1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506734 inlägg · 4189 ämnen
« · 1661251 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - Växjö 15-02-12
tjern:haha aa.

modomille: SUPERDUON!

tjern: Hoppas du inte missade det andra.

04:59 2-0 (EQ) MODO 11. Önerud, Simon (12)
13. Nordgren, Niklas
Pos. Part.: 11 , 13 , 30
Neg. Part.: 41
01:17 1-0 (EQ) MODO 72. Haataja, Juha-Pekka (1)
23. Nättinen, Joonas
70. Smolenak, Radek
Pos. Part.: 23 , 30 , 70 , 72
Neg. Part.: 41

NuMo:viktigast för suppotrarna kanske ;) jaa önerud!

modomille: Haha vafan, missade första målet igen.

Ojojoj!

Redigerad kommentar

modomille:

Haha!

"jaa viktigt för modo men ännu viktigare för haataja."

- Men ändå viktigast för Modo. ;)

modomille:

Det är inte nordgren som går med Påhlsson och Hossa, utan det är Kempe istället. Dom ställer inte upp som på swehockey.

S-vikaren:jaa viktigt för modo men ännu viktigare för haataja.

modomille: Har inte möjlighet att se dagens match, så lämnar över den värsta nervosititen åt er för kvällen. Får nervöst kolla in på matchreferatet då och då istället.

Finnsnajper.

modomille:

Skön start! Rätt spelare som fick göra det också!

Referee(s) Linus Öhlund, Tobias Björk
Linesmen Anders Ahlström, Tomas Ahlström

MODO Hockey (Red)

Head Coach:  Johnsson, Per-Erik Assistant Coach:  Gradin, Henrik

Goalies
30. Ullmark, Linus
37. Reideborn, Adam

1st Line  
5. Ahnelöv, Jonas
38. Torp, Nichlas

13. Nordgren, Niklas
26. Påhlsson, Samuel
81. Hossa, Marcel

2nd Line  
41. Hedman, Oscar
3. Lehtivuori, Joonas

10. Skröder, Per-Åge
17. Flanagan, Kyle
31. Possler, Gustav

3rd Line  
57. Djuse, Emil
77. Roche, Travis

62. Hari, Janos
11. Önerud, Simon
51. Kempe, Adrian

4th Line  
29. Persson, Dennis

70. Smolenak, Radek
23. Nättinen, Joonas
72. Haataja, Juha-Pekka

Extra Players
27. Öberg, Peter  (RW)
:

AntonB:jo det gör perra,dom sätter in hossa med dom  för att dom ska ha två bra offensiva kedjor.

Redigerad kommentar

Sv: Gammal klassiker

hockeyklassiker: Den där har jag letat länge. Snyggt jobbat!

Björn skrev en mycket bra text om den matchen.

Modo - Växjö 15-02-12
Han sätter väl inte Hossa med Nordgren och Påhlsson?!!!

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Ben Perrault: Var är du? Dags att skapa Matchtråd = VINNARTRÅD nu va?

Sv: Gammal klassiker

hockeyklassiker: I Förlängningen avgör Foppa på pass av Lars Jansson. Mannen som aldrig slog ett crosspass, utan bara raka uppspel längs sargen.

Skämt åsido borde man väl kunna gräva fram den matchrapporten på något sätt.

Gammal klassiker

Hittade ett gammalt band från SM-final 2 från -94 så jag laddade upp det.

www.youtube.com/watch?v=Y7dSkdP2688

Enjoy!

PS. Hjälp mig med tidsangivelser när det blir mål, vem som gör det osv så sätter jag in det löpande i informationsrutan.

Sv: Silly season
Jaha Enroth till Dallas. Ullmark får en rejäl chans att slåss om en plats nästa säsong då.
Men Reideborn har visat att han är en riktigt kapabel SHL målvakt. Kan han även ta ett steg till så är han ju en riktig topp målvakt.
På junis sidan har vi ju väldigt lovande killar också så. :-)

Lindbäck som gick andra vägen verkar ju tyvärr under isen nu för tiden. Han borde nog komma hem en vända egentligen.

Amitiel:haha skellefteå bjuder väl på den finaste snusen som finns om han väljer dom.

