NuMountain: Ja det var det jag anade. Att det istället gällde att vara mest "ologisk" i sitt laguttagande för att liga bra till. Det var därför jag slängde in Warg i mitt lag som en "joker". Det visade sig ju också att Warg tilldelades det avgörande målet i straffomgången. Kul dock att Högardh och Johansson också satte sina straffar...
Wewillwintoday: Glöm inte heller Lewerström. Vad göra med han? Personligen tycker jag fortfarande det är fel att Lewerström blev utlånad till ÖSK. Ska det lånas ut så ska det lånas ut till ÖSK och därmed basta.
I och med att Lindström är borta på tisdag och kanske även Peter Öberg så antar jag att Morten Green är tillbaka i laget då eller tar Brithén upp någon junior? Varför inte Kristoffer Persson 84an som blev draftad i sommar av Calgary Flames och gjorde tre mål på turnén i Göteborg och Ängelholm i helgen med J20 laget.
Jag vill bara göra dig uppmärksam på att jag faktiskt låg på vinna pris-plats ett ganska bra tag i Dream Team i förrfjol, eller något sådant. Så det så. Dessutom placerade jag mig inte direkt sist i tippningarna på modohockey.se ifjol. Till på köpet har jag faktiskt vunnit pengar på fyra hockeymatcher samma dag!
(Om mike66 ser det här kommer han säkert dragande med att han nästan vann en TV i DT. Bara så att ni vet.)
Paddan: Sportsnacket på lördagarna tycker jag är rätt meningslöst..Hade hellre hört hur de går i slutet på första perioden då. Nu är de fikahämtningsstund. Istället för att lyssna på när dom fikar menar jag..
På tal om vägsalt: Idag åkte jag tåg. Jag passade då på att läsa den rosa delen av Aftonbladet. Någon som läste uppslaget "Aj! Aj! Aj! (eller om det var "Aj, aj, aj")? Tydligen lät det roligt när jag först läste om skadorna i de två första matcherna och aj-ade, för att sedan reagera på ett helt annat sätt när jag läste om det tredje aj-et, enligt min stolsgranne.
Allvarligt talat...skada sig när man gör en high five? Snacka om tjaskigt läge.
Jejje (ha!). Var i alla fall trevligt att få de två matchresultat jag fick via sms igår, när man gick omkring i Skövde och önskade att MP3-spelaren hade innehållit en radio också. Ser fram emot tisdagsmatchen!
Måste fråga om det är någon som överhuvudtaget insett nödvändigheten av den radiosända kaffestund som de kallar Sportsnack i lördagssportextra? Eller är det bara ett sätt för att säkerställa Tommy Engstrand och Annica Duncans rätt till löneuttag från Sveriges Radio? Eller är detta inlägg bara ett enda långt, "vad menar karln egentligen"?
Palm har just gett MODO J20 ledningen borta mot sitt fornalag, Rögle BK.
Second Period 27.05 0 - 1 EQ MODO 33. PALM, Gustaf (19. BROMAN, Erik) 22.00 2 min Rögle 3. FALKHEDEN, Marcus HI-ST First Period (26 min, total 26 min) 14.51 2 min MODO 23. EDBLOM, Pär ROUGH 14.51 2 min Rögle 3. FALKHEDEN, Marcus ROUGH 07.20 2 min MODO 44. SONDELL, Daniel CROSS 00.00 GK in Rögle 1. JOHANSSON, Magnus 00.00 GK in MODO 15. ÖHMAN, Robert
Nä, jag minns bara att ni hade djupa meningsmotsättningar om ifall man börjar en match med noll eller en poäng, och hur ni sedan på något magiskt vis lyckades trassla in er i några gardiner...
westerlind: Jag förstår din debatteknik och att den är MoDofierad. Men med bakgrunden att jag anser att man har en poäng med sig när man börjar en match och riaras kontradiktion därom, så trodde jag att du hade en poäng att erbjuda därom.
Nej, nu är det dags att krypa till sängs och se ifall det där "räkna med MoDo" är lika effektivt som att räkna får. Få se: En modoit, två modoiter, tre modoiter....
Jag har med intresse följt era tankegångar kring matematikens mysterier. Nu undrar jag: Jag har sex flingpaket. Sedan äter jag ur fem. Vad har jag då kvar?
MODO J20 förlorade idag plantmatchen mot Frölunda med 4-3 där ex MODOiten Lennon Eriksson avgjorde i slutet av matchen. Noteras från dagens J20 omgång var att även Robert Kimby gjorde sitt första mål för Hammarby, assist av Robin Granstad så klart.
Third Period (28 min, total 2h 7 min) 58.16 2 min VFHC 3. IVARSSON, Henrik ROUGH 57.43 4 - 3 EQ VFHC 11. ERIKSSON, Lennon (3. IVARSSON, Henrik 21. ERIKSSON, Loui) 55.30 2 min MODO 16. JOHANSSON, Nicklas TRIP 47.32 2 min MODO 16. JOHANSSON, Nicklas SLASH 44.22 2 min VFHC 30. IDRIS, Sami ROUGH 41.41 3 - 3 PP1 MODO 43. PERSSON, Kristofer (40. JONSSON, Tomas 10. HOLLSTRÖM, Filip) Second Period (28 min, total 1h 21 min) 39.41 2 min VFHC 5. DEMÉN-WILLAUME, Richard SLASH 36.46 3 - 2 EQ MODO 9. BRANCALION, Mikael (35. ÖBERG, Mikael 2. HOLMQVIST, David) 28.30 2 min VFHC 11. ERIKSSON, Lennon HOOK 25.05 3 - 1 EQ VFHC 6. OLSSON, Kalle (12. PERSSON, Linus 14. JOHANSSON, Fredrik) First Period (31 min, total 31 min) 18.04 2 min VFHC 12. PERSSON, Linus HI-ST 18.04 2 min VFHC 12. PERSSON, Linus HI-ST 08.49 2 min VFHC 11. ERIKSSON, Lennon HI-ST 08.26 2 - 1 EQ VFHC 6. OLSSON, Kalle (12. PERSSON, Linus 30. IDRIS, Sami) 07.08 1 - 1 EQ MODO 33. PALM, Gustaf (19. BROMAN, Erik 46. BYLIN, Andreas) 01.46 2 min VFHC 3. IVARSSON, Henrik INTRF 00.27 1 - 0 EQ VFHC 12. PERSSON, Linus (8. JACOBSEN, Jonas 5. DEMÉN-WILLAUME, Richard) 00.00 GK in VFHC 1. JÖNFELDT, Johan 00.00 GK in MODO 1. WESTLUND, Jonas