1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495469 inlägg · 4175 ämnen
« · 266202 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Allsvenskt kval, sista omgången.
Snart börjar ÖSK:s kvalbekymmer i ishockeyn. Vinst det enda som gäller samtidigt som man behöver hjälp från Botkyrka. Matcherna startar 16.00.

Sv: Hedin lämnar?
poffa:

Han hade också det som argument att stanna i MODO ytterligare ett år. I och med att Toronto tackade nej så skulle det löna sig för honom att stanna ett år till i Sverige då han nu får ett gynnsammare förhandlingsläge.

Sedan tror jag att han får det svårt att slå sig in i någon klubb. Med tanke på man tackade nej ifjol då han var enormt duktig så har han väl knappast stärkt sina aktier efter detta år.

Sv: Södertälje - ÖSK
poffa: Jobba på, ÖSK (men man kan inte räkna bort isracing som redan givit Örnsköldsvik 1 lag, 1 par och 1 individuellt SM-guld denna säsongen).

Punkk:

Ja, i och med att han fyller 25 och inte har spelat något i NHL så byter han grupp precis som du säger.

Södertälje - ÖSK
Som stort fans av innebandy kan jag inte låta bli en sån här tråd. ÖSK:s duktiga damer spelar just nu en helt avgörande SM-semifinal borta mot Södertälje. 7 minuter in i tredje perioden står det 1-1. Förhoppningsvis kan Örnsköldsvik få ett lag i SM-final i år. Och kom inte stickande med någon isracing nu, Frisco. De vinner ju ändå alltid.

poffa: Intressant, det hade jag inte insett att Hedin hamnat i en annan kategori detta år (har dålig koll på alla kontraktstyper). Han gick alltså från RFA - group 2 till RFA - group 4 detta år, menar du?

Sv: Falcon Rinksite
Kärran: Kan det inte vara så att de som lämnat Falcon är såna som kommit för långt efter i poängställningen? Då är de inga experter.

Frisco:
Jag tror att många lämnat falcontippandet, så det är lite lättare att nå framgång när en del experter inte längre är med.

Punkk:

Näe, jag tror faktiskt inte att Bengt avslöjar värvningar för Pierre. Bengt är faktiskt en riktig mussla och har ibland inte ens meddelat de på kansliet vilken spelare han skall presentera på presskonferensen.

Du kan vara helt lugn. Jag är helt övertygad om att MODO får förstärkning nästa år. Minst en men mest troligt två eller tre.

Sedan tycker jag knappast att Pierre verkar speciellt desperat. Han har givit MODO hela sitt liv än så länge och att han nu vill till NHL är inget konstigt. Han ville trots allt dit redan förra året men Toronto sa nej. I år hamnar han helt plötsligt i ett helt annat läge då andra klubbar än Toronto får visa sitt intresse. Något som inte var troligt förra året då de hade fått betala med ett antal draft choices för att få Hedin.

poffa: Tror du verkligen inte Pierre diskuterar nästa säsong med Bengt? Jag menar, OM det är NHL-förstärkningar på gång till Modo så hade iaf jag trott att Bengt indikerar det till Pierre. Nu verkar han ju snarare desperat att komma ifrån Modo, med rätta förstärkningarna kunde han ju istället var med nästa säsong och konkurrera om SM-guld. Eller är jag helt ute och cyklar?

Sv: Friscos bildgåta #0
westerlind: Den heter #0 pga svårigheten=) Hoppas också det blir en härlig dag för alla.

Frisco: Hurra, rätt på första försöket - ser ut att bli en härlig dag idag.

westerlind: ABB-hallen är rätt. Den hette först ASEA-hallen. Hillängen är fotbollsplanen i Ludvika.

Frisco: ABB-hallen, Hillängen.

Friscos bildgåta #0
Vilken byggnad?

Frisco: Jag vet det, men det är väl ändå svaren som är fel ? Om det inte är Jeopardy, förstås. Då är det frågan som är fel.

westerlind: Upprörd då.

Hälge: Som Westerlind Vem vann skytteligan i NHL 2003?
- Markus Näslund?
- Jaromir Jagr?
- Peter Forsberg?