Monno:

Vaddå Hossa verkar ju så glad över att det är så lätt få tag i snus här i Sverige och att det finns överallt så han stannar nog :)

Monno: Självklart får man diskutera olika scenarion, det anser jag både vara nyktert och visar på att man har ett brett synsätt. Dock orkar jag inte ens fundera på HA...

AntonB: Hossa tror jag kort och gott att vi inte har råd med över en hel säsong... Ska vara att han blir galet kär i staden isf. 
Ahnelöv borde vilja tjäna feta pengar i KHL eller Schweiz. Satsar en tjuga på att han delar klubb med Dicken nästa år.
Önerud är ju enligt många redan förlorad. Gissningsvis betalar HV mer cash än han är värd också isf. Så det känns svårmotiverat. Trist i vilket fall.

Bryta med Öberg borde vara fullt rimligt. Det bör inte vara allt för dyrt, många HA klubbar vill nog gärna ha honom i laget också. Varför inte Löven?

ULTIMAVICI: Givetvis ska vi det. Men att köra ner huvudet i sanden och ignorera ett möjligt scenario är bara dumt.

Spelarna ska såklart bara ha ett enda fokus, frammåt uppåt. Om det så är i SHL lr kvalspel.

Men Charlotte jobbar på två budgetar, och jag hoppas även att Svarten jobbar på det. Än om han såklart måste utgå från SHL spel till att börja med. Charlotte har ju lättare att kolla åt båda håll på så vis.

Men att inte kunna disskutera aktuella spelare, framförallt i befintlig trupp vid olika scenarion är ju bara löjligt. 

Tolka mig rätt, jag är i regel löjligt naiv vad gäller Modo och kommer fram tills det är teoretiskt kört hoppas och tro på att vi kravlar oss över strecket. Men bara för det så måste man ju kunna disskutera en eventuell framtid då det går på tok.
Jag tillhör skaran som inte tror vi går i konken, helt enkelt för att kommunledningen gillar Modo så mkt... (Kanske lite väl mkt till och med) Till och med på högra flanken, än om dom gärna sågar beslut när dom tas.

Av de spelare som sitter på utgående kontrakt så vill jag se förlängt kontrakt med Ahnelöv, Hari, Nättinen, Önerud och Hossa. Resten bör vi helt klart fimpa. Ahnelöv, Hossa och eventuellt Önerud kanske blir svåra. Dennis Perssons option på ytterligare ett år ska absolut inte utnyttjas. Fruktansvärt usel spelare. Sen är det synd att Öberg sitter på kontrakt då även han borde försvinna från truppen. Utöver det är jag rätt nöjd med att ha de spelare som sitter på kontrakt även nästa år. Det blir fortsatt spel i SHL..

Monno: Prata inte om HA, får fan magsår.. Dessutom ska vi titta uppåt och frammåt så länge vi har chansen.

Vad gäller spelare till nästa säsong så har jag funderat lite kring två saker.

Vid spel i SHL, Joonas Nättinen, hur ska man göra med honom? Riktigt dålig inledning, men kollade nu och sen jul (26/12) så är hans statistik följande: 15M 9p +5. Och det plus att han faktiskt verkligen spelar bättre gör att till rätt peng (alltså relativt billig ändå) så tycker jag nog han kan få vara kvar. Han gör det ändå bra i BP också. Frågan är ju om han verkligen duger som 2a Center och om han inte kan vara för dyr som 3dje? Gissar på att om Påhlsson går ner i lön lär an väl centra en 3dje lina på pappret.

Vid spel i HA, Kyle Flanagan, killen gör mkt konstiga avvägningar och spelar väldigt nätt ibland. Men om han nu kan fortsätta vara väldigt billig (som JFK påstår han är) så känns han ändå som en vettig spelare i Allsvenskan, framförallt om han en skadefri försäsong och kan lämna hjärnskakningen bakom sig.

Eller? Är det bara jag?

Vi verkar ju ha förbenat svårt att värva Centrar, så finns det någon vi faktiskt kan behålla kanske det inte är en dum idé.

