1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496084 inlägg · 4177 ämnen
« · 273189 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Gästrin definitivt klar
knaskamilla: vre det menat som ett skämt eller:)

Wewillwintoday: Vi kan inte tävla med klubbar som Frölunda, Färjestad och Djurgården nej. Men t.o.m Leksand visar ju betydligt större ambition än MODO med sina nyförvärv.

Lumber Jack:

På tal om Brithén så var min bror hemma hos mig, såg Brithén på min vägg och frågade "varför har du kungen på väggen??".

Sv: Foppa klar!!!!!!!
Lumber Jack: HAHA. Forza Hammers. Alltid trevligt på Upton Park.

JK: Om modo inte spelat så uselt på bortaplan så skulle modo kunna varit bland dom 4 första så det finns flera sätt att se på det

JK:

Jag tycker det blev roligare med hockey sen Brithén fick poliskängan i ändalykten. Mer mål och mindre mål, åt rätt håll alltså.

Frisco:

Han är lite hemlig den lurifaxen, men sedan han hörde sin egen signaturmelodi har han bytt till West Ham. "Forever blowing bubbels" innebär ju att han inte längre behöver hålla hand...

ModoAnte: Kvalspel hade det också blivit om inte MODO sparkat Brithén och låtit "Pirro" återgå till den defensiva tråkhockeyn.

JK:

Du snackar just nu ganska mycket skit, JK. Gästrin är en bra spelare med mycket potential och kommer att göra bra ifrån sig i MODO.

Magnus är definitivt lika bra som Hlinka och kan faktiskt till och med ersätta Öhman. Han har inte Öhmans fina spelsinne och härliga tekningskunnande men på de punkterna är han ändå riktigt bra. Å andra sidan har han ett mycket bättre skott än vad Öhman hade och tar gärna för sig mer i närkamperna än vad Öhman någonsin gjort.

JK: Det sade man nog. Men då var det säkert närmare starten på säsongen. Det är inte maj än och säsongen börjar i slutet av augusti...
Tror du för övrigt att det är bara att värva en toppcenter, hux flux?
Vi är ingen storklubb på det området som Frölunda, Färjestad och Djurgården, vi kan helt enkelt inte tävla med dessa klubbar. Det är mycket svårt för landsortslag..

Då antar jag att jag är naiv då.

Lumber Jack: Har inte Jackson han setts med ansiktsmask på sig sittandes med en apa i handen på Craven Cottage?

JK: Du glömmer att modo har iår fått behålla nyckelspelarna och av dom spelare som lämnat oss så är det bara öhman och hedin är tunga förluster.förra året vid den här tiden så snackade ju att pessimister ju om kvalseiespel.

Wewillwintoday: "De förvärven som är tilltänkt som tillspetsning i truppen har inte presenterats än"

Det var vad optimisterna sa under förra årets silly season också. Men jag tillhör inte den skara naiva MODOsupportrar som litar på att farbror Hedin vet vad han gör.

Frisco:

Låter bra det. Vet förresten vad Michael Jackssons favvolag i PL är?

( Mycket hockey relaterat inlägg.)

JK:

Conny the King, Salle the Kingier och Svarten the Kingiest, det vore nåt.

Lumber Jack: Trevor Brooking ny tränare för Hammers. Fantastiskt. Har sett många mål av denne man på VHS hos polare Odde på Dalagatan i Ludvika. Trevor Brooking, what a man!

JK: Det är oundvikligt att det ibland blir floppar. Men jag anser att det ser bra ut inför nästkommande säsong på centersidan i MODO.

JK: Lugna ner dig nu... Om det är något MODO har varit bra på genom åren är det sådana här värvningar.
Gästrin är inte tilltänkt att ersätta Öhman.
Du är upprörd för tidigt. De förvärven som är tilltänkt som tillspetsning i truppen har inte presenterats än. De kommer, bara lugn. Att man tar hemvändare är precis rätt tänkt. Jag tycker exempelvis att Niclas Wästlund är en jättebra värvning. Kanske inte för nästkommande säsong, men för framtiden. Man tänker givetvis i ett längre perspektiv(han är ung, född 1982).

Jag hade förstått din oro om Magnus Gästrin varit 30 år, och ingen utveckling kvar. Men han är bara 23 år och han bevisade förra säsongen att han var en bra center(näst mest poäng i Linköping, även om de var ett bottenlag).

