1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505753 inlägg · 4102 ämnen

Modo - Väsby 2020-11-25

« · 2103976 Till forumet

Sv: Modo - Väsby 2020-11-25
J F K: Är Hepo i Övik, eller över Atlanten. Så trist nu när Kaut är tillbaka, men Åhström får chansen då, lycka till. Väsby har dominerat sista dagarna, dags att vingklippa dom
Låst ämne

hk: Ja, det känns såklart inte bra att Hepo är borta, men att Åhström får chansen att centra känns intressant. Vi kommer att behöva center för både första och andrakedjan, så varför skulle inte Åhström kunna växa in som andrecenter och flytta ut dansken på en kant?
Låst ämne

Costanza: "Oklart varför" enligt allehanda.

Blir intressant att se Åhström centra, fin chans för honom.
Låst ämne

J F K: Jag har soffan ute på gatan, utifall de tunga dagarna infaller, Har en presenning under soffan som jag kan svepa in mej i.
Låst ämne

Costanza: Hepo?
Låst ämne

Du ser, var är Heppo?

Goalies
30. Peters, Anthony
1. Dackell, Oliver

1st Line
12. Lindgren, Jesper
22. Wallinder, William

26. Kaut, Martin
7. Åhström, Tobias
89. Karlkvist, Patrik

2nd Line
5. Corrado, Frank
37. Styf, Hugo

15. Sveningsson, Filip
29. Aagaard, Mikkel
20. Hedberg, Edwin

3rd Line
6. Dahlroth, Jesper
27. Mikkelson, Brendan

14. Strömgren, William
40. Jellvert, Kalle
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
2. Öhman, Anton

32. Lindewall, Jeremias
17. Häggström, Magnus
23. Sylwander, Daniel

Extra Players
33. Tjernström, Max (LW)
Låst ämne

J F K: Som en trött Timråit, de borde ha en tävling där fans får springa runt runt i trähallen och leta efter gömda pokaler som klubben vunnit genom åren. Nu har jag väl ordnat en VooDoo-förlust ikväll bara för det, men va fan...
Låst ämne

Costanza: Inte riktigt. Det är de tunga dagarna du lägger dig i hallen med kläderna på, flämtar och behöver vila en kvart innan du kravlar dig till soffan.
Låst ämne

Eller: Samtidigt slänger jag mig i soffan när jag precis kommit hem från jobbet, trött och less. Kan det här vara nåt liknande?
Låst ämne

Eller: Den var bra !
Låst ämne

Clay.2: Ja, man kan ju fundera om mållinjen legat 10 meter längre bort. Har de aldrig kommit i mål då.🤔
Låst ämne

Clay.2: Har kollat på skidor ganska länge och de allra flesta har lagt sig ner efter mållinjen.
Låst ämne

dempa: En sak som jag funderar är dessa skidåkare som faller ihop som nästan döda efter mållinjen ..varför gjorde man inte förr ?
Är dom tröttare nu ? Eller sämre tränade ? Eller har dom fel vallat ?
Låst ämne

dempa: Jo, jag tror tyvärr det beror på gammal ohedjad vana. Det är en av de stora utmaningarna med pandemin, dvs att bryta vanor (eller skaffa nya som att tvätta händerna ofta osv).
Vi människor är vanedjur...
Låst ämne

Eller: Matchen är flyttad till CMORE LIVE enligt tvmatchen.nu
Låst ämne

Monno: något som stör mig är ju hur spelare sitter i båsen och tillåts spotta hejvilt. Sprutar in vatten i munnen. Spottar. Spottar igen. Blivit nån grej.

Urbota dumt när vi har besök av en envis DROPPSMITTA som älskar kyla..
Låst ämne

Monno: Det har varit Covid 19 i flera fall i trupperna även inom fotbollen, men man har ändå spelat matcherna. (Bland annat har Helsingborg och Malmö varit drabbade).
Det är nog ingen större skillnad i omklädningsrum, men avbytarbåsen kan absolut vara ett problem.

