1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 495737 inlägg · 4176 ämnen
« · 268701 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Daniel Sondell
Frisco: Jag räknar med att KP försvinner samma väg om han inte får alags kontrakt med MODO.

Sv: Jeg skal se KIM STAAL!!
65 Selander: AIK, Vallentuna, Huddinge bla.

Frisco: Var det inte han som stog i Vallentuna för några år sedan?

Frisco: Jag har upptäckt en kul sak med Japans målvakt. Det är ju en halvsvensk fd storkändis.
Minns ni Sushikocken?

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,129399,00.html
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,131356,00.html

Frisco:
Ingen Stalle i poängstatistiken ännu. Men väl Faxe=)
18:18 DEN 1-0 (EQ) #22 Mike Grey (#7 Jesper Damgaard)
19:46 DEN 2-0 (EQ) #13 Ronny Larsen uassisteret.

Sv: Daniel Sondell
Frisco: Det är bra. Lovande spelare skall spela hockey.

Aben: 08:48 DEN 2 min. Slashing #3 Jesper Duus

Frisco:
Det kan DU gøre :-)...Jeg tager til Herning Isstadion nu....Kim Staal scorer to kasser i aften...mærk jer mine ord, den første bliver scoret efter 5.01 af første periode...Faaaan hvor jeg glæder mig til at se Staal!

Aben:
Följ Denmark - Nippon live: live.ishockey.dk/main.html

Sv: Spelarvärvningar
MartinS: Hoppas han kan säga nej åt LHC när dom pyntar upp sina mille åt Påhlsson då...

scim:

Tack för det. Det var precis det jag ville höra. Slutsatsen är alltså att anledningen till att Hlinka inte gjorde bra ifrån sig var hans fru. Jag tänker dock inte dra slutsatsen att kvinnor alltid är roten till allt ont.

poffa:

Du tror alltså på allvar att jag hade Hlinka som favorit bara för att jag kunde ge mer till slinka-Hlinka? Om vi bortser bristen på logik i det resonemanget och istället fokuserar på det faktum att Hlinka inte gav allt till Modo (men en hel del). Då är det väldigt lätt (och logiskt) att dra slutsatsen att den resterande delen gavs till slinka-Hlinka, som knappast var nöjd med att bara få en bråkdel av vad Modo fick. Nu när Hlinka inte längre har någon att ge det han gav till Modo så får slinka-Hlinka istället summan av vad Modo fick samt vad hon fick förr, vilket rendererar i en ganska nöjd slinka-Hlinka och en chanslös scimka-Hlinka. Ridå!

NuMountain:

Detta trots att knas inte är här. Det är väl bäst att vi genst slutar med de här dumheterna då. Men jag skulle hemskt gärna se ett svar från scim om varför jag pratar mot mig själv.

: onelinersmaffian drar igång.

scim:

Säger jag emot mig själv? Nä, det tror jag inte. Vad menar du?

knas:

Försök inte ens.

poffa:

Nu säger du ju emot dig själv.

scim:

Ähh, jag tror att du hade Hlinka som favorit bara för att du hade så mycket mer att ge till slinka-Hlinka...:)

Wewillwintoday:

Hlinka hade mer att ge, det håller jag med om. Men nu får han ge det till någon annan. Själv gillar jag starkt att man återknyter f.d. modospelare till föreningen.

Är inne på LHC:s hemsida och kollar in deras forum. Det är en del personer som gärna ser Wilde som en av backar i LHC nästa år. Sedan är det ett flertal som vill ha Jim Brithén som sportchef.

poffa: Mycket hellre Gästrin än nån dyr tjeck-slovak ala Hlinka, som inte ger allt..(oj oj nu blir Scim förbannad här)

19 poäng som martins sa är helt ok, tror han blir en bra
tredjecenter..

Kom igen Bengan, sign it!

MartinS:

Verkar så. Tydligen lär det stå att han är på väg till MODO i östgötacorren (pappersvarianten) idag. Jag har kollat in deras nätupplaga men där står det inte.

poffa:

Han var, även om det inte säger så mycket, näst bäst i Linköping under grundserien i poängplockandet, hela 19 pinnar blev det.

Kör Bengan hemvävt i år? Ingen dum idé.

Verkar som om Magnus Gästrin är på väg hem till Övik igen. Han finns med på hockeymagasinets rykten och tydligen har Pirro varit i kontakt med honom. Pirro var ju och såg två av Link*pinks matcher under kvalsvenskan.