Wewillwintoday: Du glömmer att det bland spelare MODO sett stor potential i även finns riktiga floppar.
Att Gästrin den gångna säsongen var bäste center i elitseriens sämsta centerlinje säger inte mycket.

Sv: Falcon Rinksite
mike66:

Alltså kan man säga att jag är den moraliska vinnaren, eftersom du fegspelar med nästan hela din familj... ;)

knaskamilla: Prexis, den enda som fattades var Elin96 men hon var inte med denna gång;)

poffa: Gästrin är precis som MODOs alla andra nyförvärv en dussinlirare. I MODO bryr man sig numera inte om vilken klass nyförvärven håller, huvudsaken är att dem tidigare spelat i klubben. Skulle inte förvåna mig om Bengt Hedin inom kort presenterar Conny Strömberg som nytt nyförvärv på centersidan.

Glömde att tillägga att en ny "Hockeysnacks VM-liga" finns att joina, skicka bara er mailadress till mig så skickar jag en inbjudan.

mike66:

Är det familjen Ludvigsson jag blandar mig med där i toppen, eller?

Här kommer resultatet från SM-slutspelet:

1) mike66....................47 11 8 Timrå
2) Emil92.....................44 7 10 Timrå
3) knaskamilla.............43 9 14 Modo
4) A-Li.........................43 5 14 Timrå
5) Johan89..................42 13 5 Timrå
6) G.L.M.C...................41 4 12 Modo
7) Tikfanz....................40 7 13 Timrå
8) frisco.......................40 6 9 Modo
9) westerlind................39 1 12 Brynäs
10)Gurrani...................37 4 10 Modo
11)linkan_71................36 7 8 Timrå
12)Jakan Maple Leafs....35 7 6 Djurgården
13)TIKHälge.................31 5 5 Timrå
14)samjo.....................28 5 8 Modo
15)Rolle30...................26 2 9 Timrå
16)Helg Ernest..............26 1 8 Timrå
17)Skalpjägaren...........23 6 4 Frölunda
18)Dream Team...........22 0 5 Timrå
19)scim.......................17 4 1 Modo
20)poffa......................8 0 1 Modo
21)wesse1...................5 0 2 Neutral
22)mnsn.....................5 0 0 Modo
23)kvasthilda...............3 0 2 Timrå
24)JimmyHa................0 0 0 Timrå

JK: Om det är något MODO Hockey är bra på så är det att se potentiella spelare som kan utvecklas ännu mera. Jag är positivt inställd och lugn som helst.
En motiverad Magnus Gästrin som kämpar och sliter är mycket bättre än divig Hlinka. Jag tror han kan bli nästa säsongs överraskning. Bästa centern i Linköping under säsongen, och han kommer inte att spela i förstafemman som där, utan snarare i tredje eller fjärde. Kan bli nästa säsongs överraskning.

JK: "Önskar ni er att MODO även nästa säsong ska harva i botten av tabellen?"

Jag vet inte om jag skulle kalla en 7e plats för harvande i botten...

JK:

Lille vän, Gästrin är ett mycket bra nyförvärv. Anser man honom som ett pissförvärv så tror jag man inte vet speciellt mycket om Magnus som hockeyspelare.

Hur kan ni vara posivt inställda till pissförvärv som Gästrin? Önskar ni er att MODO även nästa säsong ska harva i botten av tabellen?

Sv: En 5:e grundlag, tack.
poffa: Vet iofs inte om det kan anses vettigt att vara MooDooist, men det är ju erat problem.

Lulekickan:

Låt oss vettiga människor använda tusenlapparna. Håll du dig till småpengarna.

poffa: I så fall finns det väl ingen annan utväg än att efter det aldrig mer använda kontanter. Trodde annars aldrig att tanken på pengar skulle göra mig illamående ; )

Lumber Jack:

Ingen, vad jag vet. Då är det avgjort. Jag skall kontakta henne och se vad som kan göras åt saken. Kanske skall vi se till så att vi i samma motion har med att Foppa skall få sitt ansikte på tusenlapparna och att vi skall ändra texten på enkronorna från "För Sverige i tiden" Till "För Foppa i evighet".

poffa:

Be henne skriva ihop en motion, då vi har beredningstvång måste den beredas och VEM skulle kunna avslå en sådan motion???

Lumber Jack:

Jag har en släkting som sitter i riksdagen, jag skall nog ta och kontakta henne och föreslå detta som en möjlig motion.

För Foppa i tiden!!!

