J F K:
Torp blev enligt min mening bättre och bättre i spelet under säsongen i fjol.
Med lite tur så händer det i år igen.
Såg att Flanagan var tvungen att uppsöka sjukhuset med en befarad ryggskada efter boardingen i första. Hoppas inte det är allvarligt, pallar inte att vi ska tappa vår bästa och kreativaste center.
Tur det många dagar till nästa match, får hoppas att han och Torp blir spelklara för vi behöver verkligen dom nu.
mk:
Jag har inte sett ett enda klagomål på domaren den här matchen så jag upprepar det jag skrev nedan.
Vi modoiter är ärliga: När Modo är dåliga så säger vi det. När Brynäs är dåliga så säger vi det.
J F K: hahaha "Smart av Växjö att låta modo försöka föra spelet"...
J F K vem gav dig mandat till dessa initialer, sj förknippar jag dem med en fungerande hjärna, du verkar mest vara en hemmablind nörd som vill briljera o mästra icke modoiter...
var ngnstans förde modo spelet i em...var???
J F K:
Du får det att låta som att inställning endast är viljan att vinna. Det anser inte jag, med inställning menar jag hur man tänker inför sitt byte, att man ger sig fan på att ta det extra skäret som behövs, inställningen till att gå in i närkamper och ge sig fan på att man är större och starkare än motståndarna.
Idag känns det som att det främst var huvudet som inte var med på flertalet spelare och då blir det skit av allt. Vi har ju producerat ungefär som förväntat i inledningen och spelat bra hockey periodvis. Så jag tror inte att problemet är att spelarna går och tänker för mycket, som det ofta blir när det går tungt en längre period, eller när man har en rejäl måltorka.
NuMo:
Vi saknar nog Påhlsson och Torp mer än vad vi tror. Spelare som inte noterar poäng, men är otroligt viktiga för inställningen och balansen i laget.
Någon som vet hur illa det är med Torp? När är han tillbaka?
Hoppas bara att Flanagan inte är rejält skadad, skulle vara hårt att tappa vår mest kreativa center.
Rytter:
Själv tror jag inte ens världens bästa målvakt räddat oss idag.
I böjan av matchen så trodde jag ju att det var Växjös "fälla" som gjorde laget handlingsförlamat. Men ju längre matchen gått så set man ju att det itne finns några ben.
Blodbrist, "fest igår", inget hjärta, mjölksyra, hängande axlar, nedtränade.
Ja, det går ju att stapla på där. Vi hänger ju inte med och vi skulle ha förlorat stort mot oss själva om vi mött oss i vissa andra matcher tidigare under säsongen.
Dessutom. Påhlsson var kvällens bästa spelare i Modo.
Redigerad kommentar
Monno:
Jo det kunde man ju veta innan. Hade lika gärna kunnat vara ett sätt att få honom att komma upp till förra årets nivå ifall laget bestämt sig för att spela hockey och han hade fått spela en matchavgörande roll.
Det är inte valet av målvakt som är fel idag, har inga problem att man ger Ullmark matchen. Det är inställningen hos varenda utespelare som är på isen idag det är fel på, såhär får det absolut inte se ut på hemmaplan.
J F K:
Reiderborn har varit bättre än så länge, Ullmarks kapacitet högre. Tycker det var rätt att ge Ullmark chansen idag efter förlusten senast.
Du var väl själv en av dom som tyckte att Reideborn gjorde en tavla senast? När vi inte vann känns det ok att ge matchen till Ullmark.
Monno:
JAg tycker den var billig, slår på bladet. Nu ska vi bränna en straff.
NuMo:
Ser enkelt ut när Växjö gör det där som kallas mål. Dump, vinn puck, spela upp på back och ta skott, peta in returen. Kanske modo ska prova det som omväxling.
J F K:
Tyvärr ser vi ut som blodgivare som nyss gett lite för mycket av den varan.
Växjö har ju gjort rätt taktiskt i alla fall. Modo kanske inte kan föra spelet på egen hand.
Än en gång gör vi lika. En spelare kommer in ensam och måste vänta in modoiter. När modoiterna sen kommer till undsättning så blir det ingen fart i det anfallspelet, den som har pucken tappar pucken billigt och de undsättande går bort sig och det skapar kontring.
Gång på gång samma sak.
4-0
Monno:
Sitter och ser VF-SAIK. Ser ut som en helt annan sport i jämförelse.
J F K:
Vi modoiter är i alla fall ärliga. När vi är dåliga, då säger vi det. När Brynäs är dåliga, då säger vi det.
J F K:
Flanagan är orättvis att bedöma han har ju utgått efter boardningen han åkte på. Inte sett han ett byte i andra.
Possler är däremot en gåta, var väl han som passade bort ett gyllende skottläge i PP:et vid 2-0. Sedan kan han gå på skott ur dåliga lägen, känns inte som han hittat rätt avvägningar än så länge.
Rytter:
Nu ska jag drömma om Lööv, Nylander och Ahnelöv. Med andra ord är allting som vanligt.
NuMo:
Kanske saknar den överbetalda Samul Påhlsson mer än vi tror.
ULTIMAVICI:
Det är upp till Modo att få till spelet igen för de redan mediokra publiksiffrorna, trots helgmaatcher kommer att bli sämre om man inte bjudet till bättre. det ser inte ens ut som att det finns någon offervilja i laget.
Bad_Brett:
Man ska fan aldrig spela så. Kanske i innebandy en söndag morgon med polarna. Droppa mellan benen utan att se vad som finns bakom mitt framför eget mål, det är fan det sjukaste jag sett.
Rytter:
Bänkning är ett måste efter en sådan grej. Man spelar inte så i en situation där ingenting fungerar.
Rytter:
Vad i helvete Roche! Har inte sett något liknande! Man får bara ass för mål som egna laget gör!
Redigerad kommentar
J F K:
Jag tolkar det som skrivfel och dålig korrekturläsning. För så kass koll kan man väl ändå inte ha.
Såg delar av matchen mellan VF - SAIK, Kabanov fick allt mindre speltid i denna match och gjorde inte något större avtryck, även schremp hade det tufft, var väl bara på straffarna man såg honom.
Blir spännande att se hur dom löser lyxproblemet ifall/när Sundqvist kommer tillbaka, är tufft att hålla alla spelare nöjda och ge dom den speltid dom är van. Hur skulle kabanov reagera om han ligger runt 10 minuter i speltid och håller till i en tredje/fjärde kedja?