1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505700 inlägg · 4102 ämnen

Modo - Vita Hästen 7/10

« · 1766031 · » Till forumet

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
Monno: Han bär ju bara så upp där så täcker han alla vinklar...
Kommentera

Webmaster:
Tråkigt men man kan inte spela dåligt o vinna hur många matcher som helst....bara o jobba på.
Kommentera

hk: Haha ja det är ju förjävligt.

Men nä inte är det Bjurös fel ändå. Man kan inte spela som en påse skit i 2 perioder och förvänta sig poäng.

Sen måste jag säga att den där jävla pausen för sarg reperation kom med sämsta möjliga timing för oss och bästa möjliga för hästen. Vi tappade allt spel där.
Kommentera

Monno:

Men nu tycker jag nästan att det var Loumas mål, spelade vekt och nonchalant där. Han ska inte få komma till avslut när Louma har markeringen.

Tycker inte man ska förlänga med Louma, han lär kosta en hel del och tycker att han blir bara sämre och sämre och slarvar mer och mer.
Kommentera

Carl Lejonkräk: dåligt ingripande igen av Bjurö.

Synd att att fullständigt obegripligt beslut av domarna rånar oss på poäng.

Nu får de göra något åt domarstandandarden. Såhär avgörande roll får de helt enkelt inte spela.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 2-1
Kommentera

Monno: Bjurö bra förutom första, och en sista backhand i krysset som avslutning.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men vad är det med dessa backhands på Bjurö?
Kommentera

Rytter: Farley var bra när morsan var på plats men nu är han ju tillbaka i gamla synder. Tappar puck i fel lägen, svag i närkampsspelet, fuskar i defensiven.
Kommentera

J F K:

Bjurö fick mycket skit för 0-1 målet (helt riktigt), men han ska fan ha cred för att vi är kvar i matchen. Har gjort några riktigt svettiga räddningar och är anledningen att vi har 1-1 trots att vi spelat som skit i 2 perioder.
Kommentera

Monno: 1-0 var en miss. Men annars måste man ge Bjurö att han gjort en riktigt bra match.
Kommentera

J F K: Ok, tack. Oavsett så känns det iaf som att man dömt bort ett godkänt mål.
Jag var inne på att man inte får använda videokoll och att domarna isf uppfattat det som att målvakten tappat pucken pga den lilla touch han fick av er spelare i målgården. På reprisen ser det dock ut som att målvakten redan hade tappat pucken när han fick den påstådda knuffen i målgården och då ska ju målet helt klart godkännas.
Aja, historia nu och 1-1 på tavlan. Rolig match att titta på, tror ni får energi av kvitteringen efter att ha varit lite i brygga innan dess och tar hem det här till slut.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hoppas han kan hålla uppe spelet bättre över säsongen i år. Kanske inte lika extremt som nu. Men ifjol startade han ju bra för att tappa rätt rejält sen.
Kommentera

Tarasov: Vi är sega och får inte upp tempo. Alla poäng är en bonus. Märkligt nog skulle vi varit i ledning med en bra domare, men det hade varit rätt orättvist.
Kommentera

HC Vita Hästen - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Monno:Karla är stekhet
Kommentera

Monno: Karla din poängmaskin!!
Förstod nog inte hur viktig den förlängningen var inför säsongen...
Kommentera

Tarasov:
Haha så gör de mål;)
Kommentera

J F K:
Känns ändå som vi skall vara nöjda med 1 mål bakåt hittills, har iofs bara sett en perre. Men vi kommer inte "upp" riktigt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: "Vi" syftar du på ni som håller på Brynäs då?
Kommentera

J F K: Skit samma, nu släpper vi det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: kan du använda ögonen och titta nästa gång och inte bara tolka situationen?
Rundqvist är långt ifrån målvakten när denne skulle rädda.

Jag var tveksam till målet i Umeå där jag tyckte att domarna kunde dömt bort det,men här tycker jag att det är oerhört solklart mål.
Kommentera

Huge: Med enda faktan som en twitter konversation jag nyss såg är det en lokal måldomare tydligen som jag då antar kollar på video och inte bara gissar. :-)
Eller ja nu undrar man ju ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Rundqvist står 2dm på sidan om målvakten. Hur menar du att de har närkontakt?
Kommentera

J F K: Som jag tolkar situationen så kör modospelaren in i målvakten som tappar pucken som sedan så småningom går in i mål.
Kommentera

Carl Lejonkräk: För att påstå att du inte är ute efter att provocera är du fan världsmästare på att lägga sådär smygigt spydiga kommentarer som rätt så uppenbart mot vad alla Modoiter känner. (Rätt eller fel).