Inget av dessa namn är rätt.

westerlind: Ja.

Hälge: Vilken fråga - att Frisco inbillar sig att jag blir upphetsad av Rinksite?

Frisco: Vad var det för fel på frågan ?

westerlind: Varför hetsa upp sig över lite felaktiga frågor? Jag har ju sagt det förut till dig: -En riktig tippare behöver inga garderingar.

Sv: Livet är orättvist ibland...
Vinnaren ovetande om 50-miljonersvinsten
Hon trodde att Svenska Spel ringde henne för att gratulera till en vinst på en miljon kronor på Lotto.
Mitt i samtalet fick hon klart för sig att det handlade om ytterligare femtio miljoner.
Då fick maken ta över luren.

Sv: Big Brother
Aben: Japp så säger vi. Dessa fega danskar och dess tjuvnyp har "döpt" detta otyg till detta i Sverige. ;-)

Sv: Big Brother
Sahlander:
En dansk skalle???? En dansk?????

Frisco: Stark upphämtning Frisco. Nu har du nästan passerat kvinnan med det långa smeknamnet. Vem vet, snart kanske du rycker i kapp den ständigt ledande mannen från Nolby. Hmm, ledde inte sorkenn ett tag förresten?

Behöver hjälp med en fråga: Vem vann skytteligan i NHL 2003?
- Markus Näslund?
- Jaromir Jagr?
- Peter Forsberg?

Själv inbillade jag mig att det var Milan Hejduk.

Punkk:

Inte fan sjunker skutan för att vi tappar Hedin i alla fall. Förra säsongen överglänstes han ju av Enström. Tror dessutom inte att Hedin senior skulle läcka något sådant.

Tror dock inte att Leafs vill ha honom. Däremot kan han kanske få ett kontrakt med något annat lag. Han blir väl om jag förstått saken rätt Group IV - Restricted free agent. Dvs andra klubbar behöver inte kompensera Toronto med draft choices för Hedin men Toronto har rätt att matcha de bud han får.

Se länktips för kompletta "free agent rules".

Ajaj, kan det vara så att han fått förhandsinfo från pappa Bengt om att det inte blir några förstärkningar från NHL till nästa säsong och vill lämna skutan innan den sjunker..... :-(

Han lär knappast platsa i Leafs men, som vanligt, vad har NHL-klubbarna att förlora att ta över en kille som Hedin? Det kanske blir ett komplett Modo-backpar i St Johns nästa år....

MartinSedin: Ja, det har man känt på sig, men platsar han i Toronto???

Anders Eriksson som fick massvis med speltid i Blackhawks blev det plötsligt bänken och AHL i Toronto.
Har inte Maple Leafsarna redan tillräckligt med duktigt offensiva backar?? Jag tror INTE att han platsar där...

Nu blev jag orolig igen. Nu vill jag börja höra lite rykten och så, det är lite väl tyst...

Sv: Hedin till NHL?
scim:

Hur blind är jag när jag går igenom alla nattens inlägg men totalt missar att man redan tagit upp frågan? Fortsätt diskussionen i tråden nedan (Hedin lämnar?).

Det måste bero på för mycket sömn...

Hedin till NHL?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,292031,00.html

Jag är ytterst tveksam, han har ju knappast förstärkt sina aktier den här säsongen. Jag skulle minst sagt bli väldigt förvånad ifall han tar sig över pölen i år.

Falcon Rinksite
Falcon Rinksite
MoDo Hockey Forum och Hockeysnack

Förra omgången:
1 frisco 5
2 mike 4
3 sorkenn 4
4 G.L.M.C. 4
5 westerlind 4
6 knaskamilla 3

OJJOJOJOJJJJ.

Sammanlagt:
1 mike66 213 25 41 Timrå
2 knaskamilla 204 17 57 Modo
3 frisco 204 11 42 Modo
4 sorkenn 196 11 61 Djurgården
5 westerlind 195 3 53 Brynäs
6 G.L.M.C. 187 7 49 Modo
7 riha 155 8 42 Modo
8 Skalpjägaren 131 18 24 Frölunda
9 krullis86 131 5 32 Modo
10 ginnan 115 3 32 Modo
11 ida9 103 15 30 Modo
12 samjo 87 9 22 Modo
13 Soid 67 7 19 Modo
14 NuMo 37 2 5 Modo
15 Modorulez 7 0 3 Modo
16 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs

oj.

