1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505314 inlägg · 4102 ämnen

MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27

1471230 · » Till forumet

Sv: MoDo - Västra Frölunda 2012-02-27

joergenjonsson:Man undrar hur mångam öl du har bankar i dej,så  här dumt kan man inte uttrycka sej och var vid normala sunda vätskor?

Har du möjligen hört talas om en viss Peter Forsberg,född och uppfostrad i Ö-vik och Modo? Inga fler kommentarer till "dummdryga" joergenjonsson.

Dä va dans borti vägen på lördagskvällen,dä va tjo de va tjim de va in´t Färjesta som fick däng av Modo............................

Kommentera

yngwie: vesku. Som vanligt kommer jag bara ihåg namnet, men inte ansiktet.
Kommentera

Salle:

Nieminen:

Haha vesku var det ja, tack. Undra vad han gör nuförtiden.

Kommentera

Salle: Jaså? Ja, inte av den anledningen yngwie nämner i så fall.  Men nu har jag i alla fall personer att misstänka.

Vovvov!

Redigerad kommentar

Kommentera

joergenjonsson:

Moroten är skåning och Looben är Gotlänning. Har ni fostrat nått eget av värde tro? Det ska va hajksnubben då.

Kommentera

yngwie: Vesku antar jag du syftar på.
Kommentera

yngwie: Jag vet vem du menar men kommer ej på namnet.

NuMo: du var ju på han som en röd örn ibland när du var moderator.
Kommentera

yngwie: Ja, det gör jag också. Men just den jeppen kommer jag inte ihåg. ;o)
Kommentera

NuMo:

Haha, forntid, ungdomens glada dagar.

Nu tänker jag på en som var inne på officiella forumet när det fanns, han var FBK:are.

Kommentera

Dream Team: Sorry, Det är förborgat för dig, inte för att ingen säger något, utan för att du inte klarar av att tolka det jag säger. Men å andra sidan så måste man ju inte ha snytan i varenda konservburk heller.
Kommentera

yngwie:Hmmm? Jag vet att det var en malmöit som var inne och låtsades vara jag i färjestads forum. Men han blev avslöjad. Men nu snackar vi forntid.
Kommentera

NuMo:

Men herregud, jag börjar tro att det är den där Värmlänningen som var inne och busade på modoforumet för några år sedan. Fegt att fejknicka juuuu! Vad hette den lirarn?

Kommentera

NuMo: Vi håller på att notera den sämsta poängnivån någonsin i elitserien (med 55 matcher). Vi är sämst, helt enkelt. Det spel vi presterat under hela säsongen, senast igår, beskriver mycket väl hur jävligt vi ligger till. 
När t.o.m de som alltid stöttat laget och aldrig vägrat ge upp börjar göra just det så vill du få det till att vi är experter på att klara av det. Det är bara för mig en gåta vad som kan få dig att anse det.
Kommentera

joergenjonsson:Haha! Jag var faktiskt tvingad att gå in i din pres och se om du var över fjorton år. Inget tyder på det. Grattis på femtonårsdagen, i förskott.

Redigerad kommentar

Kommentera

joergenjonsson: Vi behöver inte slå ihop. Ni skall ju spela i en europaliga eller nått.
Kommentera

Minns ni när vi busade med er under slutspelet lockout säsongen och våran buskille Chara lekte med er lille Hinote?

Kommentera

joergenjonsson: Det räcker med att du har slagit ihop ditt namn.
Kommentera

NuMo:

Förresten - varför har ingen föreslagit att slå samman Modo, Timrå, Sundsvall, Björklöven och Husum - då kanske ni skulle kunna vinna en och annan match mot oss (förutsatt att vi är bakfulla och mätta på att vinna).

Nämen allvarligt, varför inte slå samman ovannämnda lag?

