1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505310 inlägg · 4102 ämnen

MoDo - HV71 111117

1428333 · » Till forumet

Sv: MoDo - HV71 111117

alnöit:

"Bättre tekare i ES ;P "

Öhh?

Kommentera

Wayne Gresky: Bättre tekare i ES ;P Ritola då. Hur var han på att teka??
Kommentera

NikkiNine: Det hade känts ännu roligare att matcha juniorer om vi haft en bättre tabellplacering...

På tal om Hari, borde han inte teka mer med tanke på hur dåliga våra centrar är i den kategorin? Han har vunnit 4 av 6 i A-laget och ligger på nästan 70% i J20.

Kommentera

qwertas:

Jag har aldrig sett honom med egna ögon utan går bara på vad folk säger om honom, men om man bara tittar på statistik så är det väl bara Janos (och kanske Olofsson, men svagt statistiskt underlag där) som varit hetare än honom i J20.

Nionde junioren som får speltid om han får hoppa in imorgon, skitkul. Vem blir den tionde? Bohman?

Redigerad kommentar

Kommentera

NikkiNine:Du hann före mig, hade precis tänkt fatta "pennan" och påtala mitt misstag.

Tänk så olika man kan tycka om spelare. Jag tycker själv att han sett något vek ut i närkamperna även i J-20, dock bra speed.

Kul att man ger så många chansen.

Kommentera

qwertas: "Possler har absolut inte något att göra i a-laget ännu, inte i mitt sätt att se det hela."

Men imorgon är han med. :)

Kommentera

Det kändes snöpligt att inte ta tre poäng i kväll. Men det var ett fall framåt måste man ju säga.

Men mest glad är jag över att vi har Ritola en säsong till. Vilken spelare han är!

Kommentera

Bad_Brett: Håller med i allt du skriver. Här är nog Uffes svåraste nöt att knäcka, vilka skall spela i 4:e för att det skall bli bättre.
Kommentera

qwertas:

Ja, fast hela poängen med en brunkarkedja är att de ska bidra med energi och spela 0-0... Inte 0-1.

K-Fop inledde förra säsongen starkt, men har efter det blivit sämre och sämre. I dagsläget har han ingen egentlig styrka, utan är medioker på det mesta. Hedman är bra i forecheckingen, men är oacceptabelt dålig i egen zon. I sådana fall hade man lika gärna kunnat behålla Häggström.

Kommentera

Bad_Brett: Jag tror inte Byström kommer matchas före någon av de du räknade upp, tyvärr verkar inte attityden vara den bästa om man skall tro på surret.

Kfop och Hedman gör ett bra jobb som en 4:e-kedja skall göra i ANFALLSZON, i den egna gör man knappt en sak rätt.
Kommentera

Sawchuk: Rart sagt, men en fysikalisk omöjlighet!
Kommentera

Bad_Brett:

Man skulle kunna köra Skröder, Sundström, Danielsson, Axelsson, Ritola, Schremp, Madsen, Svensson och Hari i dom tre första kedjorna och ha en fjärdekedja med Andersson mellan Nyström och Westin, till exempel.

Andersson spelar för långt ner kanske ni säger då. Det tycker inte jag, för det första är han faktiskt rätt anonym på isen, för det andra spelar han både PP och BP. Åtminstone borde han spela BP ifall Forsberg petas.

Så att ta hem Byström känns inte jätteakut. Ska man gå någorlunda efter Uffes tendenser men peta Hedman/Forsberg så kan det se ut såhär:

Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Madsen-Schremp-Hari
Nyström-Andersson-Westin
Olofsson/Krüger/Forsberg/Hedman

Man kan egentligen stuva om topp nio hur man vill, och det är väl bra det.

Kommentera

qwertas:

Det säger jag ingenting om, jag har sett honom alldeles för lite för att bilda mig en uppfattning. Min poäng var bara att det inte finns utrymme för att matcha Hari, Olofsson, Krüger och Nyström samtidigt.

K-Fop har blivit lite av en akilleshäl och det bästa förslaget jag har (om Näslunde inte värvar någon ytterligare), är att plocka hem Byström. Jag tror inte att han skulle göra bort sig i fjärdekedjan.

Kommentera

Bad_Brett: Possler har absolut inte något att göra i a-laget ännu, inte i mitt sätt att se det hela.
Kommentera

NikkiNine:

Min uppfattning är att Hari, Olofsson och Possler skall kämpa om samma plats. De är producerande spelare som helst skall få chansen i en kreativ kedja.

Byström, däremot, är som klippt och skuren för en fjärdekedja.

