Från Hörnefors: Jag är jäkligt trött ikväll, svårt att koncentrera mig på matchen. Jag har svårt att förstå mig på Tuuralas syn på matchen. Kändes som en trygg seger, Berg-effekten. Vars swishar man?
Heyerdal: ja? Han ville inte ha frågor om domarinsatsen. Vad är det som är så konstigt med det. Domarna dömde ju till klar fördel för Modo och stod till och med för assist.
Dom lyckas med några individuella konststycken i tredje när vi för en gångs skull går bort oss, men annars tycker jag att tredje perioden är rätt bra faktiskt.
Gavelo: Ska man va krass så är det väl rätt rimligt att det är vanligare att man är inne på mål bakåt om man alltid får vara inne och försvara på slutet när motståndarna trycker på? ;-)
Men nä jag tycker inte heller dom räcker till defensivt. Mattsson kan ta OPs plats.
gokar: Det är för att Karlin nog inte förstår statistik! 4:e kedjan är våran sämsta defensivt men ändå spelar dom konsekvent när vi ska försvara en ledning.
JoJo2613: Karlin sätter alltid in fjärdekedjan i helt fel lägen, tyvärr. Det börjar nästan bli komiskt. Jag menar, det är en bra kedja om man spelar dem rätt.
Monno: Ja. Nu är problemet att Carlsson-Gästrin-Topping inte har någon superkemi än så länge. Men om man kör på med samma kedjor kan det ju komma med tiden.