Kommentera

Dream Team: OM det känns onödigt, varför reflekterar du då. Ingen tvingar dig.
Kommentera

Lumber Jack: Nej, det är ju det jag menar. Jag såg Loob när han spelade för Karlskrona. Men det var ju före U 137. Det här heller inte hemma i den här tråden.
Kommentera

NuMo: Tiden dessförinnan tycker jag bara känns onödig att reflektera över. Om det nu är vad du gör vill säga.
Vi har varit kvalseriemässiga ända sedan i höstas. Här och nu så håller vi allsvensk klass, som bäst. Men du har förstås rätt att ha vilken bild du vill av statusen på Timrå.
Kommentera

joergenjonsson: Adjusted stats är smidigt om man vill plock fram vilken spelare som varit vassast när man jämför rekord. Markus Näslund får under sin bästa säsong 55 mål och 62 assist. Håkan Loob 42 mål och 47 assist. Fina siffror för Looben, men det är ju inget snack om vem som var bäst.

http://www.hockey-reference.com/players/n/nasluma02.html

www.hockey-reference.com/players/l/loobha01.html

Redigerad kommentar

Kommentera

Frisco:

Tyckte väl det, han borde ju spelat i Visby Gute.

Kommentera

Frisco: Han har väl aldrig spelat med Frölunda och allra minst ikväll.
Kommentera

joergenjonsson: Din pseudojämförelse är helt ointressant för oss. Det finns ingen logik som för oss till den debatten. Just av den anledningen fattar jag inte varför vi skall prata om det. Låt Loob göra mål på artonhundratalet i elitserien. Det är honom väl unt.
Kommentera

joergenjonsson: Loob är ju från Gotland.
Kommentera

joergenjonsson: När Näslund gjorde 48 mål var det under den tidsperioden då de gjordes minst mål i NHL:s historia. Betydligt mer imponerande än Loobs säsong.
Kommentera

Dream Team: "Det minsta posivitism angående Timrå i timrås gb."

Skämtar du med mig?  Vad har de sista månaderna med saken att göra. Ingen annan än du talar om dem, men du frågar om mitt inlägg.

Ungefär som att kommentera timrås usla ekonomi, med att statens hundskola har bra ekonomi med sina tikar nuförtiden.

Kommentera

Wayne Gresky: Jaja, men ge mig åtminstone att han var en bättre målskytt? Eller tycker du han sög?
Kommentera

joergenjonsson: Om det är mål som räknas så är ju handbollspelare mycket bättre än hockeyspelare. Så varför sitter vi här och fjantar oss om de här amatörerna när vi kan snacka LUGI och GUIF?
Kommentera

NuMo: Jag greppar efter halmstrån, jag vet. Nej, jag lägger inga ord alls i din mun. I mina mer än tafatta försök till tolkning av din analys om läget så undar jag bara var nånstans det har gått att utläsa den minsta positivism angående något rörande Timrå IK i vår bok? Ja, med undantag för Jeremy Boyce-Rotevall och Max Friberg då, förstås. Och det är väl först "de senaste månaderna" som verkligheten gått upp för oss hur illa det verkligen är ställt. Före det så andades det iaf en strimma av tro på något i det här laget.
Kommentera

joergenjonsson: Bra försök. På vilken plats kom Loob som bäst i NHL:s poängliga?
Kommentera

NuMo:

Jamen, bemöt gärna mitt argument - var Loob bättre än Foppa och Näslund? Han gjorde ju fler mål och det är väl ändå målen som räknas? 

Kommentera

joergenjonsson: Sälj Färjestad till Norge. De kan få det för en euro.
Kommentera

Sawchuk:

Såg du inte hur han gång på gång misslyckades med att spela ut pucken ur egen zon? Det är ju inte slump att hans kedja är inne ungefär 3 minuter åt gången.

Kommentera

Wayne Gresky: Jag håller inte med om Ritola. Han är ju helt dominerande. han får ju inte ut något nyttigt av det bara.

Där har vi kapital, outnyttjat, av bara den.

Kommentera

Poffa:

Grattis till vinsten! Kan dock konstatera att Färjestad vinner guld i år igen. Anledningen stavas kultur - Färjestad har en vinnarkultur med rötter i den nuvarande ledningen. Jämför gärna Loob med Näslund - vilket egentligen säger allt.

