Frisco: Kan en spelare som lämnar NHL/IHL/AHL innan den 31/1 för att spela i Elitserien återvända till NHL/IHL/AHL efter det att elitserien är färdig spelad?
Frisco: Hmm...få se, vad ska vi säga. En femton-tjugo stycken torde väl vara lagom. Kanske kan vi hitta några billiga spelare i Boden, eller någon gammal NHL-spelare som nu spelar i Slovenien eller något sånt.
Wewillwintoday: Tom. swehockey har slutat att ge resultatservice från matchen för länge sedan.
Vi har alltså slutat att vinna hemmamatcherna också nu. Men vi är ju nästan med i matcherna nuförtiden så jag antar att hoppet är det sista vi ska bli bestulna från. Trettio sekunder kvar nu och jag bara skriver vidare. Skulle det hända något positivt i modoväg nu, såsom ett mål, så blir det väl annat ljud i skällan från mig skulle jag tro. Nu är det fem sekunder kvar och nu är den en. Jaha. Det var det. Om några år blir det möten på hemmaplan. Då menar jag Niphallen mot gamla hopplockade Polarspelare i vitt gult och grönt. Det här är inte riktigt bra...
Wewillwintoday: Modo går emot en knapp men säker förlust. Spel och sådant är väl knappast något som Pirro kommer att prioritera i fortsättningen. Jag går mot 2000:e inlägget och jag anar att det blir något bittert "SKIT!" eller något sådant.
NuMountain: haha. Jag måste hålla med om att det är nog den sämsta direktrapportering jag någonsin läst. Alltid tycker de att det är dåliga matcher och tempot är dåligt.
Enligt ÖA:s "direkt"-rapportering, så har det hänt tre saker efter halva tredje perioden. Perioden har startat. Det är knappt 3900 åskådare och Tommy .P har blivit utvisad. Inget har hänt däremellan.
Bulan spelade ju ett tag i kväll igen. Så var det med hans otroliga tredje gradens skada som vissa modowargar skulle strimmlas för. Som vanligt armbågade motståndarna ner honom på hans svaga ställe igen.
NuMountain: Brukar också nästan alltid tänka så. Den här matchen är förlorad just nu, om vi vinner är det därmed mot all förmodan, och jag kan också bli glad.
Angående resten av säsongen ser jag det som om att vi har tur om vi blir 12:a och får spela kvalserien.
Wewillwintoday: Jag tänker också "mot förmodan" så att jag inte blir så besviken när matchen är slut. Förresten är jag redan nu grymt besviken för säkerhets skull. På det viset kan jag tom. bli glad vid en förlust. Se positiva saker och så.