Berka: Jag tror också att det har med disciplin och inställning att göra. Byström borde varit med i JVM sett till kapacitet och borde där gått före Hägg alla dagar i veckan. Samma sak i elitserien. Han har fått ganska lite speltid trots att han enligt mig (fast där behöver ju inte Uffe tycka samma sak) hade spelmässigt förtjänat mer. Han borde rimligen stannat och kämpat för att behålla en plats i laget, men viker sig och ber om att få åka till Örebro för mer speltid. Uffe kräver nog stenhprd disciplin och ser nog inte positivt på gnäll.
Misstänker att det ligger en hund begraven där...
Gurra88: Man får väl säga att han varit given och som sämst bör han ha en 5-6 plats bland backarna, men uffe måste väl anse annat, eller så vill man bara ha så många som möjligt i spel och det gillade inte bysse och vill ha mer speltid.
Sen har jag hört från något tveksam källa att han ska ha vissa problem med diciplinen (som sin äldre bror) vilket kan ligga till grund för petningen. Men som sagt " något tveksam källa"
Berka: Trots det så fortsätter du linda in? Konstaterade bara att Modo hade ALDRIG tillåtit en utlåning av en själskriven back. Du måste du väl förstå?
Annars har du rätt. :)
Peja:
Jag är med dig. Det lär också vara en anledning till att Tobias Viklund är med i landslaget trots att han kanske är Elitseriens sämsta back och att Jonas Ahnelöv fick vara med i höstas när han inte varit särskilt bra.
Berka: Men han är ju inte given. Då hade han givetvis inte gått och Modo hade förstås ALDRIG lånat ut honom.
Han drar för att han är petad samt att ny back ryktas in vilket tar han ännu längre bort från laget.
J F K: Rönnberg förde de till första guldet på 30 år, följde upp med ett silver. Jag tror han har ganska bra koll.. Saumuelsson verkar vara av samma uppfattning.
Vem ska man tro på Rönnberg & Samuelsson eller Berka och J F K... svårt val.
Redigerad kommentar
Gurra88: På egen begäran, är väl en skaplig skillnad!?
Men han vill ha mer speltid och då får han det i örebro Även om han är given i modo.
J F K: Både hägg och ludde är bra, men dom är helt nya i es och oprövade i ett slutspel. Ska modo ha någon chans så kanske man måste förstärka upp backsidan och låta juniorerna växa in i kostymen ordentligt ist för att första året få dra ett ordentligt lass i ett slutspel.
Även om man är en bra junior och kanske spelat jvm så innebär inte det att man ens har en plats i Elitserien, är väl inte alltför många jvm spelare som spelar kontenuerligt i es ens.
Hur som hellst så är örebro och speltid mycket bättre än spela varannan match.
Dock förstår jag inte varför man helt plötsligt spelar hägg när bysse varit riktigt bra hela säsongen,okay om hägg får lira nån match här å där men när bysse har ett A-lagskontrakt och varit jättebra så framstår laguttagningen aningen märklig.
Man hade ju kunnat sätta lehtuvori på läktarn nån match ist då han haft en riktig downperiod
J F K: Äh, jag ligger hellre 22 p ovanför strecket. Ludde är bra, men laget går före. Känns ännu bättre om vi kan förstärka backsidan ytterligare.
Byström kan ju ta ett snack med Timander, som blev deporterad till Husum en period. Nyttig erfarenhet kanske...
Redigerad kommentar
J F K: I stort sett alla spelare har väl en NHL-klausul idag, många även en KHL-klausul eftersom NHL är alla hockeyspelares mål å KHL är de pengakåtas mål... Cody hade inget kontrakt med Toronto när han skrev på för hela säsongen med Brynäs, men troligen hade han en NHL-out klausul i kontraktet (som 99% av alla andra ES-spelare också har). Det är inget korttidskontrakt, det är inte ett kontrakt med en lockoutspelare, det är ett kontrakt med en spelare fram till den 30/4, men med en NHL-klausul!
Om spelare inte ska få byta klubb under innevarande säsong, skulle ju inte Jämtin t.ex. få lämna LHC för HV... Styrman skulle inte få gå från SAIK till Brynäs...
Steen, Stålberg, Duchene hade kontrakt med sina NHL-klubbar, dom var s.k. lockoutspelare, men deras kontrakt med sin arbetsgivare var "upphört" då ligan var i lockout-läge. Men nu när lockouten är över så har dom kontraktet med sina klubbar per automatik kvar. Det har inte Franson, han förhandlar nu med Toronto. Precis som om Cumiskey, Regehr, Holloway eller vem fan som helst!
Men å andra sidan tycker jag Modo och Frölunda gjorde helt rätt som bröt den där förbannade "överenskommelsen" HL emellan... Jag hade hoppats på Bäckis och Lindbäck till Brynäs, men Sundlöv fegade ur då dom hade kontrakt med sina NHL-klubbar...
Nån brynäsare som kallar sig jajjen är här och slänger in den ena menlösa onelinern efter den andra utan annat syfte än att irritera. Ingen kan nämligen tro att man så gärna skyltar med sin inkompetens och sin idiotism av andra anledningar.
Man kunde såklart önska att han blir bortplockad pga. det och att han inte lyckats tillföra adekvat mening en enda gång trots en mängd försök de senaste timmarna.
Ungefär lika irriterande som när någon står och viftar framför ögonen på en och hävdar att luften är fri.
Man får väl lov att acceptera det eller krypa ner på samma nivå så att det blir lite illaluktande var i gästboken.
Redigerad kommentar
Icing-Ove: Har jag blivit dement nu, hade inte Cody en klausul i sitt kontrakt att han kunde lämna för nhl-spel? Eller var det bara rykten?
Jag tror det är en bra lösning dock. Hägg som sjunde back tills vidare, Byström får utvecklas i Örebro och åka hem om Modo kallar. Bra styrt av Näslund, mkt bra.