Lumber Jack: Rätten att bära armering tog du aldrig upp. Självklart håller jag i övrigt med dig. Efter avslutad karriär skall foppa hissas i taken i nya arenan.

En 5:e grundlag, tack.
Regeringsformen, tryckfrihetsförordningen, successionsordningen och yttrandefrihetsgrundlagen fyller alla sin funktioner och utgör grundstenarna i vårt samhälle. Men en ny grundlag för att skydda en riksangelägenhet av yttersta vikt är nog också dags att införa. Det åker omkringer mindre eller ännu mindre begåvade hockeyspelare på våra rinkar med #21 på ryggen, spelare som Ove Molin och Jörgen Jönsson (som dock verkar förstå hur patetisk han ser ut med 21:an)för att nämna några. Skamligt, för att inte säga hånfullt mot den störste. Skydda #21 till Foppa genom en femte grundlag, omedelbart och låt det gälla inom alla idrotter. Ring era förtroendevalda och lobba i fallet.

Lumber Jack:

Nej då. Foppa har sagt att han skulle komma på måndag. Han hade en del saker att reda ut sa han ju. ÖA gissar bara som vanligt. Den andre av de två i världen som håller på dyngbollslaget gissade också bara och hade enorm tur. Rykten gör gällande att han omedelbart efter gårdagens tillkännagivande gick och köpte ett tiotal trisslotter. Ryktet förtäljer dock inte om det blev några vinster eller ej.

poffa:

ÖA spekulerar i Friscos fotspår. Är det kanske så att de som håller på ett skitlag som ställer till med straffar i 90:e minuten mot Bolton har några slags hemliga telefonmöten med varandra där de dryftar ett och ett annat förutom dyngbollslaget?

Sv: Nattens NHL
Robert P: Jag tycker inte VM är skit, har aldrig påstått det. Jag kommer följa det med intresse, speciellt Kanada och Ryssland har spännande trupper med spelare som jag får se för första gången i landslagsdräkt.

Det jag ville trycka på är den överdrivna hypen av VM i svensk media och som påverkar folk. Sen är det möjligt att det finns en motsvarande NHL-hype, men för mig är det ett lätt val att jag hellre vill se en favvo-spelare gå långt i Stanley Cup än se honom i VM.

Punkk:

Klart som fan att VM är accepterat för vad det är. Vad svenska journalister anser om att folk ska ställa upp hit eller dit har inte så mkt med saken att göra i det avseendet.
Nu menade jag ju att VM är accepterat för att vara den turnering det är, att vissa nationer får hem vissa spelare vissa år. Men det är ju inget nytt i det, så har det alltid varit och det är ju först på senare år när NHL-hypen slagit ut till fullo som folk fått för sig att anse att VM är skit - trots att ett stort antal världsstjärnor ställer upp varje år.

Att folk som Forsberg, Hejduk och Heatley väljer att komma till VM tycker jag visar att turneringen knappast saknar status bland hockeyspelare i världen.

Robert P: Jag håller med att OS och WC inte är några optimala turneringar heller, men just det faktum att NHL tar uppehåll kompenserar för allting i en jämförelse med VM. I jämförelse med fotboll är, så är ju skillnaden att alla högsta ligor tar ledigt för varje VM, EM, kval til EM/VM och träningslandskamper. Alltså stor skillnad mot hockeyn.

"Vid det här laget är det ju rätt accepterat att VM är som det är och att World Cup är det stora mästerskapet."

Jag tycker inte det! Man häpnar ju när krönikörer som Thorneus i AB tycker att NHL-spelare som tackar nej till VM skall uteslutas från Tre Kronor. En krönika som f.ö. fick mycket beröm här på HS. Media lyckas hypa upp VM till något det inte är. Det här faktumet att varje svensk journalist verkar missunna vår svenska spelare framgångar i Stanley Cup för att istället komma hem och spela VM, irriterar mig mycket. VM -98 var ett bra ex. där segern innebörd förstorades enormt, en seger som bärgades för att Sverige hade turen att få hem Sudden och Foppa.

Robert P: Dina åsikter är identiska med mina. Väl talat!

MartinS:

Tycker bara att det är ganska lustigt att så många anser att VM ska spelas icke-varje-år eftersom många andra sporter kör vartannat eller var fjärde år.

Men ingen av dom som drar upp det ägnar en tanke åt att de sporter som har VM vartannat år har ett EM varje år som inte VM är.

