Gavelo: Han har inte ens förstånd att kolla upp att Modo inte längre har 7600 som maximal publiksiffra längre. Det är då sorgligt tycker jag, för det är i mina ögon en riktigt bra publiksiffra för allsvensk hockey.
Domaren är inte alls bra. Men vi tar ju på tok för mkt dumma utvisningar ändå. Vi hamnar ju i detta läge för att vi tar massa utvisningar. 2-1 var väl avvaktande utvisning och 2-2 PP för tik? Sen tappar vi ju spelet helt. Men tror det är en kombination av ut utvisningarna och mentala låsningar.
Straffen är inget att säga om, men med tanke på nivån i matchen borde nog Björklund haft med sig något i situationen innan straffen. Men men det jämnar nog ut sig, en härlig match att se iaf, betydligt roligare än Pantern, Hästen, Tingsryd osv.
Tyckte ändå att vi startade andra bra fram till ca 7 minuter in fortsatt vi som i första och fick tryck och skapade lägen, sedan tar Timrå över mer och mer och målet kommer helt rättvist.
Typiskt ett lag med svagt självförtroende att när man hamnar i en svacka är det svårt att bryta och man släpper in mål och hittar inte tillbaka till sitt spel. Tur att perioden inte var 5 minuter till för då hade det kunant stå 3-2 och 4-2 till timrå, nu fick vi ett bra break.
Bara hoppas vi kan ta ett steg framåt i tredje, annars blir det inga poäng idag.
Steken84: Det ställer rätt höga krav på backarna, men när man har ett par långsamma och ett par veka (främst Lindgren) blir det svårt. Det fungerar när alla är på tå, men när man blir passiva är det värdelöst.
Seriöst! Modos man man försvar går åt pipan. Man hänger på ryggar och tillslut kommer utvisningen. Modo måste vara det enda laget som kör man man på puckhållaren när dom andra zonar. Blir svårt att vinna pucken då.
Rytter: Lite konstigt med straff där efter att Björklund borde haft med sig en fasthållning. Släpper man den rätt tydliga är det konstigt att ta för Slashingen. Det blir rätt avgörande om de gör mål.
Eidstedt åkte rättmätigt ut, men borde kanske haft en utvisning med sig innan när han blev av med klubban.
Rytter: Missade mkt men såg helt klagt mkt bättre ut. Men då det är Modo så väntar jag med betyg till matchen är slut... Än finns tid för genomklappning. :-P
Byron verkar het! Och Hanses har betydligt lugnare spel med klubban än Bjurö.
Rytter: Håller med, låg nivå på dommarna. Ritches utvisning är billig minst sagt, likså fasthållningen som timrå åker på i slutet. Hatar dommare som själv vill avgöra matcher!
Riktigt bra period av modo, tycker vi varit riktigt aggressiva och vunnit närkamper som vi inte gjort tidigare.
Sedan har våra backar varit stabila, flera gånger när man var pressade så la man sarg ut eller vallade till spelare som åkte i yta, mycket bra mer sådant.
Men Timrå är giftiga, vi får inte bjuda på mycket för då kommer det smälla direkt. Gäller för oss att göra 60 bra minuter om vi vill ha poäng.
Tycker 2-1 är rättvist, visst Timrå missade öppet mål, men modo hade en del riktigt farliga lägen med. Sedan är ju timrås 2-1 lite tveksamt, sett sådana dömas bort tidigare.
För någon som aldrig har spelat hockey själv. Är det verkligen så oerhört svårt att inte ta idiotutvisningar? Tänker typ crosscheckingar i rygg en meter från sarg, vräka ner motståndare som ej gör motstånd efter avblåsning. Är det ett krav att ha under 60 i IQ för att bli hocketspelare?
Rytter: Det känns som rena slumpen. Jag trodde vi skulle dömas bort mot löven, men då blev det inte så. Sedan kom nästa situation då jag tyckte att det var mål, men det dömdes bort. Nu samma typ av situation och då får Timrå mål.
Jämför nu målet som modo fick bortdömt tidigare i år, tycker denna situation är svår. Hanses får ju inte en chans att röra sig åt vänster när Nilsson är där, men han har ju inte kontakt med honom vad jag kan se.
CG har kommit igång nu, hattrick idag. Utlåning är nog inte aktuellt. Kul för honom.
Leksand går tungt 5-0 nu efter 2 perioder. Tror fan TIK och VIK skulle slå ut dom just nu.