1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 496514 inlägg · 4178 ämnen
« · 281714 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Mästarcupen 2003
Mästarcupen 2003

Har ni bokat boendet till Mästarcupen?
Här har ni lite nr.
Boende i Norrtälje fixar ni på 0176-18310 Carina Norlin.
Biljetterna fixar ni hos Swedevent: Vesa Remsu 0708-839117 eller 08-7223200

Sv: Grattis Kanada!
Frisco: Oherhört likt dig efter en utekväll ;)

Sv: Hockey-VM
Jag insåg just att om det hade varit oavgjort i några minuter till i matchen mot Kanada hade man fått se Foppa lägga en straff. DET hade varit något! Kanske.

Portello: Vad är det roliga i den bilden? Själv skickar jag med en bild på den finska hejaklacksledaren i VM.

poffa: Haha, den var rätt rolig :)

Verkar som om alla inte har lika lätt att smälta förlusten mot Kanada som vi har.

ModoAnte: Jaha. Kanske det var.

65 Selander: Forza!!!

Frisco: Bangolf och Bajen går det ihop, fast du kommer ju från Ludvika också ;)

Frisco: Det var ju mångan fler flaggor i gifklacken ju

ModoAnte: Det var ju inget tifo på IP idag. De ställde ju in det.

Däremot skulle det vara snyggt med lika många flaggor i Kempis som det var pi Bajnklacken idag. [SE BILD]

Frisco: Tänk att få se ett tifo som utfördes på ip i eftermidags i kempis.

poffa: Tråkigt att åka till medelhavet i maj. Kallt kallt kallt.

BILDER FRÅN MATCHEN PÅ IP IDAG
www.lbgk.mineline.se/frisco/gifhif/gifhif.htm

NuMountain:

Inte speciellt skitnödig, nej. Och jag tror precis som du att Foppa skriver ett kontrakt med Colorado på ett år som dock inte kommer att vara på så mycket pengar. Visst blir det mer än han har idag men det blir inga 130 miljoner kronor.

Däremot räknar jag med något sorts besked från S & S i frågan och jag gissar på att det blir onsdag eller torsdag som vi får klarhet.

poffa: Ja det var kloka ord det. Du verkar inte vara så skitnödig, om man säger. Tålamod är fiskarens bäste vän, var det visst en målvakt som myntade. Själv så räknar jag kallt med att han spelar i NHL:et, i alla fall ett år till, se det blir ett kontrakt det. Men det gör inget om han bestämmer sig för att spela de närmaste tio åren i Modo, i rent vredesmod.

NuMountain:

Ge det några dagar. De har ju knappt hunnit av isen ännu. Han kan ju åtminstonde få komma hem till Sverige innan han lämnar besked. För min del så tror jag att det dröjer längre än så i fallet Foppa. Han lär nog ta en veckas solsemester någonstans vid medlehavet för att smälta VM och tänka över sin framtid.

poffa: Det var ju det jag menade. Besked skulle ju komma efter VM.

NuMountain:

Orkar inte se på skiten just nu. Sitter hellre framför datorn och funderar på vad som kan hända inom svensk hockey och framför allt inom MODO Hockey den kommande veckan.

poffa: Foppa har inte sagt något om hemkomsten än?

Grattis Kanada!
Faaan, vad illa men man måste ju säga grattis till Kanada.

Kanske förlorade Sverige finalen då de fick den amerikanske domaren utbytt mot Tjecken Sindler.

Sv: Eriksén om juniorflytten
Lulekickan: Omskrivningar av ord såsom PUNG Hockey, Kiiicckkkan och GroooKoo är kul 1 gång. Sen är det inget roligt längre. Hur kul är det att höra en rolig historia 2 gånger? Hur kul är det när en vuxen människa sitter och kopierar omskrivna namn på hockeylag från en annan människas presentation? Det luktar kfib.

Sv: Alfapet/Scrabble
poffa: Vettu att PUNG, betyder Modo på Slovenska?. Allt enligt SAOL.