Sedan går det inte att komma ifrån att smittan spreds mycket mindre under sommaren, än nu när vi är inne i en andravåg.
Låst ämne

Robin Ztorken L: Spontant skulle nog SHL m.fl. gjort en analys hur det kommer sig att Fotbollen lyckades spela utan några utbrott (vad jag vet?) medans hockeyn åker dit gång på gång.

Mest för att reda ut om det beror på allmän smittspridning i landet? Närkamperna? Trånga avbytarbås? Omklädningsrum? Den kalla isen?
Låst ämne

Eller: Då har man köpt en biljet igen, Det var länge sedan :-)

Kan man få lite valuta för stålarna denna gång tro?

modo.ebiljett.nu/Ticket/Show/SSyoS7TE2xE
Låst ämne

hk: Om inte matchen flyttas till den kanal som SSK mot Västervik skulle ha visats? Den matchen är ju framflyttad på obestämd tid.
Låst ämne

hk: Stod inte Stig men kollade slarvigt ser jag nu det är 29 nov samma motståndare
Låst ämne

hk: Stig tidigare fick även på Mail från Boxer att Modo-Vik skulle visas på Sportkanalen fredagsmatchen alltså, nu verkar det vara handboll
Låst ämne

hk: 👎
Låst ämne

wolper: Jo, det verkar så. Möjligen att man kortar ned antalet matcher. Sedan kanske slutspelet blir på en eller två platser, lite som NHL-slutspelet spelades.
Låst ämne

Robin Ztorken L: shl, eftersom de styr svensk hockey och knappast vill gå miste om tvpengarna så kommer hockeyn fortsätta så länge de inte dealar med cmore på något sätt. Vad jag tror iallafall
Låst ämne

wolper: ...och nu ställde Örebro in de fyra kommande matcherna, detta drar ett löjets skimmer över hela hockeyn.

Varför tillåts löjet pågå, vem kan tycka detta måste pågå???
Låst ämne

Hahl Bundy 2.0: Japp den går bara på stream, ej tv.
Låst ämne

Robin Ztorken L: får noll känsla för denna säsong efter allt jag och nuvarande men samtidigt så är det skönt att det finns något att kolla på i denna halvsega vinter^^ man kan ju hoppas att modo chockar och vänder på detta och att de stärker psyket nu när de fan knappt har någon press på sig och "vinna" serien
Låst ämne

Vilken kanal sänder man den här toppen matchen på ikväll?
Hittar inte det. Står bara Cmore på TVmatchen.
Låst ämne

Nucky: Varje match som spelas känns som en ny säsongspremiär.
Uppehållen mellan matcherna är som en enda lång försäsong man kan ju aldrig vara säker på om det ska gå tre dagar, eller tre veckor mellan varje ny fight.

Lägg ner skiten nu och invänta vaccinet, samma sak gäller SHL fullständigt bedrövligt!
Låst ämne

Robin Ztorken L: Håller med. Detta jävla hattande med matcher dödar intresset. Aldrig upplevt en så avslagen och ointressant säsong förut
Låst ämne

wolper: Hur länge sedan är det vi spelade egentligen?
Den här söndertrasade ligan, utan publik, börjar kännas helt ointressant det är ju inte ordning på någonting känns det som.

Kan ju inte vara säker på att det blir matcher förens puckarna verkligen släppts.
Dessutom helt omöjligt och ointressant att följa tabellen, den haltar som en skadeskjuten hare.

Kan knappt orka engagera mig längre, urtrist!
Därefter har man ingen aning om ifall det kommer dröja tre veckor till nästa match...
För min del kan dom lika gärna packa ihop det här nu och invänta vaccinet.
Låst ämne

Modo - Väsby 2020-11-25
Matchdags igen då äntligen. ( som det ser ut iallafall ^^ ) blir nog en tuff match mot ett väsby som har farten uppe. Men idag vill jag räkna med tre poäng efter senaste fadäsen. So go modo mot tre poäng!
Låst ämne

« · 2103976