Ingen tokig värvning men frågan är väl om han inte är ytterligare en utfyllnadsspelare. En bra sådan dock.

Sv: Försäsongen
poffa: Hmm kunde dom inte ha klämt in en mot Frölunda borta när dom ändå höll på...

Försäsongen
MODO fortsätter sin vana trogen att inte bjuda sina supportrar på hemmamatcher under försäsongen. Tidigare om åren har det varit en eller som mest två matcher. I år har man INGEN.

14/8 Skellefteå borta

20-23/8 Nya Mästarcupen i Norrtälje
20/8 Brynäs
222/8 Färjestad
23/8 Leksand

5-7/9 SCA-cupen
5/9 Timrå
6/9 Sundsvall
7/9 Södertälje

12/9 Mora borta
14/9 Brynäs borta
18/9 Timrå (i Hoting).

MartinS & alla: På tal om ditt länktips. Är det någon som vet något om knackigheten i uppdateringar på nHockeyReport.com?

Det här är lite roligt men jag låg igår och spekulerade lite om nyförvärv till Modo innan jag somnade och kom att tänka på Magnus Gästrin, och gissa vem som dyker upp som rykte idag på HM? :p

Är det en gammal hockeygymmare förresten? Bördig från trakten om jag inte är ute och cyklar.

NallePhu: På tal om LHC o bla bla bla... Läste i Expressen (intervju med Påhlsson):

"Linköping har erbjudit dig tre miljoner kronor i årslön för att spela där nästa säsong?
- Det stämmer att de sagt till min agent att de är intresserade och visst är det mycket pengar. Men nu spelar jag här."

Aben:
Så er der bare 4 timer og 20 minutter til face-off!!!!!

"Hvem er det vi følger, til den dag døden skiller os ad: DANMARK!"

ok, jeg skal prøve ikke at være så forbistret patriotisk, men der er altså landskamp i dag...

Lumber Jack: LHC:s inställning är ge miljonlöner och sedan gå i KK.
Loob har ju efterlyst sedan länge ett lönetak i elitserien och det går att läsa i gårdagens AB

Sv: Välkommen
Frisco:

Jag trodde att det alltid var sovmorgon...

Sv: Välkommen
Godmorgon alla!! Allmän sovmorgon eller?

Lumber Jack: Dom tycker nog att et är ok om de andra klubbarna har lönetak.

NuMountain:

Flera sportchefer verkar vara för ett lönetak.Det vore intressant att höra VF, FBK och LHCs inställning.

Lumber Jack: Jo, jag vet ju hur han jobbar.
Men ibland blir man lite uttråkad att man aldrig får höra något förrän det är klart. Ganska kul att läsa om rykten... :)

Robert P:

Men att skylla på Österrike, agenter och utomländska svampar är betydligt mer realistiskt och sant än att alla ES-lag skulle gå över till att använda juniorer i stället för etablerade spelare.

Loobs tips om att vända lönespiralen genom att börja använda juniorer är alltså vatten värt.

Rådet är är lika kreativt som att som att råda klubbarna att värva billigare spelare för att vända karusellen. Sant iofs. men orelistiskt om man vill vara med.

Lumber Jack: Jag är inte det minsta orolig och har fullständigt förtroende för Bengan. Låt de andra lagen prata om sina tilltänkta nyförvärv långt innan det är klart medan MODO lurar i vassen.

För varje dag som går blir jag mer och mer övertygad om att både Svartvadet och Salomonsson kommer att spela för MODO i vinter. Jag skulle heller inte bli särskilt förvånad om MODO släpper en bomb också..

Så vitt jag vet så är Salle inte hemma i Övik ännu eller? Svartvadets borde väl redan vara hemma här i Övik va? På modohockey.se spekuleras det vilt om att Svarten och Salle ska till DIF och Frölunda. Detta kommer inte att hända.

Salle har redan gjort sitt i Stockholm. Han fick ett miljöombyte, ett sm guld, vm spel och Nhl kontrakt. Svarten har sin kärlek till MODO och Övik och inte ens chans att han skulle byta bort detta. Till sist så tror jag ingen spelare vill sitta med ett kontrakt med en annan elitserieklubb den dagen som...

Ikväll håller vi tummarna för Edmonton ska vinna över Dallas och därmed göra Colorado/Vancouvers väg mot final lite bättre.

Efter Påhlsson fina spel den senaste tiden så kan vi nog sluta drömma om Samme i MODO tröjan inom de närmaste säsongerna.