Sv: os hockey finalen 1994-02-27 eurosport

evert1978:

Det finns ju att få tag på Eurosport engelsk via youtube i allafall, om det skulle vara något.

Sv: Modo-DIF 15-02-10
Sawchuk:öberg är slut vill inte att dom förlänger med han tycker att dom borde ge christofer bengtsson en ärlig chans nu.

J F K: Ähh, Löven håller ju på Modo. ;)

Är ju helt gäng gamla modoiter. Fasiken såg ju nu att dom till å med har Peter Hirsch som målvaktstränare!

modomille:

Starkt av Peter Öberg att ha gjort lika många poäng som Marcel Hossa...

zigge: vi måste vinna mot växjö så är det.

zigge: När var förra gången vi var sämre än motståndarna, men ändå vann? LHC hemma då Ullmark höll nollan, men förutom det har det varit tunnsått med sådant. Man får vara glada för den biten då det kan vara viktigt till slut.

Tänk om vi skulle få Löven i ett kval. Ursch...

J F K:SKÖÖÖÖNT med en Seger! Men nu 2 svåra matcher, ja en rent omöjlig, sAIK borta? Så nu kan LIF & BIF segla ifrån igen...skit!

Gunnar Soderholtz: Nättinen satt ett mot Leksand i mellandagarna, tror det är det senaste.

http://shl.se/shl-arena/39042/live/

Redigerad kommentar

Gunnar Soderholtz: har för mig att det var mot brynäs då vi värvade brashear och det var ju ett tag sen slutet på november tror jag.

tjern:

Allvarligt, när gjorde vi senast mål i pp?

Någon som vet, kommer håg??

J F K: "Hockeystaden" går ju bara på hockey när det är rn jippomatch på försäsongen. Att dom sen som dominanter har sämre publiksnitt än jumbon som dessutom ligger i en mindre stad missar ofta t.ex tidningarna.

Bad_Brett: 5/3 räcker gott och väl för att skapa bra med lägen, 3 manna boxar tenderar att sjunka in mot målvakten så det finns gott om ytor att slå öppnande passningar.

spud: De har säkert tränat fem mot tre, men inte sex mot tre. Då är det inte helt säkert att ytterligare en spelare gör så stor skillnad.

Saik vek tillbaka sig, trots att man fick ett matchstraff. Makalöst med en publiksiffra på 4200 efter ett uppehåll, i serieledning och mot ett klassiskt lag som Brynäs.

Bad_Brett: De hade kunnat ha 2 pers framför mål hela tiden. Visst är det större skillnad på 5-4 kontra 6-4 men ändå hade jag hellre haft 2 pers på mål, 2 på sidan och 2 backar för att kunna mata skott mot helskymd målvakt. Nu hade det ju inte hjälpt så mycket då backarna siktade på plexit.

ULTIMAVICI:

Visst svårt att kritisera en målvakt som bara släpper in ett mål. Men jag tycker ändå inte att Ullmark var helt suverän idag, han fick ganska mycket hjälp av att DIF hade kasst skytte. Tycker att han släpper för mycket returer för att det ska klassas som en kanonmatch och kännas tryggt. Tänker speciellt på den värdelösa returen som gick rakt ut till Lauritzen som hade öppet mål men sköt över. Men visst han är betydligt bättre än tidigt på säsongen, men långt ifrån fjolårsformen.

spud: 6 mot 3 anses av många inte vara en så stor fördel.

Oj så jävla förbannad jag hade varit på Säcken om jag var Djurgårdare.. Fattar verkligen inte varför han inte tog chansen för att spela 6-3, vad hade han att förlora?

Amitiel: Nu ska jag byta kanal och heja på... Heja på.... detta är svårt att säga... heja på SAIK

Amitiel: Skulle det bli sämre?

Amitiel:

Skönt att Skellefteå viker ner sig. Annars hade jag nästan börjat hoppas.

EDIT: ...och där gjorde de mål. 

Redigerad kommentar

Blake:
Ja för det skulle ju verkligen bli bättre.

Hur vann vi det här!?? Sparka alla i laget, behåll enbart Hossa med en jättelön - lyft upp hela J20. 

Rytter: Ullmark is back!

« · 1661251 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB