1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496412 inlägg · 4177 ämnen
« · 278298 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Peter Forsberg!!
bajenmattias: Fantastiskt!

Peter Forsberg!!
Foppa lär ha sagt vid nåt tillfälle att han överväger att flytta hem till Ö vik!!

Får vi se honom redan kommande säsong i Elitserien

Det skulle vara otroligt kul för ES!!!

The Perfect 10: NHL playoff beards
Post-gazette har rankat de tio mest perfekta playoffskäggen i NHL:s historia. Av någon anledning så fastnade jag för nummer tre på listan:

"3. Peter Forsberg, center, Colorado Avalanche, 1996-2001.
This Swede is perhaps the toughest, nastiest European player in the league, and perhaps the league's best overall. And he looks the part, too.

During the regular season this possible Hart Trophy winner usually sports just a goatee. But once the postseason starts, he throws away the razor. Add that in with his ragged hair and a constant look of determination on his face, Forsberg looks more like a psychotic lumberjack who would puree his own mother than one of the most established playoff performers in the NHL in the past 10 years."

Sv: Tack Leeds!
poffa:

Helt fel!

Det enda Arsenal är intresserade av är att spela bort det riktiga United ur PL. Död åt fjollorna på Highbuty, svältdöd.

Up the Hammers!

Forza Högardh (om också lider).

Tack Leeds!
Femtonde gången. Åttonde på de senaste elva åren. Vad? Jo Man United blev i dag Ligavinnare. Allt tack vare att Leeds taktikspelade bort Arsenal på Highbury.

Tack Harry Kewell! Tack Ian Harte! Tack Mark Viduka!

"We are the champions, my friends
And we'll keep on fighting
Till the end
We are the champions
We are the champions
No time for losers
'Cause we are the champions of the World!"

Sv: Kvällens NHL 3/5
Paddan:

Attans. Hur skall jag nu kunna sova? Jag kommer ligga och oroa mig hela natten för det här. Det blir helt enkelt till att sitta uppe och invänta att jag får reda på vad hennes teori var.

poffa: Det har jag glömt. Minnet försvann nog när rullatorn rände in i väggen. Måste nog renovera lägenheten nu, tror jag.
Jäklar vad det sjunger i öronen...

knaskamilla:

Attans. De hade jag ju velat höra. Paddan, vad sa hon?

knaskamilla: Jaså var det du det där. Slog ut min hörapparat fullständigt och rullatorn skenade. Dessutom blev de andra rösterna i huvudet djupt störda av den där inkräktaren.

poffa:

Menar du att Paddan har lyssnat av hela min teori?! Jag slängde ju in lite jätteprivata kommentarer där också, som bara du skulle få höra...

Paddan:

Jag tror att det är störningar i Bjästa som hindrar vågorna att gå från Härnösand till Övik. Slutledning: J*vla Paddan!

Sv: Detta forums innehåll..
knaskamilla: Detta forum skulle kunna ha mycket mer innehåll.

ZZZZZZ z z z z zzzzz zz

knaskamilla: Jag vet faktiskt inte. Tror det har något med kosmisk strålning att göra.
Eller förresten, jag skyller på poffa.

Paddan:

Bankdagar? Snarare tankedagar, kanske. Fast vad gör detta i tråden om NHL?

Sv: Vad händer? Eller vad händer inte?
poffa: Om du provar att ställa dig på knä kanske det går bättre...

knaskamilla:

Jag får inte in något. Vi är väl inte på samma våglängd.

knaskamilla: Jäklar, det kanske var jag som satt och groggade.

Förresten, en sån där tankeöverföring tar det också 2-3 bankdagar?

Paddan:

Kommenterar Kinch verkligen NHL-matcher? Och spelar Foppa verkligen sådana matcher nuförtiden?

NuMountain: Hmm...om kommentatorn var Kinch så har jag fått det sista beviset för att han verkligen sitter och groggar under sändningarna...

poffa:

Jag försöker med lite tankeöverföring för tillfället. Går det bra?

poffa: Det kan ju bara ha varit isen som var bra. För visst är det så det står?

Milton:

Var isen eller Foppa bra enligt kommentatorn? Jag hoppas han menade Foppa för isen har ju varit allt annat än bra.

knaskamilla:

Hur skall jag kunna veta vad din teori är om du inte berättar den. Du kan ju viska så att ingen annan hör.

poffa: Foppa såg mäktig ut på finsk is som var bra enligt kommentatorn.

poffa:

Fast de där beryktade ligisterna var ju ganska ofarliga, visade det sig. Så länge de håller sig på sina cyklar sparkas de nog inte så mycket.

Du har väl inte snott min teori, förresten? Den är copyrightskyddad.

Paddan:

Det enda sättet Bjästa kan ta andan ur en är väl om man stöter på de beryktade ligisterna och man skulle råka få sig en rejäl spark i magen.

Vad det gäller mumlandet om kubb så undrar jag fortfarande vem som inte ville spela kubb. Kan man inte säga nej istället för att önska sig skitväder?

Alla:

Precis som knaskamilla så har jag en teori till varför det helt plötsligt skrivs (o)väntat lite i denna GB. Men säger jag varför lär jag väl få skriva ännu mindre i denna GB.

knaskamilla: Hmm, så du menar att man måste göra sånt också?
Ja, jäklar du, blev ju en himla skillnad när jag rengjorde glasögonen.

Paddan:

Jaså, jag trodde att du bara undvek att tvätta dina fönster.

knaskamilla: Jomenvisst, mina fingrar stelnar till och hjärnverksamheten upphör så fort jag tittar ut och ser denna fantastiska utsikt över pensionärsghettot i Bjästa. Därför som jag beslutat att inte öppna persiennerna.

Paddan:

Man kunde ju ha trott att du, om någon, skulle veta ifall folk blir apatiska av Bjästa eller inte. Är det månne för att du tittat ut genom fönstren hemma som du varit så tyst på HS på sistone?

knaskamilla: Jag vet heller inte, eller också gör jag det?

knaskamilla: Hmm, det kan väl aldrig vara så att åsynen av Bjästa så fullständigt tar andan ur folk att de blir fullkomligt apatiska. Sitter där och stirrar rakt fram med glasartig blick och mumlar något som låter som "kubb" om och om igen.

Frisco:

Tja. På HS händer det inte särskilt mycket. Jag har mina aningar om varför, men jag behåller dem för mig själv.

Vad händer? Eller vad händer inte?
Varför?
//Frisco

Sv: Alfapet/Scrabble
knaskamilla: Godmorgon.

Sv: Alfapet/Scrabble
Efter ett gott dagsverke känner jag nu att det är dags att sova. Gonatt, folk! (Till Frisco: godmorgon!)

poffa:

Jag vill mena att man varken sprang, sparkade, kutade eller skjöt. Om det går upp mot NHL eller ej får du svara på.

scim:

Där ser man. Vill du med det mena att den matchen gick upp mot NHL?

Sv: Spelarvärvningar
knaskamilla:

Det har du rätt i. (tagning 2)

scim:

Ja, det är ju upp till dig. Och ditt samvete.

knaskamilla:

Jag visste inte att jag hade ett val, isåfall vill jag välja om.

scim:

Jaså, du väljer Miroslav före henne... Där ser man.

scim: Du ser, hockeyn förbrödrar...=)

knaskamilla:

Inte samtidigt som sin make.

Jag såg f.ö. Jocke Lindström och Mattias Karlin med flickvänner på Max här i Umeå i helgen. Har försäsongsträningen redan börjat?

knaskamilla:

Det skulle vara en andra halva med där också...

scim:

Får inte hon vars smeknamn rimmar på ena halvan av hennes smeknamn vara med?

poffa:

Jag var och såg en s.k. fotbollsmatch för någon vecka sedan mellan Kramfors och Älandsbro och då gjorde man inget av det du nämner.

Dream Team:

#30, jag och min tyska variant Schimm, en enda stor familj.

scim: Vem var hård men rättvis domare i kvällens match mellan Sverige och Danmark??

Visst, felstavat, men nääääära...=))

Frisco:

Snacka skit. Springa, sparka, kuta, skjuta slår ALDRIG ishockey.

« · 278298 · »