Kommentera

Bad_Brett: Jag väntar fortfarande på svar inne hos oss.
Kommentera

Bad_Brett:

Det finns mängder med olika kedjekombinationer man kan göra, det är väl det som är så roligt. Vi har en hyfsat bred trupp med tanke på att så många juniorer inte gör bort sig.

Skröder, Sundström, Danielsson, Axelsson, Ritola, Schremp, Madsen, Svensson, Andersson, Westin, Hari, Nyström, Krüger, Olofsson och Possler är 15 spelare man skulle kunna argumentera för att de ska få speltid/chansen, utöver Hedman och Forsberg.

Kommentera

Ni som såg matchen på tv. Varför fick räkan 2+2?
Kommentera

NikkiNine:

Jag kan ha viss förståelse för att killen som var en av MoDos bästa spelare ifjol (när han väl fick chansen), inte blir jättesporrad av att bli dumpad till Allsvenskans sämsta lag, samtidigt som HS fick åka räkmacka och snitta 15 minuter per match.

Byströms styrka är spelförståelsen och det är också den som är svårast att öva upp. På den fronten är han ohotad etta i sin årskull.

Men det viktigaste är att Hedman och K-Fop bänkas. Har du ett bättre förslag på en fjärdekedja får du gärna presentera det.

Kommentera

Bad_Brett:

Man tycker ju att du som ogillar Hannula och Axelsson borde vara förskräckt över de varningssignaler man får höra gällande Byströms träningsvillighet i Sundsvall. Jag lär knappast vara den enda som har fått höra det.

Faktum är att han inte platsar i dagens Modo. Det finns fem centrar som definitivt går före honom (Sundström, Ritola, Schremp, Madsen och Andersson) och det finns mer än en handfull juniorer som gjort sig mer förtjänt av speltiden än honom.

Kommentera

Gustafsson:

Du kan fortfarande plocka bort Hedman. Har varit inne på NOLL mål framåt, men SJU bakåt. Är med -7 sämst i laget - sämre än både K-Fop och Hersley. Ja, ni hajar.

Jag struntar i ifall han så proppar tre motståndare i varje byte. Han är inte elitseriemässig och det är ett hån mot våra juniorer att låta honom spela istället. Samma sak gäller med K-Fop.

Kommentera

Bad_Brett: Tycker Olofsson, Hari och Westin skall spela av juniorerna nästa match. Skulle bara kännas fel att bänka Jeppe efter hans mål pch de andra två är självskrivna i laget.

Skröder - Sundström - Hari

Schremp - Ritola - Danielsson

Svensson - Andersson - Olofsson

Hedman - Madsen - Westin

Kommentera

bj21:

Nu har värsta besvikelsen gått över och jag känner mig glad över de båda vunna poängen, men fan vet vad man gör nästa match vi skänker bort segern sista halvminuten.

Tjockteven ligger i farozonen.

Kommentera

NuMo:Fast han kunde ha åkt och bytt mycket tidigare istället för att stå på blå och kolla hur det skulle gå för kompisarna innan han valde att byta. Jaja, det är petitesser. Båda nyförvärven lovade gott. Jag har varit mycket skeptisk till Svensson men det verkar finnas hopp.

En annan sak. Jesper Olofsson, en junior och övikskille som gör mål i MODO igen. När hände det senast, Victor Hedman?

Kommentera

alnöit:

14 poäng och +8 dugar åt mig. Jesper gjorde det bra men jag tror ändå att Hari har större potential. Det är nästan tveksamt att matcha Hari i en tredjekedja, det kanske vore bättre att låta Nyström spela där.

Däremot ser jag inte hur Byström skulle kunna göra ett sämre jobb än K-Fop. 39 i tekningsprocent, -6 och numera usel i boxplay. Bort!

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Han sa att det var hans fel att vi inte vann och syftade på att han inte gjorde mål i tom bur.
Kommentera

Bad_Brett: Ser gärna att Jesper Olofsson fortsätter jag. Svårt att göra kedjor av detta. Finns så många lovande juniorer, men som ej passar i en 4:e line. Nyström och Westin då såklart, men Anton Byström är för bra för att harva i Sundsvalls bottenkedjor, punkt slut. Brukar själv gå på Sundsvalls matcher och dom gillar Byström skarpt. Är Skröder verkligen given i en 1:a eller 2:a lina? Har inte han fått sina chanser? 

Kommentera

NuMo:"Ritola har fina straffar och tar på sig förlusten trots att vi vann." Gjorde han  det på tv eller? Jag är böjd att hålla med honom. Men med sådana straffar är det lätt att glömma!:-)
Kommentera

Bad_Brett:

När Dicken kommer tillbaka, vill jag se följande kedjor:

Skröder - Sundström - Axelsson
Svensson - Ritola - Danielsson
Hari - Andersson - Schremp
Westin - Byström - Madsen

Bort med Hedman och K-Fop som jag inte tycker bidrar med någonting. Kalla tillbaka Byström som verkar spela stabilt i Sundsvall.