NuMountain: Varför använda svåra ord när man har en adekvat volabulär disponibel...

NuMountain:

Det är till att sitta och läsa SAOL ser jag.

NuMountain:

Sådana är väl rätt onödiga?

knaskamilla: Fantastiskt. Inte ett enda pejorativt inslag heller. Typiskt Modoistiskt.

Jag lägger ut en favorit i repris som gonattbild. Sen går jag och lägger mig. Gonatt, folket!

Lulekickan: Jo, du har en förmåga att upprepa dig, men det får man väl vänja sig vid antar jag.

NuMountain: Ok, du har rätt. Man ska froza MooDoo också för att det ska vara ok att yttra sig. Fast det är samma sak som det andra ska så egentligen är det bara ett.

NuMountain: Jag kan, fast jag vet inte om det biter på er : P

Lulekickan: Jag hittar bara två "ska", i det inlägget.

Någon som kan utföra en exorcism här? Vi kan inte ha orgasmer i gästboken.

NuMountain: Jag hittar bara ett "ska". Det handlar om att man ska tycka att allt som gynnar MooDoo är bra, även om det inte är bra för individerna. Fast jag ansluter mig helst till oska om jag får välja, annars blir det ingen diskussion utan uteslutande en klubb för inbördes beundran - ungefär som frimurarna med deras hemliga och ljusskygga ritualer.

Lulekickan: Tyckte det var lite väl många "ska" hur man ska skriva här.

NuMountain: Det har jag väl aldrig påstått? Däremot verkar rätt många i den här gästboken ha skygglappar för ögonen och vägra inse hur verkligheten ser ut.

Lulekickan: Nej, du bestämmer vad som ska skrivas och tyckas här.

Sv: For the record.
Sahlander: Okej, det gör mig inget. Ungefär som jag ignorerat vissa MooDooisters inlägg på officiella. För övrigt var det just de MooDooisterna som fick mig att inse vilka drägg MooDooisterna verkligen är.

Sv: For the record.
Sahlander:

Say hail to the chief. Härmed ansluter jag mig till denna grupp.

Lulekickan:
Nä du, jag har inte ens varit inne på hockeykultur. Men kanske det finns andra som tycker som jag. Otroligt, va?

poffa: Är det du som postat MooDooistinlägg på hockeykultur? Skribenten skriver iofs sämre svenska än du gör här men inläggen ligger på ungefär samma nivå.

Lulekickan:

"Det beror nog bara på att jag inte tillhör den inavlade kretsen med fyra armar, ett öga och ingen hjärna."

Jag som trodde att du var Luleit och så visar det sig att jag haft fel hela tiden...

NuMountain: Nej, man ska ju bara froza och spela töntiga sällskapsspel för att accepteras här. Sådant som kan leda till en diskussion är ju inte ok utan man ska tycka att allt som gynnar MooDoo är bra, även om det inte är bra för individerna.

For the record.
Jag vet att många här försöker att strunta i vissa personers inlägg här på denna GB! Nu har jag gått med på deras sida.

Hoppas fler sluter upp...

Lulekickan:

Och du tyckte mina inlägg var barnsliga och löjliga?
Ja herregud, vad skall man säga?

Lulekickan: Du behöver inte avslöja dina bisarra böjelser här heller.

Sahlander: Det beror nog bara på att jag inte tillhör den inavlade kretsen med fyra armar, ett öga och ingen hjärna.

NuMountain: Då blir det ju rätt tråkigt eftersom man då måste froza MooDoo. Att tycka att MooDoo inte är perfekt i alla avseenden och att Floppa inte är guds gåva till hockeyn är ju inte godtagbart.

Lulekickan: Jag tycker du är här mycket. För mycket...

Lulekickan: Men varför skriver du slovenska i Modos gästbok? Håll dig till språk som vi förstår om du ska skriva här.

NuMountain: För att MODO betyder PUNG.

« · 281714 · »