Bad_Brett: Samtidigt. Sett till hela matchen har vi varit bättre än AIK som bara har BIK och HV framför sig gällande form. Att det skulle bli jobbigt med tanke på matchen igår var extremt väntat och absolut inte något tecken på annat än att vi är trötta.
Dundee: Det blir mer och mer tydligt att HV gjorde rätt som värvade in en handfull spelare innan fönstret stängde, vi kommer inte gå speciellt långt i slutspelet om vi får 1 skada på någon av våra topp6 forwards.
Vi är inne i en rejäl formsvacka. Tycker vi blandar och ger så mycket varje match. Finns inte många matcher på slutet som vi spelat bra över hela matchen. Finns mycket för Karlin & Holmström att jobba på inför slutspelet.
JoakimE: Du menar som åtminstone tio gånger som AIKare gjort.
Jag hade trott att det varit kört om inte Gavelo dömt ut oss. Vid de tillfällena brukar han alltid få fel, så jag hoppas att det blir som det vanligtvis blir då..
Men, nog är det svårare i och matchen igår.
Alla som tycker vi skulle tagit timeout ansåg väl att AIK skulle gjort det under första halvan av perioden? Tycker inte det fanns så mycket att säga.
JoakimE: Vet inte om du har kollat på samma match? Från minut 10 i andra perioden till slutet så sköt vi 1 skott? Jag menar kanske ta en timeout? Vi hade inget att säga till om i huvud taget. Sista minuten av vårat PP hade vi inte ens puck.
JoakimE: Sen borde man inte spela denna matchen, det är bara att vägra spela back to back, vi går ju in i matchen helt handikappad när vi inte fått den vila man behöver.
bollan123: Båda domslutet är extremt billiga. Vid sex man på isen så blåser man när Modospelaren redan är inne i båset. Andra är en liknande situation som vi sett tjugo gånger under matchen.
För övrigt tycker jag Tex ser trött ut. Båda förflyttningarna tar han normalt.
Heyerdal: Tror att vi viker oss idag tyvärr. Som vanligt orkar vi inte spela hockey i 60 minuter. Vi orkade inte ens 60 minuter igår så hur ska vi då orka 60 idag?
TickledDonkey: Problemet är väl att Modo inte ska ligga i hockeyallsvenskan i våra ögon, vet ej om du är stolt över att en anrik klubb gått ner i skiten och inte kunnat ta sig upp oavsett hur mycket pengar som blivit tillsatt.. Så att förlora eller tappa poäng i 3-0, 4-0 ledningar är fanimig inte okej.
M Horava: Både och faktiskt. Men vi är helt värdelösa i PP, eller det är mer AIK som dominerar oss här, jisses vilken press dom sätter på våra puckförare, här har Karlin mycket att lära
Återkommer med en analys efter 60 spelade, men ja vi är bra tycker jag. Betydligt bättre än de två senaste. Dock lite dålig effektivitet, vi styr matchen och AIK har inte haft mycket. Gillar ändå det jag ser.
M Horava: Skotten spelar inte så stor roll om man inte gör mål, tänk matchen igår. vi "vann" skottstatistiken men tappade än då 1 poäng. Men idag så är det klart bättre chanser att få mål men inte märkt att det varit så mycket skott förrän nu när du skrev det. Jag är mest irriterad över nivån på domarna och det verkar ju inte bättras.. Amatörliga
Tror ändå vi vänder det baserat på Gavelo.