Håkan Loob har gjort fler mål än Markus Näslund under en säsong i NHL! Ingen Modoit har gjort fler mål än Looben! Slutsats - Håkan Loob är sveriges bästa forward genom tiderna. Näslund/Foppa är bra - Loob bättre! Modo är bra - Färjestad bättre!

Kommentera

Poffa: Byström har inte imponerat i sin elitseriecomeback, men med tanke på hur värdelösa Ritola och Svensson varit på sistone så är det helt ok med en kille som kliver in där och hjälper kedjan att spela 0-0. Schremps kedja får stå för offensiven istället.

Jag tror att Kalus inträde hjälpt Hedman att få spela sitt spel. Kalus gnuggar ofta fast motståndarna direkt med sin skridskoåkning och då kan Hedman komma till i duellerna. Tidigare under säsongen har Hedman mest fått ägna sig åt att tackla när pucken redan varit på väg ut ur anfallszonen.

Kommentera

Och innan någon missförstår mig, jag tycker inte Byström är redo för en plats. Westin och Hari är båda bättre. Jag svarade bara på skillanden mellan Byström och Samuelsson Jr.
Kommentera

Sawchuk: Byström har bara fått två matcher och har långt ifrån mest speltid av alla forwards. Han tar dessutom inte 100-sekunders byten.

Det är nog en del av de stora skillnaderna.

Kommentera

Sawchuk: Säger inte att Byström gjorde bort sig. Bättre i egen zon än Hari, men i anfall upplever jag det som att det tar lite stopp. Dock ska han ju ha att Ritola nog inte är helt lätt å spela med. Tycker dock Hari är en bättre hockey spelare. Som dessutom garanterat ska va kvar nästa säsong.
Kommentera

Sawchuk: Håller med. Tycker Hedman ryckt upp sig på slutet. Möjligen på grund av den hårda konkurrensen som Kalus inträde innebar, men han ser ut att passa bra ihop med Kalus och Andersson.

Blir tufft att sära på dem när Hari/Axelsson blir spelklara.
Kommentera

Sawchuk:

Vad jag minns tycktes det jävligt mycket och betydligt värre saker om Samuelsson JR här på forumet, vad är skillnaden med Byström?

Kommentera

Dream Team: Ok. Jag tänker inte gå i polemik om det med dig. Det är noterat. Du är nyfiken.

Sen så förstår jag inte vart jag har sagt något om de senaste månaderna. Något du stoppar i min mun?

Kommentera

Bad_Brett:

Vi har lite olika åsikter om Hedman just nu då, tycker han varit bedrövlig tidigare men dom två senaste matcherna då han spelat med Kalus och Andersson har dom jobbat otroligt hårt och ofta lämnat över i anfallszonen. Flera gånger efter motståndarna slagit icing vilket har inneburit att vår förstaline fått möta trötta killar.

Kommentera

NuMo: Nej, det är du förstås inte. Jag var enbart lite nyfiken var nånstans den positivismen har skådats i vår bok de senaste månaderna som du tycker dig sett.
Kommentera

spud: Såg han spela flertalet matcher ifjol också:-)
Sen sågar jag väl inte han direkt?
Andra frågan är ju hur många matcher jag måste vänta innan jag får ha en åsikt om honom? 15? Många har åsikter om possler, men är det mer ok än om byström?

Tycker du är lite fjantig ja. Det är ingen gravid prinsessa vi snackar om utan en hockey spelare som jag säger inte faller mig i smaken.
Och jag är långt ifrån expert, anser bara att jag får uttrycka mig på ett forum:-) Tror inte han bryr sig ett skit om vad jag säger.

Kfopp så styr prislappen, att hitta en skickligare spelare som kämpar lika mkt är inte omöjligt. Lika billigt är ju en annan femma.
Kommentera

Dream Team: Jag är inte för fem öre svaret dig skyldig.
Kommentera

NuMo: Nähä, så varifrån drar du de slutsatserna mer exakt då?
Kommentera

1471230 · »