Wewillwintoday:

Han jobbade då förra veckan...

Nog har väl ändå du varit med tillräckligt länge för att veta hur Bengan jobbar. Tystnaden är det bästa tecknet på att de jobbas. Han håller käften tills han har något att presentera, suits me fine. Finns inget värre än när det mummlas från ledningshåll, "vi för samtal med en NHL-meriterad spelare".

Rykten säger..
att Teg funderar på att hoppa av Allsvenskan på grund av ekonomiska skäl. Detta var iallafall vad jag hörde ikväll. Någon annan som har hört rykten åt det hålet?

MartinSedin:

Det stämmer att Kladno åkte ur förra säsongen, trots att både Milo och Pavel Skrbek spelade i laget.
Milo gjorde åtta mål i Extraliga förra säsongen, vilket får ses som ganska bra för en rookie.

Ja, det var i div 1 som Stenberg lirade i. Han spelade för Liberec, laget som blev dom som tog över Kladnos plats i Extraliga och höll sig kvar med god marginal den här säsongen.

Robert P: Har det gamla klassiska laget Kladno ramlat ner till Div 1? Visst var det i Div 1 som Oskar Stenberg spelade ifjol?

MartinSedin:

Lill-Milo lirade med Kladno i div 1 och gjorde 12+10 på 34 matcher. Lånades i slutet av säsongen ut till Extraliga-bottengänget Karlovy Vary och gjorde 2+1 på 9 matcher.

Wewillwintoday: Jag har också hört rykten om Kaberle Jr och MODO. På tal om Tjecker så tycker jag att MODO bör utnyttja sina kontakter i Tjeckien genom pappa Horava bättre. Någon som vet hur det har gått för Horava Jr denna säsong i den tjeckiska ligan? Pappa Horava var över 40! när han spelade sin sista(senaste?) match i den Tjeckiska ligan.

Jag har ett förslag som andre center också. Han är just nu upptagen med NHL slutspel.

Jag tror och hoppas att Jocke L äntligen ska få det där genombrottet vi har väntat på i några säsonger. Potentialen finns helt klart där. Almtorp hoppas jag också får betydligt mera istid denna säsong and finally...Jag trodde aldrig jag skulle säga detta men det ska bli intressant att se hur Warg utvecklas kommande säsong. Warg avslutade säsongen strålande, vem minns inte hans konstmål i slutspelet tex?

MartinS: Var det inte Poffa som skrev att Tomas Kaberle faktiskt erbjöd sig att spela för MODO, men Bengan tackade nej eftersom man tyckte han var för dålig...

Hedin mot Kaberle skulle ju inte vara dumt, men inte speciellt realistiskt. Jag tror inte Toronto verkar vara så intresserade av Pierre...

Självklart är det lite för tidigt att börja panikvärva, men det skulle
kännas skönt om en till center presenterades snart...

Jag kom på den här uppställningen nästa säsong, känns inte HELT orealistisk, vi ska dock vara tacksamma om det blir så..:
(Jag är en riktig sucker för laguppställningar, Hegefors varning på mig...)

1# Lindström - Svartvadet - Salomonsson,

2# Wernblom - Nån Ny (vet ej vem) - Pettersson

3# Högardh - Hedlund - Söderberg

4# P.Öberg - Warg - Wennerberg
Persson, Almtorp, Green

1# Enström - J.Öberg
2# Lehtinen - Haakana
3# Milo - Damgaard
Wästlund, Jansson

Wewillwintoday:

Vem vet han kanske planerar bytesaffär med Leafs, Hedin mot Kaberle?

Eller också tar han det lungt och inväntar dom rätt lägena, han är ju bra på det enligt vissa. ;)

Det var ett helsikes värvande bland alla klubbar idag.

Men hos MODO är det helt knäppt tyst. Inte ens ett rykte på gång...
Har Bengan tagit semester??

Sv: Övik mot Göteborg igen
65 Selander: Härligt med lite förhandsinfo. Tänkte inte på att Härjedalen är ditt revir. Kul match för Hogdal (som ni verkar säga) att få möta Sveriges roligaste lag (hållit nollan en gång sen 2001).

Sv: Övik mot Göteborg igen
Frisco: Glömde lite värdelöst vetande att Torgny Svenssons brorson spelar i Hogdal (Pelle Wiberg #9)

Hur är det med era förvärv inför ES, hörde ryktena att Knas skulle bli presschef för MoDo.

« · 268701 · »