Men nä inte är det Bjurös fel ändå. Man kan inte spela som en påse skit i 2 perioder och förvänta sig poäng.
Sen måste jag säga att den där jävla pausen för sarg reperation kom med sämsta möjliga timing för oss och bästa möjliga för hästen. Vi tappade allt spel där.
Rytter: Farley var bra när morsan var på plats men nu är han ju tillbaka i gamla synder. Tappar puck i fel lägen, svag i närkampsspelet, fuskar i defensiven.
Bjurö fick mycket skit för 0-1 målet (helt riktigt), men han ska fan ha cred för att vi är kvar i matchen. Har gjort några riktigt svettiga räddningar och är anledningen att vi har 1-1 trots att vi spelat som skit i 2 perioder.
{5647}: Ok, tack. Oavsett så känns det iaf som att man dömt bort ett godkänt mål. Jag var inne på att man inte får använda videokoll och att domarna isf uppfattat det som att målvakten tappat pucken pga den lilla touch han fick av er spelare i målgården. På reprisen ser det dock ut som att målvakten redan hade tappat pucken när han fick den påstådda knuffen i målgården och då ska ju målet helt klart godkännas. Aja, historia nu och 1-1 på tavlan. Rolig match att titta på, tror ni får energi av kvitteringen efter att ha varit lite i brygga innan dess och tar hem det här till slut.
{7225}: Hoppas han kan hålla uppe spelet bättre över säsongen i år. Kanske inte lika extremt som nu. Men ifjol startade han ju bra för att tappa rätt rejält sen.
Tarasov: Vi är sega och får inte upp tempo. Alla poäng är en bonus. Märkligt nog skulle vi varit i ledning med en bra domare, men det hade varit rätt orättvist.
Huge: Med enda faktan som en twitter konversation jag nyss såg är det en lokal måldomare tydligen som jag då antar kollar på video och inte bara gissar. :-) Eller ja nu undrar man ju ;-)
{7225}: För att påstå att du inte är ute efter att provocera är du fan världsmästare på att lägga sådär smygigt spydiga kommentarer som rätt så uppenbart mot vad alla Modoiter känner. (Rätt eller fel).
Du har en del att göra innan du får bort till trollstämpel. :-)
Huge: Jag tror att man använder situationsrummet även i allsvenskan. Dock är det tveksamt hur mycket de får bedöma. Tidigare fick de bara konstatera om en spelare var i målgården eller inte. De fick inte bedöma om denne störde målvakten. Det skulle förklara det annars helt obegripliga beslutet nyss.
{5647}: Modospelaren har ju närkontakt med målvakten och då ska det ju blåsas i det läget och inte bli mål. Men visst man har ju sett liknande situationer bli mål men jag kände direkt att det kommer att underkännas.
Rytter: Man blir bara förbannad när man ser reprisen. Det är solklart mål. Det är inte den minsta tvekan om att målvakten överhuvudtaget inte påverkas av spelaren i målgården. För några år sedan skulle man dömt bort det, men reglerna är ändrade sedan dess. (även om inte kräket har en aning om det).
- Hästen gör mål i slutsekunden av första - Byron får matchstraff för att han petar lite på motståndaren. - Jakobsson skrinnar iväg i god stil och gör ett kämparmål. Men blir bortdömt!
Visst var det Heier som frispelade Karlqvist med 3 min kvar? Svagt att inte få den på mål av Karlqvist.
Det är sjukt, det där precis denna typ av situation där man skulle kunna använda den regeln. Kändes som ett skolboksexempel på när man får stå i målgården.
Var det huvuddomaren som tog bort det utan att ringa eller ringde han?
Gavelo: som mot ssk, men sämre försvarsspel och mot ett bättre lag. Vi är glada över att bara ligga under med ett mål, även om det som vanligt var en rejäl tavla.
{5647}: Lite sämre nu. Karlkvists läge var ju riktigt bra. Jakobsson slår två korkade passningar i samma anfall. Spela smartare och med din skridskoåkning bör du inte passa för mycket i mittzon.
{5647}: Ja, man ju undra. Känns helt annorlunda. PP är väl det som kan rädda oss.
Annars är det jobbigt att Hästen spelar med Mattias Kalin och Rowley. Man tänker ju bara på Mattias Karlin och Rauli Raitanen.
Det känns som att Raitanen och Tommy Kiviaho var MoDos första importerade breddspelare. Före dem var utlänningarna klasspelare (Hostak, Timo, Horava, Arbelius, Narvanmaa, Tuohimaa, Hjerpe). Med undantag för Ari Salo då.