MartinSedin: de e nog ganska klart

Hedin lämnar?
Det verkar som om Hedin har bestämt sig för att bli nhl proffs. Frågan är vad som Toronto har bestämt sig för.

Sv: Nattens NHL
poffa:

Han heter ju Pavol inte Pavel men det spelar ingen roll för nu är matchen slut. Den slutar 2-1 till Canucks och det är nu lika på 1 i matchserien.

Därmed tackar jag för mig och tar mig själv ett par timmars sömn. Gonatt Världen.

poffa:

2-1 nu i PP med 55 sekunde kvar av tredje. Målskytt Pavel Demitra.

NuMountain:

Ja det gör vi. Fortfarande 2-0 med fem minuter kvar att spela av tredje perioden. Dan Cloutier gjorde enligt kommentatorerna alldeles nyss årets räddning. Hela arenan genljöd då pibliken skanderade "Clout, Clout, Clout..."

poffa: Nä nu ska jag snarka ett par timmar. Du är en klippa poffa. Vi hörs.

poffa: Rätt.

2 2 18:54 VAN E. JOVANOVSKI (1) M. NASLUND (1) T. BERTUZZI (1)

poffa:

2-0 till Canucks i PP. Målskytt var om jag hörde det rätt Ed Jovanovski. Framspelad av Markus Näslund och Todd Bertuzzi.

NuMountain:

Enligt kommentatorerna var det en onödig utvisning då Canucks var i PP.

poffa: mACKAN HAR VARIT UTVISAD EN GÅNG. sPÄNNANDE.

Hmm? Caps.

NuMountain:

Jag ser det i Luleås GB...:)

poffa: Hon verkar ha sovit hela kvällen och natten. Hur hade hon tänkt att HS skulle leva vidare utan hennes sätt att skapa konflikter om ditten och datten? Själv går jag inte iland med den uppgiften med tanke på hur diplomatisk och förstående jag är för andras åsiker. Debatt? Bah!

NuMountain:

Äh, hon sover säkert. Hon som har så mycket ansvar och plikter, du vet.

poffa: Skulle jag ironisera över onda knän? Har jag inte ont i knät själv? Nä, sånt får knas hålla på med.

poffa:

Första perioden slut. Vancouver leder fortfarande med 1-0. Markus får ganska mycket kritik för att han inte spelar tillräckligt bra. Han är dock bättre i denna match än han var i förra. Då kallade Vancouvers kommentatorer hans spel för "the worst I've seen him play since he came to Vancouver".

NuMountain:

Som tur är så har jag inte sådana plikter. Inte vad jag vet i alla fall.

Jag anar viss ironi i ditt prat om mitt knä. Vill du på något sätt antyda att jag av ren lathet skulle missa träningen för NHL-hockey? I så fall har du FEL. Jag har nämligen inte missat en enda söndagsträning ännu denna säsong.

poffa: Självklart har du ont i knät. Vilken himla otur att du skulle halka när du skulle vinka. Vilken tur att det är NHL i morgon också, precis samtidigt när nu har det du kallar för ansvarsfull plikt. (Jag gav nyss välling till en av mina plikter förresten.)

NuMountain:

Visst har jag ansvar, men på helgerna har jag sparsamt med ansvar och kan ta mig vissa friheter. Morgondagens enda måste är inte förrän 21.00 då jag måste träna innebandy eller skylla på mitt onda knä och sitta hemma i soffan och se på NHL. Tro nu inte att mitt knä är något påhitt. Jag har faktiskt ont efter att jag halkade på väg hem från innebandyn i fredags. Efter jag sagt hej till Frisco och sorken så råkade jag halka och i försöket att hålla sig i lodrätt läge så vred jag knät och det knakade till.

NuMountain: Tar bort ett a i första ansvara.

« · 266202 · »