Äntligen matchdags igen då efter en hel veckas väntan. Skall vi lyckas övervinna vårat västerviksspöke och bygga vidare på föregående match? Idag vill jag se att vi tar kamperna igen, inte går bakåt igen i spelet och att fler/andra producerar. Nog för att aagaard gärna får göra en hattrick igen😉 gooo Modo mot tre poäng!
hockey_21: Man är jävligt glad över att vara MoDoit. Gillar laguppställningen, man ger Åhström en stor roll i en smart toppfemma. även om jag kan se honom sitta på bänken ;-) Styf får visa vad han går för på backen. Har svårt att koda ut varför vi har centrarna Jellvert och Aagaard i en kedja. Lindewall är en favorit, så den ungtuppen får lira hur mycket han vill...
Costanza: kul ändå med en tränare som vågar sätta egna leden spelare högre upp i hierarkin. Kanske vi kan få fram någon bra anfallare också😀😀 plss att vi gör en bra match nu och inte kliver tbx igen
{5647}: Tyvärr är Heponiemi fullständigt osynlig, längesedan jag såg en sådan hajpad spelare vara så galet svag. Modos spel är inte bra, men heller inte helt urdåligt, det finns potential och en liten tanke, men Västervik har varit närmast att spräcka målnollan
Stone Harh: Vi lyckas inte skapa en enda målchans på en hel period, hemma mot Västervik??? Ska man skratta, eller gråta?? Hepponiemi kan dom skicka på första bästa färja hemåt, ihop med Nieminen, jag betalar deras biljetter ur egen ficka men gör det nu!!!
Det är så dåligt att man gråter invärtes...
Nu ska man också beakta att vi, i princip, bara spelat hemmamatcher. Hur ska det se ut när vi tvingas spela mängder med matcher borta??
Vi är närmre kval mot Div 1, än en plats emot finrummet, den saken är klar redan nu!
Problemet offensivt är ju att man inte tävlar ordentligt. Har en spelare pucken vid sargen så är han ofta ensam mot 2-3 motståndare. Svårt att behålla den då. Måste hjälpa varandra
{5647}: känner det med. Undra varför han peta bort aagaard från centerplatsen. Kul att han våga lite olika men vettefan i vissa situationer. Kanske lite pressad. Bara vi inte går tbx till ruta ett efter denna match. Får gärna släppa för sveningsson idag för mig. Låt han trycka in en nu i andra😀