunnat ge mig ut på stan och uppleva det jag nu upplevde.

Men det var en omöjlighet och i valet mellan firandet efteråt med allt vad det innebar och att se matchen på plats så väljer jag firandet.
Kommentera

Poffa:

Du ser alltså hellre en hel säsong från TV:n bara du får fira efter matchen? Kom igen...

Jag var också med om firandet på stan och det var jävligt kul, men SJÄLVKLART hade det varit större att få vara på plats och få uppleva det när det hände, DÄR det hände.
Kommentera

Paddan: Den enda lucka jag har är tredje perioden då jag var så nervös att jag inte tog in allt som hände runt omkring. Som tur är så har jag fått se tredje perioden sedan. Ett tiotal gånger.
Kommentera

Poffa: Själv skulle jag vilja veta hur man gör om man vill ha en bättre kopia av den "film" som spelades upp i ens eget huvud den där kvällen och natten. Vissa delar av filmen blev tydligen överexponerat, för det finns några luckor i berättelsen.
Kommentera

scim: Jag är inte ett dugg avundsjuk. Jag hade inte velat missa en sekund av det som hände här hemma. Visst, det hade varit roligt att vara där också, men hellre det som hände här hemma på kvällen och natten än att vara på plats.
Kommentera

Poffa:

Din avundsjuka på de som var på plats i Linköping går inte att ta miste på.
Kommentera

knaskamilla: Det finns väl bara en detalj som är sämre i vår arena än i Kinnarps, och det är mediaoktagonen. De har ju investerat i nya fina bildskärmar där inför den här säsongen. Men förhoppningsvis kommer vår nya inte att vara sämre, och den är ju snart på plats, inte en dag för tidigt.
Kommentera

Frisco:

På tal om det så levererade jag igår två skrynkliga, lite trasiga löpsedlar till Sollefteå. Sambon i huset verkade lagom glad över att de till slut dök upp hemma hos ägarinnan.

Nytt jobb? Det känns nästan som att jag gör det där redan. En gång den här veckan, en gång förra veckan, bägge gångerna i jobbet. Jag som inte ens gillar pizza.
Kommentera

knaskamilla: Du och verkar i alla fall vara överens om att det var trevligt att vara och se den sista finalmatchen live. Att en del föredrar att räkna marschaller efter flygplatsvägen bevisar väl bara att men har olika intressen. Och det är ju trevligt.

Kamilla igen: Ska du söka nytt jobb?
www.expressen.se/jobbochkarriar/jobb/1.886349/jobba-extra-som-pizzaatare
Kommentera

knaskamilla: twice in my lifetime, so far.
Kommentera

Poffa:

Nu tänkte jag skriva något om "once in a lif...", men det är nog bäst att låta bli. Man vill ju inte jinxa något.
Kommentera

knaskamilla: Mycket skönt. Den kvällen och natten skapade några av de bästa minnena i mitt liv, så jag tänker tillbaka på den med nästan euforisk glädje, trots att det är ett halvår sedan.
Kommentera

Poffa:

Det är skönt att alla är nöjda med den kvällen, så ingen behöver vara bitter över att den var på fel ställe.
Kommentera

qwertas: Ouch! Hit'em where it hurts. ;-)
Kommentera

shinzawai: Nere i Gävle finns det väl bara en klack, bortaklacken. Alltså är det inget problem där i alla fall. :)
Kommentera

knaskamilla: Förstår att det var en speciell halvtimme. Då var jag ute på torget i Övik och umgicks med 3000 andra segerrusiga Öviksbor.
Kommentera

Poffa: Sitta? Jag låg i fosterställning på Kamillas toksköna kudde hela vägen hem. ;)
Kommentera

Poffa:

Det tror jag också att det gör. Fast jag undrar...var det inte den kvällen som vi andra firade spelarna som hjältar utanför en annan arena?
Kommentera

Gidde: Var det inte den natten som vi firade spelarna som hjältar utanför arenan? Har för mig det.

Personligen tror jag det slår att sitta i en minibuss efter E4.
Kommentera

Gidde: Hyfsad. Fast jag var nog hellre i Linköping den kvällen än i Gideå.
Kommentera

Gidde: Den var sådär. :P
Kommentera

shinzawai:

Aha!

Var den matchen bra då?
Minnesvärd eller?

;-)
Kommentera

shinzawai:

Och om vi hade varit lika förvirrade som Dream Team så hade vi trott att alla besökare gick igenom ett funktionärscafé för att komma in i arenan där nere. ;)
Kommentera

mattias - 74:
Du lär väl knappast få se några heller;)
Det värsta för dej Mattias är att de flesta elitseriearenor hinner nog bygga nya arenor igen innan Leksand går upp i elitserien.
Kommentera

mattias - 74: Hoho, hur kunde jag glömma Linköping. Där har man ju varit. En gång. I april 2007.
Kommentera

Poffa:

timrå också ja Linköping har jag ingen aning om eftersom jag inte varit där =)
Kommentera

mattias - 74: Timrå, Karlstad, Örnsköldsvik, Linköping har alla supportrarna på samma sida.
Kommentera

mattias - 74: Beror på vad man menar med klackarna bredvid varandra. Om man kallar det att klackarna står bredvid varandra i Swedbank så gör man det i Timrås, Brynäs och troligtvis Skellefteås också.
Kommentera

Gidde:

i karlstad vet jag att de gör det men jag kan inte komma på nån mer arena som har det så?
Kommentera

knaskamilla:

Sen beror det väl på vad man anser vara sämre.

Det är väl rätt vanligt numera att klackarna står bredvid varandra?
Kommentera

926527 · »