Kommentera

Ikväll var det dags igen. Jag hade bestämt mig för att ge min andra kärlek en chans till. Den genomusla insatsen mot Växjö och sveket mot mig fick bara inte vara slutet. Jag kan meddela att vi har försonats! Trevligt spel och lovande inställning. Hoppas det håller i sig nu bara.

Kommentera

Lumber Jack:

Jag hoppas att du har rätt, men det av någon anledning känns det hopplöst.

Är jag den enda som inte saknar Hannula? Jag tycker att Ritola är flera klasser bättre och verkar framförallt vara en betydligt mysigare kille att ha i omklädningsrummet.

Kommentera

Bad_Brett: Bara man inte rusar iväg i en huvudlös offensiv utan tänker på att hålla igen mittzon, som man lyckas med långa stunder idag, så ska det nog gå. Fast Fasth är ju ett jävla spöke före Sveriges viktigaste hockeylag, så det kan bli tungt ändå.
Kommentera

Bad_Brett:

Modo har nog lärt sig att inte nervärdera lag som gnaget och Växjö

Kommentera

Gusse:

Av någon anledning känns det omöjligt. Jag vet inte, men det känns inte som att MoDo kan besegra AIK på bortaplan. Inte ens om de får 20 chanser. Robert Rosén gör nog fyra mål.

Kommentera

Patrik Källstr:Nu är det bara att hoppas att dom kan fortsätta att vinna i Stockholm och starta en ny positiv trend.Det var längesen vi hade en sån.

Vinst mot AIK och hoppet lever..

Kommentera

Vallin:

Nej, det är sant. Men att Modo tappar 2-0 är en självklarhet för mig i dagsläget, 3-3 målet kunde dom dock avvara

Kommentera

Patrik Källstr:

Ja, före matchen men inte som den här artade sig.

Kommentera

2 mot serieledarna är ju rena rama julafton när man tänker efter
Kommentera

Gusse:

Exakt. Det såg panikslaget ut.

Kommentera

NuMo:Tollefsen kunde kanske ha åkt på HV spelaren iställett för att åka brevid ahnelöv..
Kommentera

Får tacka Enterfeldt och Ritola för en mycket bra straffläggning!
Kommentera

Bad_Brett: Jag tyckte det såg ut som att två spelare kände sig tvingade att fullfölja ett byte och att man därför inte var i position.  Men som sagt, det går fort på tv så man såg kanske fel.
Kommentera

NuMo: Mattias Ritola, vilken kille. Ödmjuk, sympatisk, verkar genuint bry sig om Modo och så har han ju handleder och klubbteknik som en gud.

Även Svensson känns som ett riktigt bra nyförvärv. Jobbar och sliter, grym fart under skridskorna och även han verkar vara en ruggigt symatiskt snubbe.

Gillas!

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

Nä, svårt att glädja sig, som sagt. Som spelet sett ut de senaste 6-7 matcherna så är det helt vansinnigt att vi inte fått med oss fler poäng. Psyket på spelarna är onekligen kört i botten.

Häfitg andra straff av Ritola, förresten. Riktigt bra nyförvärv! Håller även med dig om Björn Svensson, han är underskattad. Riktigt rivjärn.

Otroligt att NickyD fick ta en straff, han har verkligen pissblött krut i bössan just nu, dagens slumpmål till trots.

Kommentera

NuMo:

På reprisen ser man tydligt att MoDo trots allt har fyra spelare med hem. Det är ju egentligen inte ens en chans, men av någon anledning väljer samtliga fyra att stirra puck. Knappast en slump. Låt det bli en läxa.

Kommentera

Bad_Brett: Båda nyförvärven får klart godkänt. Ritola med beröm godkänt.

Tellan borde ha tagit HV-skottet (2-2)

Vi skulle ha gjort mål i tom bur, idiotiskt att inte göra det. Men det är så roligt att pasa pucken. Fråga Foppa. Bytena när det bara är tjugo sekunder kvar förstår jag inte alls.

Ritola har fina straffar och tar på sig förlusten trots att vi vann.

Kommentera

Bad_Brett: Han har väl aldrig varit så mkt för att finta?
Kommentera

Bad_Brett: Det var ju nära den här gången.
Kommentera

NuMo:

Tack för den, lite jävla rättvisa. Men det är ändå svårt att glädja sig åt detta.

Men kul att Ritola gör en kanondebut och att Sundström ser ut att vara 20 igen.

Kommentera

1428333 · »