Sigge: Gjuten plats är väl en smula överdrivet? De laborerar ju tyvärr fortfarande med kedjor och vi har lirat en match slutspelsmatch. Måns har varit en sjuk besvikelse men att de inte rubbar på honom inför den här matchen tkr jag inte är helt korkat.
Peja: Hänger du med nu i vad jag menar? När HA delade ut årets målvakt och årets rookie till Love inför match 2 i åttondelen mot Mora, fanns risken fortfarande att Södertälje inte gick vidare till kvartsfinalen. Det vill säga, hade Södertälje inte gått vidare till kvarten, och man inte delat ut de priserna, hade Love endera fått ta emot priserna utanför isen eller så hade man behövt annonsera ut Loves vinster inför andra fans än Södertälje-fansen.
Eftersom att man nu eventuellt ger Love priset i kvarten gamblade man alltså att Södertälje gick vidare, ifall man väljer att ge honom gulgallret.
Peja: Vad menar du? Du tror alltså inte man valde att ge honom de priserna då för att inte riskera att Södertälje åker ur ut slutspelet innan HA hunnit ge honom priset som de traditionellt alltid gjort?
Bad_Brett: Lugnet före Griseri-Runda Nr.2. AIK kör alltid på bra. Gillar det. Ändå satt många trissor stenhårt i Kryllan sist, det är inte dumt det heller..
Vargen: Nu var det väl inte frågan om det riktigt utan handlade mer om att vi fick behålla spelare som bör veta vad det innebär att vara modoit. För övrigt tycker jag nog att det är rimliga förlängningar. Hade du väntat dig Niederbach, la due och Aagard?
Domsjö: Personligen vill jag inte ens räkna OP och Sebbe som spelare ”vi fick behålla” som om de är spelare som riskerade att försvinna. Det roliga är att alla spelare förutom juniorerna och kanske Sebbe du radar upp inte nått upp till förväntningarna med råge. Stark betoning på Berglund och Rundblad. Det är spelare som jag taggar för att bli av med nästa säsong, gärna OP också. Men han har någon slags personlighets-Övikskille-domarfavorit-immunitet nu.
Framnäs: Mja...vet inte om jag köper det. Vi fick behålla Olofsson, Rundblad, Berglund, Pettersson samt Sebbe. Lägg därtill juniorer som kommer underifrån. Klart det underlättar att få behålla så många som möjligt men nog tycker jag att MoDo ändå fick behålla tillräckligt med spelare. Vi hade i praktiken kunnat haft det betydligt sämre ställt. Vi landade ändå en femma, vilket var betydligt bättre än vad jag trodde iallafall.
JoJo2613: Jobbigt läge för HA ifall Mora efter att man delade ut priserna till Härenstam inför match 2 vände matchserien så att Södertälje inte gick vidare till kvarten. Hade man behövt fixa någon specialregel så att Härenstam kunde registreras typ hos Björklöven så att man kunde genomföra prisutdelningen på en annan match?
grimiss: Ja, jag köper din teori fullt ut. Därför Karlins tålamods-grej kan löna sig i ett större perspektiv, men framstå som inkompetens i matcherna i sig där det behövs nytt tänk.
En stomme på 7-8 spelare som är inkörda i det, och då också har något större att spela för iom att man står nära varandra, är nog guld värt för att det inte ska bli så många spontana aktioner där laget ofta blir straffat.
Samtidigt har man sett nyligen ihopvärvade trupper klicka ganska så direkt, att spelartyperna passat med varandra såpass väl. Då behöver man inte ändra sitt spel särskilt mycket utan får draghjälp av det.
NuMo: Vi får se om det blir något jävla guldgaller ikväll eller inte. Om inte, är det bara att konstatera att Härenstam vunnit både årets målvakt, årets rookie och guldgallret. Och tillvägagångssättet med prisutdelningen går till historien som ett av de största frågetecknen i ligans historia.
Yes dock!