Salle:
Nieminen:
Haha vesku var det ja, tack. Undra vad han gör nuförtiden.
Salle: Jaså? Ja, inte av den anledningen yngwie nämner i så fall. Men nu har jag i alla fall personer att misstänka.
Vovvov!
Redigerad kommentar
joergenjonsson:
Moroten är skåning och Looben är Gotlänning. Har ni fostrat nått eget av värde tro? Det ska va hajksnubben då.
NuMo:
Haha, forntid, ungdomens glada dagar.
Nu tänker jag på en som var inne på officiella forumet när det fanns, han var FBK:are.
NuMo:
Men herregud, jag börjar tro att det är den där Värmlänningen som var inne och busade på modoforumet för några år sedan. Fegt att fejknicka juuuu! Vad hette den lirarn?
Redigerad kommentar
Minns ni när vi busade med er under slutspelet lockout säsongen och våran buskille Chara lekte med er lille Hinote?
Förresten - varför har ingen föreslagit att slå samman Modo, Timrå, Sundsvall, Björklöven och Husum - då kanske ni skulle kunna vinna en och annan match mot oss (förutsatt att vi är bakfulla och mätta på att vinna).
Nämen allvarligt, varför inte slå samman ovannämnda lag?
joergenjonsson: Adjusted stats är smidigt om man vill plock fram vilken spelare som varit vassast när man jämför rekord. Markus Näslund får under sin bästa säsong 55 mål och 62 assist. Håkan Loob 42 mål och 47 assist. Fina siffror för Looben, men det är ju inget snack om vem som var bäst.
http://www.hockey-reference.com/players/n/nasluma02.html
www.hockey-reference.com/players/l/loobha01.html
Redigerad kommentar
Frisco:
Tyckte väl det, han borde ju spelat i Visby Gute.
Dream Team: "Det minsta posivitism angående Timrå i timrås gb."
Skämtar du med mig? Vad har de sista månaderna med saken att göra. Ingen annan än du talar om dem, men du frågar om mitt inlägg.
Ungefär som att kommentera timrås usla ekonomi, med att statens hundskola har bra ekonomi med sina tikar nuförtiden.
NuMo:
Jamen, bemöt gärna mitt argument - var Loob bättre än Foppa och Näslund? Han gjorde ju fler mål och det är väl ändå målen som räknas?
Sawchuk:
Såg du inte hur han gång på gång misslyckades med att spela ut pucken ur egen zon? Det är ju inte slump att hans kedja är inne ungefär 3 minuter åt gången.
Wayne Gresky: Jag håller inte med om Ritola. Han är ju helt dominerande. han får ju inte ut något nyttigt av det bara.
Där har vi kapital, outnyttjat, av bara den.
Poffa:
Grattis till vinsten! Kan dock konstatera att Färjestad vinner guld i år igen. Anledningen stavas kultur - Färjestad har en vinnarkultur med rötter i den nuvarande ledningen. Jämför gärna Loob med Näslund - vilket egentligen säger allt.
Håkan Loob har gjort fler mål än Markus Näslund under en säsong i NHL! Ingen Modoit har gjort fler mål än Looben! Slutsats - Håkan Loob är sveriges bästa forward genom tiderna. Näslund/Foppa är bra - Loob bättre! Modo är bra - Färjestad bättre!
Poffa: Byström har inte imponerat i sin elitseriecomeback, men med tanke på hur värdelösa Ritola och Svensson varit på sistone så är det helt ok med en kille som kliver in där och hjälper kedjan att spela 0-0. Schremps kedja får stå för offensiven istället.
Jag tror att Kalus inträde hjälpt Hedman att få spela sitt spel. Kalus gnuggar ofta fast motståndarna direkt med sin skridskoåkning och då kan Hedman komma till i duellerna. Tidigare under säsongen har Hedman mest fått ägna sig åt att tackla när pucken redan varit på väg ut ur anfallszonen.
Sawchuk: Byström har bara fått två matcher och har långt ifrån mest speltid av alla forwards. Han tar dessutom inte 100-sekunders byten.
Det är nog en del av de stora skillnaderna.
Sawchuk:
Vad jag minns tycktes det jävligt mycket och betydligt värre saker om Samuelsson JR här på forumet, vad är skillnaden med Byström?
Dream Team: Ok. Jag tänker inte gå i polemik om det med dig. Det är noterat. Du är nyfiken.
Sen så förstår jag inte vart jag har sagt något om de senaste månaderna. Något du stoppar i min mun?
Bad_Brett:
Vi har lite olika åsikter om Hedman just nu då, tycker han varit bedrövlig tidigare men dom två senaste matcherna då han spelat med Kalus och Andersson har dom jobbat otroligt hårt och ofta lämnat över i anfallszonen. Flera gånger efter motståndarna slagit icing vilket har inneburit att vår förstaline fått möta trötta killar.
joergenjonsson:Man undrar hur mångam öl du har bankar i dej,så här dumt kan man inte uttrycka sej och var vid normala sunda vätskor?
Har du möjligen hört talas om en viss Peter Forsberg,född och uppfostrad i Ö-vik och Modo? Inga fler kommentarer till "dummdryga" joergenjonsson.
Dä va dans borti vägen på lördagskvällen,dä va tjo de va tjim de va in´t Färjesta som fick däng av Modo............................