Wayne Gresky: Ödmjuk.
På plats och de repriser jag sett så verkar det dock vara som jag beskriver det, pucken går definitivt inte "som en ballong".
Wayne Gresky: På slutet yrar han också om Tenkom, måste väl vara Fru Tenkrat.
Apropå trumslagare...
http://www.youtube.com/watch?v=2qQMTVWf2ng&feature=relatedrenen:
Nja, så långt vill jag nog inte gå, Susse håller en mycket högre lägstanivå än Salle håller, samt att han garanterat är en positivare medspelare än Salle är när det går emot..
renen:
Instämmer! Idag var nog all-time-high på felpass från Susse, det är man inte direkt van med...
shinzawai:
Jag har nog hellre Green än Yetman, tycker Green spelat upp sig och inte alls är lika "dålig" som han var från början.
Yetman är väldigt beroende av omgivning, och jag vete tusan om jag tycker att han ska vara bland de två första kedjorna nu, och då finns det ju faktiskt inget/ingen som passar honom..
renen:
Jag undrar om inte Modo börjat använda "Foppa spelar!" som ett psykningsmoment mot motståndarna?
Direkt börjar dom sätta ihop en line som ska stoppa Foppa, och alldeles innan matchstart så kommer det fram att han inte kan spela...
Hoppas verkligen det är så, för annars börjar det kännas pinsamt! ;-)
Gusse:Ja Klasen är klass :) kan ta Pakkaslathi med jäklar vilken tekare, ändå kämpade och slet Yetman bra.
ps. börjar bli skämmigt det här med Foppa, varför ska man hela tiden basunera ut att han ska spela när det inte är 100?
NuMo: Skalan först, så du förstår...
5 - Världsklass
4 - Mycket bra
3 - Bra
2 - Godkänd
1 - Underkänd
Jag baserar mitt betyg på det jobb som Molinder utför i den roll han hade idag. Han gör, som jag sagt, sitt jobb men inte mer. Han bidrar inte framåt, han har svårt att hålla undan sin spelare och han ser ibland väldigt vilsen ut.
En rollspelare som sköter sin roll exelent får 4 eller 5 i betyg, gör man inte mer än sitt jobb får man en 2:a.
Sedan kan du tro vad du vill om hur jag bedömer spelare. Att vi inte är överens är inte speciellt ovanligt, det är ju en av dina favoritsporter.
NuMo: 2 av 5 är inte underkänt. Han är okej, säger jag ju.
Jag förväntar mig mycket mer av en spelare som fått så mycket istid och som spelat så länge i elitserien. Han tillför ingenting i sin tidigare roll med Svarten och Nazzy, medan han nu i den här rollen gör det han ska, men inte mer. Han gör det dessutom i en match där det inte ställdes några större krav på någon Modoit, därtill var SSK alldeles för dåliga.
NuMo: Det du glömmer att nämna är att allt du sett är kraftigt påverkat av att du var påverkad.
Molinder gör en okej match, men någon 4 av 5 får han då inte. Snarare 2 av 5.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Timander och Pikkarainen vilades medvetet, sägs det. Dessa två har förtjänat att få lite mindre speltid.
Timander hade 4 assist idag, det är rätt bra. :-)