Gavelo: pinsamt att det blir utvisning. Men kvaliten på ha domarna e ju så kass. Fan va rörigt i egen zon nu. Så rädd de blir när de får motståndare emot sig. Rädd å få tackling. Ah fa n va de slänger sig
Tarasov: man har skjutit fler, men ser har tagit på deras spelare. Tycker inte att det varit en match som ska stå 11-1 i skott, men visst har bik varit bättre.
Gavelo: Låsa klubban är väl ok men tycker han drar ned farten rätt rejält på honom också. Svårt å tro när man ser HA men det är inte 1998 längre, hakningar är inte tillåtna.
Hedman tycker jag nästan får för lite beröm för övrigt. Bara en liten men avgörande detalj, Hedman backar aldrig undan från en tackling för att rädda sig själv. Han spelar klart situationen sen tar han emot tacklingen. Många andra är rätt duktiga på att snabb göra sig av med pucken om man är på väg att bli tacklad.
{5647}: jag tycker kommentatorn blev lika upphetsad när Modo gjorde 1-1.. känns som du förutsätter att alla är emot Modo, tror inte riktigt så är fallet. Enögda är vi kända för att vara men kom igen nu.. :)
Gavelo: kan väl tycka att Oscarsson använder klubban för att stoppa killen, men samtidigt var det på klubban och under handskarna så den är tveksam. Tyvärr lär domaren aldrig hålla den nivån.
Jösses. Kommentatorn håller verkligen på att kissa på sig av lycka när Bofors skapar chanser.
Gavelo: Jag vet men så länge jag startar matchtrådarna så är Modo först, får ångest annars:) brukar väntar in i det sista men ingen annan tar tag i det här med att starta en matchtråd, får ångest då med och startar en:)
{8399}: Tror Modo kan kämpa ner BIK, kanske någon förändring i formationerna, Alba tar Röymarks plats med Erikssonx2? och Ekarv gör in som center mellan Wahlgren och Karla.
Tarasov: Två formstarka lag som båda vunnit fyra av de fem senaste. Intressant match. Modo är lika dåliga borta som Bik är hemma...förlängning? Lär bli lapp på luckan då det är fri entré ikväll.
Hyfsad skillnad på skridskoåkningen mellan lagen, Modo blir förnedrade när det gäller farten i spelet