Du har en del att göra innan du får bort till trollstämpel. :-)
Kommentera

Huge: Jag tror att man använder situationsrummet även i allsvenskan. Dock är det tveksamt hur mycket de får bedöma. Tidigare fick de bara konstatera om en spelare var i målgården eller inte. De fick inte bedöma om denne störde målvakten. Det skulle förklara det annars helt obegripliga beslutet nyss.
Kommentera

J F K: Domarna?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, vad kul att du är ensam om det. Harald, Helber och alla som kan hockey tycker tvärtom..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Då borde ju domaren blåst redan vid närkontakten. Nu gjorde han det två sekunder senare EFTER hopslaget.
Kommentera

J F K: Ursäkta en okunnig, men har dom videokoll i AS?
Kommentera

J F K: Modospelaren har ju närkontakt med målvakten och då ska det ju blåsas i det läget och inte bli mål. Men visst man har ju sett liknande situationer bli mål men jag kände direkt att det kommer att underkännas.
Kommentera

Rytter: Man blir bara förbannad när man ser reprisen. Det är solklart mål. Det är inte den minsta tvekan om att målvakten överhuvudtaget inte påverkas av spelaren i målgården.
För några år sedan skulle man dömt bort det, men reglerna är ändrade sedan dess. (även om inte kräket har en aning om det).
Kommentera

Rytter: Mycket oflyt i denna match:

- Hästen gör mål i slutsekunden av första
- Byron får matchstraff för att han petar lite på motståndaren.
- Jakobsson skrinnar iväg i god stil och gör ett kämparmål. Men blir bortdömt!

Visst var det Heier som frispelade Karlqvist med 3 min kvar? Svagt att inte få den på mål av Karlqvist.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Inte enligt regelboken, men du brukar inte bry dig om banaliteter som fakta när du trollar.
Kommentera

dempa: Solklart att det skulle dömas bort.
Kommentera

J F K:

Det är sjukt, det där precis denna typ av situation där man skulle kunna använda den regeln. Kändes som ett skolboksexempel på när man får stå i målgården.

Var det huvuddomaren som tog bort det utan att ringa eller ringde han?
Kommentera

J F K: ja det där var direkt felaktigt. av domaren.
Kommentera

J F K: Usch då, ännu en tavla..
Kommentera

hk: modospelaren påverkar över huvudtaget inte målvakten
Direkt fel att döma bort det. Katastrofalt.

Men experten Modano kan det där nog bättre än mig och Harald.
Kommentera

J F K: Alla mål räknas.. eller inte den här.
Kommentera

Gavelo: som mot ssk, men sämre försvarsspel och mot ett bättre lag. Vi är glada över att bara ligga under med ett mål, även om det som vanligt var en rejäl tavla.
Kommentera

J F K: Hur ser det ut idag?, varken ser eller hör matchen.
Kommentera

dempa: läste att han var med på träningarna nu. Vi behöver honom.

Inte i den hör matchen för då verkar alla loja och ointresserade, men när laget ät taggat...
Kommentera

J F K: vad har Björklund för skada? missat 4 matcher i rad nu.
Kommentera

J F K: Lite sämre nu. Karlkvists läge var ju riktigt bra.
Jakobsson slår två korkade passningar i samma anfall. Spela smartare och med din skridskoåkning bör du inte passa för mycket i mittzon.
Kommentera

J F K: Ja, man ju undra. Känns helt annorlunda. PP är väl det som kan rädda oss.

Annars är det jobbigt att Hästen spelar med Mattias Kalin och Rowley. Man tänker ju bara på Mattias Karlin och Rauli Raitanen.

Det känns som att Raitanen och Tommy Kiviaho var MoDos första importerade breddspelare. Före dem var utlänningarna klasspelare (Hostak, Timo, Horava, Arbelius, Narvanmaa, Tuohimaa, Hjerpe). Med undantag för Ari Salo då.

Nåja, Molins pass var vackert.
Kommentera

WarEvryPractice: är detta samma lag som vi spelade mot löven med?
Kommentera

« · 1766031 · »