Fotbollen har ett "ledigt" år mellan varje storturnering, men det är ju för att ha plats för kvalen och för att fotbollspelare är slöare än hockeyspelare.

Så länge det finns ett stort intresse för hockey-VM som det är så finns det ju ingen anledning att ändra upplägget egentligen.

Vid det här laget är det ju rätt accepterat att VM är som det är och att World Cup är det stora mästerskapet. World Cup kommer vara det stora mästerskapet även om VM bara skulle spelas var fjärde år. Så i praktiken skulle inget förändras.

VM är helt klart sin charm varje år och jag skulle tycka att slutet av april/början av maj vore rätt trist om VM inte spelades.

Robert P:

Nja nu får du ta och lugna ner dig. Inte sa jag väl någonting att vi skulle ta efter utförandet av fotbolls-VM. Bara att det är en bra idé att det ska spelas inte så ofta. Sen tänker jag inte sura nämnvärt, slentriantitta på VM ska jag definitivt göra!

Själv ska jag njuta av proffsen som kommer till VM, amatörerna får du glädjas åt själv! :P

MartinS:

Vad har fotbolls-VM med hockey-VM att göra överhuvudtaget? Varför ska man sitta och jämföra olika sporters turneringar?

Men för skojs skull:
Ska hockeyn ha ett EM var fjärde år också, precis som fotbollen? Och ska vi bara låta U21-landslaget få spela när det blir OS?
Och mest intressant: Ska vi låta 24 lag delta i hockey-VM:s huvudturnering och ha kvalspel där Sverige får möta Andorra eller San Marino mellan VM- och EM-turneringarna?

Jag överlever då iaf ett VM med Sundin, Satan, Palffy, Hejduk, Forsberg, Koivu, Selänne, Heatley och Kovalchuk. De som vill sura för att världens bästa spelare inte är med får gärna göra det. Själv tänker jag njuta av de amatörer som ställer upp.

Robert P:

"Ja, en toppspelare från elitserien är ju helt klart jämförbart med att VM spelas med division 1-spelare."

Håller med hörrö... ;)

"Tomas Holmström blir inte mindre sliten under en säsong för att VM bara spelas var fjärde år. Lidström får inte mindre ungar för att VM spelas var fjärde år."

Men chansen är väl mindre eller hur? Och suget blir definitivt större. När var senast en fotbollspelare tackade nej till ett VM av samma anledningar som en hockeyspelare?

MartinS:

Ja, en toppspelare från elitserien är ju helt klart jämförbart med att VM spelas med division 1-spelare.

Att Forsberg gladeligen kommer till VM tycker jag tyder på att turneringen har attraktionsvärde för de flesta.

Tomas Holmström blir inte mindre sliten under en säsong för att VM bara spelas var fjärde år. Lidström får inte mindre ungar för att VM spelas var fjärde år.

Robert P:

Att dom bästa spelarna inte kommer är väl ändå ingen småsak?! Som att div 1-spelare skulle spela VM i fotboll, tjenare...

Jag sällar mig till skaran som vill se VM vart fjärde år med dom bästa spelarna, skulle vara grymt som Foppa skulle ha sagt.

Frisco:

VM är helt klart en kul upplevelse som är klart underskattat som turnering.
Folk hakar upp sig på att det får kallas VM när inte världens bästa spelare är med. Men så har det ju alltid varit och alla är uppväxta med att ta VM för vad det är.
Ger man fan i att haka upp sig på småsakerna så är VM hur kul som helst.

VM är dessutom den turneringen som ligger bäst i tiden av de tre stora hockeyturneringarna.
Sådär lagom efter ligorna tagit slut och folk fortfarande har spring kvar i benen.

OS lyckas ju NHL sabba. Det har väl aldrig egentligen blivit vad det borde blivit med NHL-spelarna eftersom man valt att släppa folk så sent och sen pressa ihop schemat på så kort tid. Förberedelserna är urusla och ifjol var ju hela kvalturneringen Kalle Anka där slovaker flögs in och ut på matchdagar och knappt hann värma upp.

World Cup ligger vid en tidpunkt där spelarna knappt hunnit gå på is innan det är dags att spela. Kommer ju i princip direkt från sommarvilan, går på is med landslagen, och spelar sedan turneringen.
Att det ändå är det starkaste av turneringarna som finns råder det iofs inget tvivel, men det hade kunnat vara så mkt bättre.

Så ska man haka upp sig på småsaker är ju World Cup och OS inga riktiga turneringar dom heller.

« · 273189 · »