Lät på Särki som det kan bli lite omkastningar i formationerna, gissar att Victor Ö går in mellan Röymark/Karlqvist, Karlqvist - Öhman kan bli vårt svar på Kusse-Ove i Washington. Tycker det är dags att Karlqvist gör den där 4 poängsmatchen ikväll, helst 4 mål. Björklund gör comeback, tydligen någon bristning/sträckning. Lite länkar som har med matchen att göra bifogas.
Monno: Tycker Karlqvist kommit upp i nivå,men kanske inte riktigt haft samma utdelning som de 3 ovanför honom, sen får han inget gratis med tanke på att hans kedjekamrater inte är några poängmaskiner precis. Med all respekt för alla som inte tycker han presterat.Sätt honom bredvid Molin så skulle han nog ha haft mer poäng, däremot tror jag Johan E inte haft samma antal poäng med Hägg/Röy som Karlqvist så helheten har nog blivit bättre av de valet.
Tarasov: Och Karlqvist har tagit rätt många av de poängen i PP när han får spela med förstakedjan. Jag är glad om han kan få pucken i rätt lägen. Han ska helst bara ha en back mellan sig och målet (eller mindre). Han har haft det lite jobbigare att skapa ytan helt själv, utan behöver en riktigt bra center för att få ut max.
Häggström är helt ok, men han har inte riktigt spelsinnet/passningarna för att utnyttja en sniper bredvid sig.
{5647}: Karlqvist har 4p ex PP som jämförelse så har Molin 5. Molin tycker jag är bättre på att ta pucken mellan zonerna än Karlqvist. Väl i offensiv zon så tycker jag Karlqvist har en förmåga att vaska fram lägen både till sig själv och medspelare.
Tarasov: :) Är mesta ta förundrad över det svaga intresset nu när Modo för första gången på 5 år verkligen är ett hockeylag, ett topplag!
2500 just nu, borde rimligtvis kunna bli 3000 iaf, nu får Svanberg ta och börja sälja billig öl i bussen igen så härnösandsborna börjar åka på matcher ;)
Nyss hemkommen från gymmet, en liten whisky i ådrorna. Vafan är det för dödgrävarlag vi möter, ändå ligger vi under. Jodå, jag har sett hela matchen än så länge. Vi skapar inte så mycket trots det menlösa motståndet. Det här måste vi väl ändå vinna?
Oj oj stople igen för Eriksson efter ett sjukt byte av förstakedjan, hade ju lite gärna kunnat haft hattrick idag.
Skönt att se stabiliteten och tryggheten, trots att vi släpper in ett mål dippar vi inte. Tidigare säsonger hade vi ju efter en bra start och ett i baken kunnat tappa in 2:an och 3:an av bara farten. Nu kommer vi igång direkt efter målet och trummar på, tyder på stabilitet och trygghet.
Vi gör absolut ingen dålig period, vi strular till det en gång så SSK får ett längre anfall och släpper då till 0-1. Annars ser det ju bra ut har ju skapat mängder med heta lägen och bara lite oflyt (t.ex Erikssonx3 i stoplen) gör att vi inte leder detta.
Gäller bara att vi fortsätter så här och inte dippar, då har vi alla chanser att vända och får vi in kvitteringen så måste ju SSK framåt igen.
Mydar: 23-8 i skott/skott mot mål för oss, många avlossade från slottet, svårt att kräva mer i offensiv zon iaf. Nu gäller det att man fixar den mentala biten. Innan någon anmärker så är 23 - 8 inte skott på mål, utan avlossade.
Tycker man måste säga Södertälje gör en riktigt bra bortamatch med. Det lilla jag sett så spelar dom bra försvarsspel och tar tillvara på dom få chanser som ges. Visst vi har mycket puck men 90% av skotten fastnar på Södertälje spelare som är skickliga på täcka bort.
Tycker inte att det är skridskoåkningen det sitter i, vi har ju bra fart. Det vi kanske skulle göra är att vara mindre omständliga och går ännu rakare på mål. Tycker vi letar pass lite för ofta, nu i PP så har man lägen att skjuta men väljer svåra pass istället.
Tror vi blir i toppen i år. Tycker det ser så mycket stabilare ut och lugnare ut i laget. Alla bara fortsätter trumma på trots att man åker på skitmål när man spelar ok framåt och skapar mycket. Förra året hade vi helt klart tappat allt efter deras 0-2 och torskat med ett par mål.
Jag är hoppfull och det finns fortfarande mycket utveckling i detta lag.